Tekil Mesaj gösterimi
Alt 17-01-2007, 19:34   #1
ferro1903
Banned
 
ferro1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Türk Kadını'nın yüzde 80'i Ruj Kullanıyor

Alışveriş davranışlarını konu alan araştırma, Türk kadınının yüzde 80'inin ruj kullandığını ortaya koydu.
Click the image to open in full size.

KMG Araştırmanın ''Alışveriş Davranışları 2007'' araştırmasına göre, Türk kadınlarının yüzde 80'i ruj kullanmayı severken, makyaj malzemesi alırken en çok promosyona önem veriyor.
Kadınların kozmetik ürünleri alışveriş tutum ve davranışlarına ilişkin verileri içeren araştırma kapsamında cilt bakım ve renkli kozmetik ürünleri (makyaj malzemesi) ana başlığı altında kadınların alışveriş davranışları incelendi.
Araştırmaya göre, makyaj ürünleri içinde kadınlar arasında en çok kullanılan ürünün ruj, en az kullanılan makyaj ürününün ise pudra olduğu belirlendi.
Makyaj ürünlerinden en sık dudak parlatıcısı alınırken, Türk kadını ortalama her 4 ayda bir yeni bir dudak parlatıcısı satın alıyor. En seyrek alınan ürün ise ortalama 5,7 ayda bir alınan allık oldu.
Makyaj ürünleri için tüketicilerin kullandıkları alım kanallarında ilk sırada parfümeri/uzman mağaza bulunuyor.
Araştırmaya göre, kadınların çoğunluğunun düzenli olarak cilt bakım ürünü ve renkli kozmetik satın aldığı mağazalar bulunuyor. Buna göre kadınların yüzde
42'si cilt bakım ürünleri alışverişlerini düzenli olarak aynı mağazalardan yaparken, yüzde 25'i ise her defasında farklı bir mağazayı tercih ediyor.

UYGUN FİYAT VE ÜRÜN ÇEŞİTLİLİĞİ KADINLARIN TERCİHİ
Araştırmaya göre, hem cilt bakım ürünleri hem de makyaj malzemesi alışverişi için alışveriş yapılacak mağazayı seçerken uygun fiyat ve ürün çeşitliliği
tüketicilerin önem verdiği kriterler arasında ilk sırada geliyor. Sonrasında ise
cilt bakım ürünleri kategorisinde mağazada tanınmış markaların satılıyor olması önem taşırken, makyaj malzemesi ürünleri alışverişi için mağazada birçok farklı
markanın satılıyor olması önem taşıyor.

Her 2 ürün kategorisi için marka kararı verirken markanın bilindik olması ilk sırada dikkat çeken faktör olurken, diğer önemli faktörler ise fiyat, ürün çeşitliliği ve tanıdık tavsiyesi olarak sıralandı.
Cilt bakım ürünleri kategorisi içinde kadınların yüzde 81'i, göz bakım kremi için yüzde 76'sı planlı alışveriş yaparken, makyaj malzemesi kategorisi içinde planlı alışverişin en yüksek olduğu kategori ise yüzde 58 ile fondöten oldu.
Tüketicilerin makyaj malzemesi ürünleri alışverişlerinde, markaların yaptığı
promosyonların etkili olduğu belirtilen araştırmaya göre, tüketiciler için en cazip promosyonlar fiyat indirimi ve ikinci ürüne yüzde 50 indirim olarak belirlendi.
AA
__________________
Sponsorumuz İçin Tıklayınız

Forum Kurallari İçin Tıklayınız
ferro1903 Ofline   Alıntı ile Cevapla