Tekil Mesaj gösterimi
Alt 28-02-2007, 10:41   #7
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

VERİMLİLİK
İstihdam ve ücret politikalarıyla doğrudan ilgili bir kavramdır. Çalışılan işyeri, yönetimin sağladığı koşullar, çalışma süresiyle ilişkilidir. Neyin verimliliği kastediliyorsa ücret ona oranlanır ve verimlilik bulunur.



İşgücünün verimliliği = işgücü

Üretim



İşgücü birim zamana göre çalışılan işçi sayısına göre hesaplanabileceği gibi üretilen miktar olarak da hesaplanabilir. Verimliliği etkileyen maddi koşulların en başında ücret gelir. Verimliliğin manevi yönü iş yerindeki moral işçinin kendi hayatına ilişkin kaygıları işyerindeki risk ve kaza yapma olasılığı da önemlidir.



Verimlilik için öncelikle teknolojik gelişim olmalıdır. Bunun yansıra çalışma ortamının ve ücretin uygun olması da gerekir. Ayrıca eğitim de önemlidir. Eğitim verimliliği doğrudan etkilemektedir. Her işyerinde koordinasyonu sağlayacak bir işyeri temsilcisi olmalıdır. Sonuç olarak denilebilir ki;



işçinin iletme içindeki yerini bilmesi, işletme hakkında bilgisinin olması

insan olarak saygı duyulduğunu hissetmesi

işçinin amirlerine güven duyması, yanlış kararlar verilmediğini bilmesi.

İşçinin yeteneğinin karşılığını aldığını düşünmesi ve yeteneğiyle yükseleceğini bilmesi verimliliği arttıran etkenlerdir.

  Alıntı ile Cevapla