Tekil Mesaj gösterimi
Alt 29-01-2007, 08:47   #2
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Adana kentsel alanda anket yapılan ailelerin hanımlarının %85,6 gibi büyük bir çoğunluğunun ev kadınlığı dışında bir uğraşılarının olmadığı belirlenmiştir.
Yumurta Satın Alımı
Adana kentsel alanda anket yapılan aileler yıllık yumurta tüketimlerinin %91,9 unu satın alma yolu ile karşılamaktadırlar. Bu durum yumurta satın alımı ve tüketici davranışları açısından büyük önem arz etmektedir.
Tüketicilerin yumurta satın alma sıklığı Çizelge 4. de incelenmiştir.
Çizelge 4. Gelir Guruplarına Göre Yumurta Alım Sıklığı Ailelerin Yumurta Alım Sıklığı
GELİR Haftada Bir Kez Haftada Birden Fazla 2 Haftada Bir Ayda Bir
GRUPLARI Sayı % Sayı % Sayı % Sayı %
I 49 38.0 35 31.8 3 42.9 2 50.0
II 63 48.9 58 52.7 4 57.1 2 50.0
III 17 13.1 17 15.5 0 0.0 0 0.0 Toplam 129 100.0 110 100.0 7 100.0 4 100.0 Ortalama 51.6 44.0 2.8 1.6

Anket yapılan ailelerin %51.6 sı haftada bir kez yumurta satın almaktadır. Haftada bir ve daha fazla sıklıkta yumurta sakın alan aileler toplam ailelerin %95,6 kadarını oluşturmaktadır. Bu durumun yumurtanın piyasadaki satış biçimine etki ettiği öne sürülebilir. Nitekim anket yapılan ailelerin %61,6 sı bir seferde ortalama 8 yumurta almaktadır. Bir seferde alınan ortalama yumurta sayısı 15 adettir. Bir seferde alınan yumurta miktarının bu kadar yüksekliği tüketicilerin satın alma alışkanlıklarından kaynaklanmaktadır. Ayrıca semt pazarlarında yumurta fiyatlarının daha ucuz olması ve köy yumurtasının da bulunabilmesi ve bazı kuruluşların (kamu ve özel üretici kuruluşlar) kendi satış birimlerinden 32 lik Violler ile piyasaya yumurta sunmaları bu duruma neden olarak gösterilebilir. Ailedeki birey sayısı ve yumurtanın semt pazarından satın alınması yumurta alım sıklığı üzerinde etkili olan diğer faktörlerdir.






Ailelerin Yumurta Alım Sıklığı
GELİR Haftada Bir Kez Haftada Birden Fazla 2 Haftada Bir Ayda Bir
GRUPLARI Sayı % Sayı % Sayı % Sayı %
1-2 15 60.0 8 32.0 2 8.0 25 25.0
3-4 66 52.4 56 44.4 2 1.6 2 1.6
5-6 39 50.7 34 44.2 3 3.9 1 1.3
7+ 9 40.9 12 54.6 0 0.0 1 4.5

Çizelge 5. Ailedeki Birey Sayısına Göre Tüketicilerin Yumurta Alım Sıklığı
Çizelge 5.de görüldüğü gibi ailedeki birey sayısı arttıkça yumurta alım sıklığı da artmaktadır. Yumurta alım sık lığı yumurtanın semt pazarından satın alınmasıyla yakından ilgilidir. (Çizelge 6.)
Yumurtayı Pazardan Satın Alan Ailelerin Yumurta Alım Sıklıkları
Yumurta Alım Sıklığı Aile Sayısı %
Haftada 1 kez 45 80.4
Haftada 1 den fazla 10 17.9
2 haftada bir 1 1.7
Toplam 47 100.0


Çizelge 6.
  Alıntı ile Cevapla