Tekil Mesaj gösterimi
Alt 09-03-2007, 19:28   #4
Meric
Yardımcı Admin
 
Meric - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Dizinler

Dizinler, insanlar tarafından kontrol edilen arama motorlarıdır. İnternette iyi bilinen dizinlere kayıt olmak çok önemlidir. Çünkü insanlar tarafından kontrol edildiği için oldukça güvenilir olarak görüldüklerinden birçok insan bunları ziyaret eder. Ayrıca bunlara kayıt olmak crawlerların sitenizi bulmasını kolaylaştırır. Bunlardan bazıları da crawlerlara dizin hizmeti verirler. Ayrıca crawlerların aksine sadece bir tek sayfanızı o da büyük ihtimalle anasayfanızı dizinlere kaydedebilirsiniz.

Dizinlere kayıt olmadan önce iyi düşünüp 25 kelimeyi geçmeyecek bir açıklama bulmanız yararınıza olur çünkü dizinler crawlerlar gibi sitenizin tüm içeriğini değil sadece yazdığınız açıklamayı ve sitenizin başlığını görüntüler ve arama sonuçlarını da bu verilere dayanarak getirirler.

Yazacağınız açıklama içinde mutlaka sitenizin arandığında bulunmasını istediğiniz 2 ya da 3 kelimeyi yazın.

Asla pazarlama diliyle açıklama yazmayın çünkü bu reddedilmenize ya da editörlerin sizin yerinize bir açıklama yazmasına neden olabilir. Mesela ayakkabı satan bir sitenin açıklamasının “Dünyanın en büyük online ayakkabı mağazası, çok düşük fiyatlar” gibi bir şey olması kesinlikle reddedilmesine ya da editörün yeni bir açıklama yazmasına neden olur.
Tanınmış Dizinler


Yahoo: Yahoo internetteki en prestijli dizinlerden biridir ve bu kategoriye girmek Google’da ki PageRank’inizi de arttırır. Yahoo Google sonuçlarını kullansa da ilk sayfalardaki sonuçları kendi dizininden getirir. Eğer onlar yeterli olmazsa Google sonuçlarını kullanır. Yahoo’ya ücretsiz olan kategorilerden kayıt olabilirsiniz. Yahoo da bir Turkey dizini de olduğundan sitenizi burada bulunan ilgili bir kategoriye eklemeniz kabul edilme şansını yükseltir. Ama açıklamayı İngilizce olarak yazmalısınız.

Looksmart: MSN Search ve Altavista’nın dizin olarak başvurduğu bu dizine kayıt olmak da Yahoo’ya kayıt olmak kadar önemlidir. Yahoo gibi ücretsiz olarak ticari olmayan kategorilerine kayıt yapılabilir. Ama LookSmart sitesi üzerinden ticari olmayan kayıtları almadıklarından gene kendilerine ait olan bir dizine kayıt olmak gerekir. Bunun için Zeal.com’a giderek kayıt olup daha sonra ilgili kategoriye başvurulabilir.

Open Directory: Google’a dizin hizmeti veren bu dizin sayesinde hem bu dizine hem de Google dizinine kayıt olarak Google aramalarında da bulunabilirsiniz. Ayrıca bu sayede AOL, AskJeeves, Altavista, Netscape, Lycos, Hotbot ve Alltheweb sonuçlarında da listelenirsiniz ve bunların hepsi Dmoz dizininini kullandığından otomatik olarak bu sitelerin dizinlerinde de görünürsünüz. Kayıt olmak ise diğerlerine göre çok daha kolaydır çünkü Türkçe kategorisi tamamen Türk editörler tarafından kontrol edilir ve Türkçedir. Dolayısıyla Türkçe açıklama yazabilirsiniz. Ayrıca sitenizi kontrol eden editörler de Türk olduğundan içeriğinizi daha rahat anlayabilir ve sitenizi kolaylıkla dizine ekleyebilirler.


Arama Motorları Sonuçlar Arasındaki Sıralandırmayı Nasıl Yaparlar

Favoriniz olan bir crawler da bir kelime arayın. Genellikle milyonlarca sayfa arasında bir arama yapar ve aramanıza uyan sonuçları getirir. Hatta bu sonuçlar bir sıraya dizilir ve en uygun olanlar ilk sıralarda gösterilir.

Elbette ki arama motorları her zaman doğruyu bulamazlar. Bazen hiç alakası olmayan bir site de ilk sıralarda yer alabilir. Ama bu konuda arama motorlarının hakkını verip inanılmaz bir iş yaptıkları kabul etmek gerekir.

Arama motorları bu işlevi görürken bir algoritma kullanırlar. Ama her arama motorunun algoritması ticari sır olarak saklanır. Gene de temel olarak aşağıdaki kuralları kullanırlar:

Sayfanın Html başlığında aranılan kelimenin olduğu web siteleri arama motorlarına göre konu ile daha ilgili olarak görünürler.

Aranılan kelimenin sayfanın en üstündeki ana başlıkta ya da ilk birkaç paragrafta geçtiği siteler konu ile daha ilgili görülürler. Çünkü buralarda bu kelimeyi kullanmış sitelerin içeriği de büyük ihtimalle bu konuyla ilgilidir. Kelimelerin kullanılma sıklığı da çok önemlidir. Arama motorların diğer kelimelere göre aranılan kelimenin ne kadar sıklıkla geçtiğini analiz eder. Daha sıklıkla bu kelimeyi kullanmış siteler diğerlerine göre konu ile daha ilgili olarak değerlendirilirler.

Arama motorları bu kurallara bir yere kadar uyarlar ama her arama motorunun bu temel özelliklere bağlı olan sihirli bir yöntemi vardır ve bu gizli tutulur. Bu yüzdendir ki aynı arama farklı arama motorlarında farklı sonuçlar getirir. Arama motorları sıralamada üstlere çıkmak için sayfalarında hedef kelimeleri örneğin 100’lerce defa tekrarlamış olan siteleri fark eder ve bunu spam olarak değerlendirerek onları indexlerinden çıkarır.

Sayfalarının birbirlerine link vermelerine bakarak bir sıralama yapmak anlamına gelir. Örneğin Yahoo’nun kategorilerine girerseniz buradan iyi bir not alırsınız demektir. Ya da Britney Spears ile ilgili bir siteniz var ve Britney Spears’ın resmi sitesinden size bir link verilmişse bu da çok çok iyi bir puan alabileceğinizi gösterir. Ayrıca bir Britney Spears siteniz varsa, sitenizden Britney Spears’ın resmi sitesine link vermek sizin konu ile gerçekten ilgili olduğunuzu gösterir ve bu da puanınızı arttırır. Aynı şey diğer konularla ilgili bir siteniz olduğunda da geçerlidir. Arama motorlarında hedef kelimelerinizle yaptığınız aramalarda çıkan ilk 10 siteden seçtiklerinize link vermeniz güvenilirliğinizi ve konuyla olan ilginizi arama motorlarının gözünde arttırır. Burada önemli olan size çok sayıda link değil önemli sitelerden nitelikli link verilmesidir. Özellikle de hedef kelimenizin aramalarında çıkan ilk 10 site tarafından.

Arama sonuçlarına bakarak da link analizine gidebilirler. Örneğin bir kelime ile yapılan aramalarda çıkan sonuçlar içinde yukarı sıralarda bulunan bir site çok az tıklanıyor ama daha aşağıda olan bir site ona göre daha çok tıklanıyorsa bu yolla o aşağıdaki sitenin daha ilgili olduğuna karar verip yukarıdaki sitenin sıralamasını değiştirirler. Bu yapay linkler oluşturarak sitelerini üst sıralara çıkaran webmasterları önlemek için yapılan bir uygulamadır.


Kayıt İpuçları

Arama Motorlarına Yerleşme İpuçları
Arama motorlarında yaptığınız bir arama genellikle binlerce ya da milyonlarca sonuç getirir. Çoğunlukla ilk sayfada sadece ilk 10 uygun sonuç görüntülenir.

Genellikle web sitesi olan herkes ilk 10’da görünmek ister. Arama sonucunda büyük ihtimalle aradığını ilk 10’da bulacak olan kişi 11 ya da daha sonra listelendiyseniz size hiç ulaşmadan aramasını sonlandırabilecektir. Peki nasıl üst sıralarda yer alacaksınız? İşte cevaplar aşağıda:
__________________


http://img81.imageshack.us/img81/9771/topmain8dd3mg5.jpg
Meric Ofline   Alıntı ile Cevapla