Tekil Mesaj gösterimi
Alt 03-02-2007, 09:21   #6
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Geçmişte, işlemleri basitleştirme suretiyle değişiklikler ve iyileştirmeler yapılmıştır. Üyelerin % 60’ı göstermiştir ki, iş ve işlemleri tekrar düzenleyerek ve mevcut uygulamaların hedeflere ulaşmak için gerçekten en iyi yol olup olmadığını incelemek suretiyle bir adım daha ileriye gidilebilir.
İncelenen üyelerin % 60’ında gümrük idareleri performans (işde gösterilen başarı) ölçümlerine girişmektedirler. Bu kendi inisiyatif ve gayretlerinin etkinliğini gösteren bir yoldur. Daha başka idarelerde, zamana dayalı ölçümler ve kalite dahil maliyet - esaslı ölçümler yapmaktadırlar. Bazıları ise uygunluk ölçmeleri geliştirmektedirler.
incelenen Gümrük idarelerinin % 50’si malların hareketleri ve seyahat edenlerle ilgili miktarları belirleyerek yönetim muhasebesi yapıyor veya yapacaklardır, bu suretle mevcut mali kaynakların tahsisatı ve neticelerin ölçümünde yardımcı olacaklarını düşünmektedirler.
Cevap verenlerin % 45’i Toplam Kalite Yönetimi Filozofisi ve uygulamalarının ileri ki yıllarda gümrük yönetim uygulamalarında önemli bir rol oynayacağı fikrindedirler. Bazıları Ulusal Kalite Konseyine Katılmış veya katılacaklar, diğerleri bir adım daha ileriye giderek hizmet kaliteleri için ISO 9000 belgesi alacaklardır.
Araştırılan üyelerin % 40’ı öğrenmekte olan bir organizasyon içinde olduklarını, öğrenme ve adapte olma kapasitelerinin olduğunu ve değişikliğe uyacaklarını söylemektedirler.
  Alıntı ile Cevapla