Günlerdir süren 7 milyar dolarlık İzmir-İstanbul Otoyol İhalesi’nde nihayet zarflar açıldı…
İhalenin yapılış süreci kulislerde çok yoğun tartışmalara neden olmuştu…
İhalede iki dev grup yarışıyordu…
Bir tarafta MNG, Kolin, Limak, Cengiz İnşaat…
Diğer tarafta Nurol, Makyol, Özaltın, Erdal Eren vardı…
İhalede Nurol grubu 22 yıl 4 ay işletme teklifi verdi…
Diğer grup ise 34 yıl 9 ay teklif verdi…
Böylece Nurol Grubu’nun teklifi ihaleyi kazanmış gözüküyor…
Bu ihale sürecinde dünyanın en uzun kö
prülerinden biri Körfez üzerinde inşa edilecek…
ÖZEL GÜVENLİK
İhale öylesine tartışmalara neden oldu ki, tekliflerin bulunduğu zarflar özel bir odada üç anahtarlı özel bir kasaya konulmuştu…
Ayrıca tekliflerin bulunduğu odanın etrafına güvenlik kameraları yerleşmişti…
İSTANBUL-İZMİR 3.5 SAATE İNECEK
Türkiye'nin batısında Kuzey-Güney koridorunda ulaşımı rahatlatmak üzere Gebze'den
İzmir'e uzanacak bir otoyol ile Körfez'e kö
prü yapılmasını içeren ihale, firmaların talepleri üzerine daha önce 2 kez ertelenmişti.
İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu, Gebze'den başlayacak ve Körfez'i kö
prüyle geçerek Orhangazi'ye bağlanacak. Bursa üzerinden devam edecek otoyol, Balıkesir'den geçerek
İzmir'e uzanacak. Otoyolun uzunluğu 421 kilometre olarak hesaplanıyor.
Karayoluyla 6,5 saat olan İstanbul-İzmir arası seyahat süresi proje tamamlandığında 3,5 saate inecek, yıllık 870 milyon lira tasarruf sağlanacak, İstanbul-İzmir arası 140 kilometre kısalacak.
Tarihin en büyük otoyol ihalesi sonuçlandı - Hürriyet