Tekil Mesaj gösterimi
Alt 08-02-2007, 12:30   #7
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

İlan için kullanılan toplam gazete kağıdı miktarı = sütun cm2 / 2 x tiraj miktarı
Toplam maliyet - hammadde birim maliyeti x kullanılan hammadde miktarı ilan için kullanılan toplam gazete kağıdının hammadde miktarını saptamak için, her gazetede ilana ayrılmış alanın yarısını tirajla çarparız. Alanın yarısını almamızın ne­deni, gazetelerin gerek ön ve gerekse arka yüzlerine basım yapılabilmesidir. Saptanan toplam hammadde miktarını, hammadde birim maliyeti ile çarpar ve ilanlardan elde edilen gelirlerle karşılaştırarak ilan fiyatlarında değişikliğe gidip gitmeme konusunda hızla bir ka­rara varırız. Yalnız, medya sanayimizde kalitenin yaratıcısı rekabet, fiyatların keyfî değil de. piyasa koşullan uyarınca saptanmasını gerektirir. Bilindiği gibi basın işletmelerinde ilk ürünün maliyeti en yüksek olanıdır. Üretimi artırdıkça, ortalama maliyet düşmeye başlar. Şekil 14'de görüldüğü gibi A ve E noktalarında fiyat ve ortalama maliyet eşitlenir. Satış gelirleri maliyetleri karşılayabilmektedir. Olumlu veya olumsuz kâr yoktur.


  Alıntı ile Cevapla