Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05-02-2007, 09:49   #28
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

3.3.9. Sonuç

Yüzlerce yıllık geçmişe sahip ulusla­rarası pazarlama, II. Dünya savaşından sonra çok daha değişik bir nitelik kazan­mıştır. Artık genellikle ikili olan uluslara­rası pazarlama çok taraflı bir özelliğe sa­hip olmuştur. Bunun sonucunda artan rekabet ve rekabetçi üstünlükler, kay­nakların etkin ve verimli kullanılması zorunluluğu, firmaların ve ülkelerin bir­birlerinden farklı özelliklere ve olanakla­ra sahip olmaları ve diğer mikro ve makro faktörler de uluslararasılaşmayı gündeme getirmiştir.
işletmeler için uluslararasılaşma sü­reci içerisinde kullanılabilecek çeşitli yollar vardır. İşletmelerin çeşitli yetenek­leri ve risk faktörleri bir anlamda kulla­nılacak uluslararasılaşma yolunu ve stra­tejisini tayin etmektedir. Bu noktada iş­letmelerin başvurabilecekleri uluslarara­sılaşma yolları; ihracata, sözleşmelere ve üretime dayalı olurken, kullanabile­cekleri stratejiler de; direkt-indirekt ih­racat, lisans anlaşmaları, franchising, yönetim anlaşmaları, sözleşmeli üre­tim, ortak girişim, yabancı direkt yatı­rım, ulusal sınırlar dışında anahtar tesli­mi yapılan projeler ve müşterilik anlaş­malarıdır.
Ayrıca uluslararasılaşma stratejile­rine bakıldığında; en az riskli olan in-direkt ihracattan en fazla riskli direkt yatırıma kadar olan uluslararasılaşma stratejilerinin, riskleri azaldıkça firma­ların temelde kazanç oranının ve kont­rol kapasitesinin de azaldığını görmek­teyiz.
  Alıntı ile Cevapla