Dolaysız vergilerin %6.8, dolaylı vergilerin %6.2, servet vergilerinin %6.3 artırılması öngörülmüştür. Toplam vergi gelirlerinin yılda ortalama %6.6 oranında artırılması vergi idaresinin etkin çalışmasına bağlanmıştır.Faktör gelirlerinin %6.3 artırılması hedeflenirken Vergi Dışı Nominal Gelirler %0.7 dolayında azalacaktır. Sosyal güvenlik müesseselerinin kaynak açığı vereceği dış borç kullanımının yılda ortalama %2.4 oranında artacağı tahmin edilmektedir. 1984 yılında toplam kamu gelirlerinin %68.1 ‘ini vergiler, %9.7’sini vergi dışı normal gelirler, %11.3 ‘ünü faktör gelirleri, %11.7’sini dış borçlanma oluştururken 1989 yılında vergilerin toplam gelir içindeki payı %70.8’e, faktör gelirlerinin payı %11.6’ya yükselecek; vergi dışı normal gelirlerin payı %7.1’e, dış borçlanmanın payı ise %10’a düşecektir. 2-) KAMU HARCAMALARI Toplam kamu harcamaları yılda ortalama %5.2, cari harcamalar % 5.3, yatırım harcamaları %7.1 ve transfer harcamaları ise %2.6 oranında artacaktır. 3-) KAMU KESİMİ EK FİNANSMAN GEREĞİ Ek finansman gereği yılda ortalama %5.5 azalarak, GSMH’ya oranı 1989’da %0.7’ye düşecektir. 4-) MAHALLİ İDARELER DENGESİ Mahalli idare vergi gelirleri yılda ortalama %10.5, Mahalli idareler harcanabilir geliri yılda ortalama %9.5, tasarrufları ise %12.9 artacaktır. Yatırımlardaki yıllık ortalama artış %10.4, cari harcamalarda ise %5.9 olacaktır. 5-) KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİNİN FİNANSMANI 1984 yılında sabit fiyatlarla 94.5 milyar lira seviyesinde beklenen KİT tasarruflarının Plan dönemi sonunda 107.1 milyar liraya ulaşması hedef alınmıştır. Faktör gelirlerinin yıllık ortalama %5.2 artışı öngörülmüştür. V. Beş Yıllık Plan döneminde KİT yatırımlarında enerji, madencilik, ulaştırma ve haberleşme sektörlerine ağırlık verilmiştir. KİT sabit sermaye yatırımlarının yılda ortalama %5.4 artması hedeflenmiştir. |