Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05-02-2007, 10:01   #62
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Türkiye'deki üretken kamu ve özel sektör kuruluşları bu olumlu ortamdan yararlanıp, gereken dinamizm ve çabayı gösterip Türki­ye'nin ihracatında gerçek bir "patlama" yaratmalıdırlar. Bunun için de :
1. Düşünce ve bünyelerini bir satıcı piyasası olan iç pazar­dan alıcı piyasası olan dış pazarlara yöneltmelidirler.
2. Geçici ve fırsatçı bir olgu olan ihracattan kalıcı ve bilimsel bir çalışma olan uluslararası pazarlamaya geçebilmelidirler.
3. Uluslararası pazarlamanın gerekleri olan pazar araştırması, ürün araştırma ve geliştirmesi, bilinçli stratejilerin sap­tanıp uygun örgütün oluşturulması, ürünün dış pazarlarda tanıtımı; akıllı öneri ve anlaşmaların oluşturulması çalış­maları sistemli bir şekilde yerine getirilmelidir.
4. Bu konuda yetenekli personel eğitilmeli, kendilerine kullanmaları için yeterli firma kaynaklan ayrılmalıdır. Yıllık büt­çelerde ihracatın yeri vurgulanmalıdır.
Akademik kurumlarımız da eğitim ve araştırma çalışmalarında ihracat konularına yönelerek bu ulusal davamıza katkıda bulunabilir­ler. Araştırmaların Türkiye'nin potansiyel pazarlarına ve üretebileceği ürünlere, eğitim programlarının ise uygulamaya "yönelik" olması ya­rarlı olacaktır.
Toplumumuzun, her sektörü ihracat seferberliğinde üzerine dü­şen görevi yaptığı takdirde ortaya çıkacak devlet, özel sektör ve eği­tim kurumları arasındaki yakın işbirliği ülkemizi çok kısa zamanda bugünkünün birkaç katı ihracatı gerçekleştirebilecek duruma geti­rebilir. Bu da ülkemiz ve halkımız için daha onurlu ve daha rahat bir yaşam demektir.
  Alıntı ile Cevapla