Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05-02-2007, 14:42   #2
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 


TEMA Vakfı'nın Hukuksal Çalışmaları

TEMA Vakfı'nın hukuksal çalışmaları, "Mevzuat Çalışmaları" ve "Davalar" olarak iki ana başlıkta değerlendirilebilir. Eylül 1992 yılında kurulan TEMA Vakfı'nın hukuksal alandaki ilk ve en büyük başarısı 38 yılda çıkartılamayan dört kez kadük olan "Mera Yasası" nın TBMM'de 1998 yılının Şubat ayında "oybirliği" ile kabul edilmesi olmuştur. Nisan 1998 yılında da Ankara'da geniş katılımlı bir toplantıda, mera, toprak ve su ve orman için mevzuat komisyonları oluşturulmuş ve bu komisyonlara ilgili bürokratlar, öğretim üyeleri ve hukukçular katılmışlardır. Bunlardan mera komisyonu "Mera Yönetmeliği"ni hazırlamış ve Tarım ve Köyişleri Bakanlığınca yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Toprak-su Komisyonu "Toprak Yasaları"nı hazırlamıştır. Bu taslakların yasalaşması için gayretler devam etmekte olup, orman komisyonu da çalışmalarını sürdürmektedir. Ayrıca su ile ilgili olarak da, "Çerçeve Su Yasası" ve "Havza Yönetimi" konularında çalışmalar sürdürülmektedir.
TEMA Vakfı'nın ilk davası 1997 yılının Eylül ayında ve gönüllü destekle açılmıştır. Bilahare Vakıf Yönetim Kurulu kararıyla "Hukuk Danışmanlığı" 01 Ocak 1998 yılında faaliyete başlamıştır. Prensip olarak ülke genelini ilgilendiren idari eylem ve işlemler için dava açılmakta, bölgesel sorunlarda ise açılan davalara müdahil olunarak destek olunmaktadır. Ülkenin orman ve toprak varlığını ilgilendiren idari işlemlere (yönetmelikler) karşı açılan davalar, dokuz adet turizm merkezi iptali için açılan davalar ile, yüzer gezer santraller için toplam dört dava ve doğal sit alanlarına her tür enerji santrali yapımına izin veren idari eylemler için açılan davalar bunların kamuoyunda en ilgi çekici olanlarıdır. Davalar hakkında ayrıntılı bilgi TEMA İnternet Sitesi ile TEMA Vakfı'nın Açtığı Davalarda Son Gelişmeler ekinde mevcuttur. Açılan davalarda en çok kamu yararı değerlendirilmesi ve karşılaştırılması sonucu ÜSTÜN KAMU YARARI gerekçe olarak gösterilmiş ve ilk defa Danıştay 6ncı Dairesinin karar gerekçesi ÜSTÜN KAMU YARARI'na dayanmıştır. Bu da hem ülke, hem İdari Yargılama ve hem de TEMA Vakfı adına çok önemli bir başarıdır.

İl, İlçe ve Köylerde TEMA Temsilcileri'nce Eğitim Planlaması

1. TEMA Temsilcileri'nin, bulundukları yerlerde, üniversite öğretim üyeleri ve konu uzmanlarıyla işbirliği yaparak, kendilerinden eğitim amaçlı istifade etmeleri
2. Gönüllüler için hafta içi veya hafta sonu 2'şer saatlik eğitimler planlanması
3. Ders verecek öğretim üyeleri ve uzmanlara "Bilgi Paylaşım Projesi" çerçevesinde hazırlanan CD' lerden ve "Seminer Ders Notu" kitaplarından verilmesi
4. Eğitim için, kamu ile özel kurum ve kuruluşların dershane ve toplantı salonlarından istifade edilmesi
5. Eğitim verilmesinde ve gerekli eğitim materyalinin hazırlanmasında sponsorlardan faydalanılması
6. Köylerde, sohbet toplantıları düzenlenmesi ve bu konuda üniversitelerden ve Tarım İl Müdürlüklerindeki çiftçi eğitim uzmanları ve diğer uzmanlardan yararlanılması.
7. Konu uzmanı olmayan eğitmenlerin, mutlaka TEMA Vakfı eğitim seminerleri ile "Doğa ve Erozyon Eğitim Kampları"ndan istifade etmelerinin sağlanması
8. TEMA eğitim yayınlarının gönüllülere ve halka tanıtılarak okunmasının sağlanması için etkinlikler düzenlenmesi.
  Alıntı ile Cevapla