Tekil Mesaj gösterimi
Alt 24-11-2006, 01:14   #1
Meric
Yardımcı Admin
 
Meric - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
F1 teknolojisi ile saatte 250 km yapan otobusler

Click the image to open in full size.

Yıllardır şehir içi ve şehirlerarası ulaşımda en çok tercih edilen araç olan otobüsler gelişen teknoloji sayesinde önümüzdeki yıllarda bambaşka bir tasarımla karşımıza çıkmaya hazırlanıyorlar. İşte o otobüslerin ilki ’Superbus’ konsepti. Saatte 250 kilometre ulaşabilecek şekilde dizayn edilen bu araç, şehirler arası taşımacılıkta kullanılan otobüslerin Formula 1 teknolojisi ile nasıl görüneceğini gözler önüne seriyor.

Ulaşım sektöründeki en önemli karayolu araçlarından biri olan otobüsler, önümüzdeki yıllarda çok farklı bir görünümle hizmet vermeye başlayacaklar. Gelişen teknolojiyi, daha hızlı ve daha güvenli yolculuklara imkan tanıyan otobüsleri yaratmak için kullanan mühendisler, önümüzdeki yıllarda üretilmesi muhtemel otobüslerin nasıl görüneceğini ve teknik özelliklerinin nasıl olacağını şimdiden gözler önüne seriyorlar. İşte bu aşamada, geleceğin otobüsüne ilk örnek Hollanda’nın Delft Teknoloji Üniversitesi’nden geldi. Dünyanın en büyük teknoloji departmanlarından birini de içiren üniversitenin bu projesinde birçok önemli isim görev alıyor. Bunların içinde en çok dikkat çeken ise, daha önce Formula 1’in önemli takımlarından Ferrari ve BMW-Williams’ın aerodinamik çalışmalarında da görev alan Antonia Terzi.

PROJEYE 10 MİLYON EURO’LUK DESTEK


Öğretim görevlileri ve öğrenciler tarafından çok ciddi bir çalışma altında yürütülen proje devlet tarafından da destekleniyor. Öyle ki devlet bu proje için üniversiteye 9 milyon Euro’luk ek kaynak sağlamış. Ayrıca yerel üreticilerden Connexxion isimli otobüs firması da ekibe 1 milyon Euro katkıda bulunmuş. ’Superbus’ ismi verilen ve henüz teknik çizim aşamasında olan bu konsept, saatte 250 kilometre maksimum hıza ulaşabilecek şekilde tasarlanmış. Formula 1 araçlarında olduğu gibi çok özel bir aerodinamiğe sahip olan Superbus, yakıt hücresi ya da elektrik motoru ile hareket edecek. Yani herhangi bir fosil yakıt kullanmayan Superbus, çevreye de saygılı bir araç olacak. Manyetik havalanma sayesinde çok az bir sürtünme ile hareket eden trenlere bir alternatif olarak geliştirilen Superbus, aynı zamanda pahalı tren sistemine göre çok daha mantıklı bir seçenek gibi duruyor. 1.7 metre yüksekliğindeki Superbus’ın 0-100 km/s hızlanması ise 36 saniye. Ayrıca aracın büyük bir bölümünü kapsayan camlara yerleştirilen paneller sayesinde güneş enerjisi aracın havalandırma sistemi için kullanılacak.

BU OTOBÜSÜN ŞÖFÖRÜ YOK

İlk bakışta çok uzun bir limuzin gibi duran Superbus, bir futbol sahası kadar uzun görünse de, normal bir şehirler arası otobüs ile yaklaşık olarak aynı boyutlara sahip. Çok uzun görünmesinin sebebi ise bir otobüs gibi yüksek olmaması. Superbus’taki 30 adet koltuğun her biri için bir kapı tahsis edilmiş. Böylece iniş binişlerde yaşanabilecek sorunun önüne geçilmiş. Seri üretime geçilmesi halinde, yüksek sürate ulaşabilen bu boyutlardaki bir araç için özel yolların yapılması da planlanıyor. Supertracks olarak adlandırılan bu yollar sayesinde, sürücüye ihtiyaç duymadan bilgisayar üzerinden yönlendirilecek olan bu otobüs, daha güvenli bir şekilde hareket edebilecek. Otomatik pilotlu Superbus, herhangi bir tehlikeyi veya kazayı önceden algılayabilmesi için, 300 metre uzaklıktaki nesneleri belirleyecek kapasitede bir radar sensörü ile donatılacak. Ayrıca yol koşuluna göre sertliğini ayarlayabilen havalı süspansiyon sistemi de araçta bulunacak. Hayatımızın bir parçası haline gelen cep telefonları, Superbus’te de tekrar karşımıza çıkıyor. Yolcular inecekleri ve binecekleri durakları cep telefonları ile otobüse mesaj gönderebilecekler. Üniversite ekibi şuan maket üzerinde geliştirme aşamasını sürdürüyor. Asıl sürpriz ise tamamen çalışabilen bir prototipin 2008 Pekin Olimpiyatları’nda tanıtılacak olması.
__________________


http://img81.imageshack.us/img81/9771/topmain8dd3mg5.jpg
Meric Ofline   Alıntı ile Cevapla