Tekil Mesaj gösterimi
Alt 07-02-2007, 03:06   #4
NuraN
Dişi Kartal
 
NuraN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

1 Koşmada daha güvenlidir.
2 Bir bacak üzerinde daha uzun süre dengede durabilir.Sekemez;bu beceri 5 yaşına doğru görülür.
3 Top yakalamada becerisi artmıştır.El-göz işbirliği gelişmiştir.
4 Elini,yüzünü yıkayabilir.Dişini fırçalar.
5 Kendi başına giyinebilir;düğmelerini ilikleyebilir.Saçını tarar.
6 Ayakkabısını doğru ğiye;bağcıklarını ancak bir süre sonra bağlayabilir.
7 Dökmeden bir kaptan diğerine su boşaltabilir.Bloklarla küpleri kullanarak binalar yapabilir.
8 Diğer çocuklarla yarışmaya girer
9 Paylaşabilir.
10 Öz-yönelim hala yoğun olmakla birlikte başkalarının varlığına ve haklarına bilinçlenme başlamıştır.
11 Büyük küçük kavramları gelişmiştir.Ancak"orta"ölçüyü ayırt edemez.
12 Kağıdı köşeli katlamada hala güçlük çeker,zaman zaman başarır.
13 Objeleri 4 e kadar sayabilir.Az-çok kavramı gelişmeye başlar.
14 Birkaç harf yazabilir.Kitap sayfalarını rahatlıkla,tek tek çevirebilir.
15 Makası kabaca kullanabilir.
16 Masal dinlemeyi sever.Dikkat süresi 10-15 dk ile değişir.
17 Üç tekerlekli bisikleti kullanmada ustalaşmıştır.
18 Ana renklerin isimlerini rahatlıkla kullanır.
19 Eksik çizilmiş resimlerin bir-iki eksiğini görebilir.
20 Üçgen ve kare şekilleri kabaca çizebilir.Artı ve çarpı şekillerini çizebilir.
21 İnsan resmini bir baş ve ona bağlı olarak çıkan iki çizgi ile belirterek çizer.Beden bu çizimde yer almaz.
22 İki-üç kişilik grup oyunlarına katılır.
23 Boyda 5-6cm.lik;kiloda1,5-2.kgr.lık bir artış gösterir.
5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİSİM ÖZELLİKLERİ
Motor becerileri daha gelişmekle birlikte harf ve sayıları ters yazabilir. Durmaksızın konuşur ve sorular sorar. Zaman kavramı ile daha fazla ilgilenmeye başlar ve saatin akrep ve yelkovanının temel hareketlerini bilir. İlk, orta ve son gibi pozisyon kavramlarını bilir. Kendi adını yazabilir veya gördüğünde tanıyabilir. Dikkat süreleri artmakla birlikte yetişkine oranla hala çok kısadır. Gerçek ile hayali çok zor ayırt edebilirler.
Zihinsel Gelişim Özellikleri...Yapılabilecek Aktiviteler
(İsmini tanıma)
1 a. Çocukların görünmeyen bir yerlerine adlarını yazma
2 b. Elbise ve ayakkabı dolabına her bir çocuğun adını yazma (çocuk sizi bunu yaparken izlemeli)
3 c. Çalışmalarına isimlerini yazmaları için cesaretlendirme
(Birden yirmiye kadar ezbere sayma)
4 a. Masada çocukları sayma
5 b. Peçeteleri sayma
6 c. Tabakları sayma
7 d. Çocukların karşılaştıkları materyalleri onlarla sayma
(Birden beşe kadar sayıları yazma)
8 a. Sayıları yazmaları için çocuklara kağıt kalem verme
9 b. Tıraş köpüğü vererek çocuğun bunlarla sayıları yazmasını isteme
(İlk, orta ve son pozisyonlarını anlama)
10 A. Hafta içinde ilk, orta ve son kavramını anlamak için temizlik kuyruğunda çocukların yerlerini değiştirme
11 B. Üç araba koyarak ilk, orta ve son hakkında konuşma
__________________
Gönlümle baş başa düşündüm demin;
Artık bir sihirsiz nefes gibisin.
Şimdi tâ içinde bomboş kalbimin
Akisleri sönen bir ses gibisin.

Mâziye karışıp sevda yeminim,
Bir anda unuttum seni, eminim .
Kalbimde kalbine yok bile kinim .
Bence artık sen de herkes gibisin.

Eylül 2008


NuraN Ofline   Alıntı ile Cevapla