Tekil Mesaj gösterimi
Alt 22-03-2007, 11:44   #6
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

"Etki" gereklidir.
Ancak deneyimler, yönetimin temsilcisi olarak seçilen bu kişinin deneyimli ve etkili bir kişi olması gerektiğini telkin etmektedir. Kalite güvencesi kavramlarını bilmek ve organizasyonun kalite sistemi ile ilgili bilgiye sahip olmak da önemli bir kalifikasyondur. Bu kişi ile firmanın genel müdürü arasından açık, doğrudan rapor verebilen ve karşılıklı bir destek ilişkisi olmalıdır.
Ayrıca, bu kişi ile firmanın pazarlama, satmalına, üretim, finansman gibi fonksiyonlarının yöneticileri arasında organizasyonel bir eşitlik sağlanmalıdır.
Böylece hem fonksiyonlar arasındaki kaliteye ilişkin faaliyetlerin koordinas­yonu sağlanabilir, hem de üst yönetimin kaliteye vermiş olduğu önem açık bir şekil­de ortaya konmuş olur.
1.4.1.3. Yönetimin Gözden Geçirilmesi

Standardın gereklerini yerine getirmek için üst yönetim periyodik olarak, kalite yönetim sistemini gözden geçirmelidir. Sistem içindeki prosesler ve de sistemin kendisi; pazardaki, üründeki, makinalardaki vb. değişmeler nedeniyle de­ğişmelere karşıdır.
Bu nedenle yönetim, yönetim sisteminin üzerine oturduğu politikaların ve amaçların gerektiği gibi çalışıp çalışmadığını tahkik için, bunları düzenli bir şekilde gözden geçirmelidir.
Bu gözden geçirmelerde sistemin amaçlan yerine getirip getirmediği ve bu amaçların firmanın kalite politikasını gerçekten destekleyip desteklemediği belirle­nir. Ayrıca hangi değişikliklerin gerekli olduğu da sorgulanmalıdır.
Yönetimin gözden geçirmeleri ekseri, iç tetkik sonuçlarını değerlendirir, fa­kat kalite sisteminin tasarımından ve çalışmalarından sorumlu kişiler tarafından ya­pılan tetkiklerden farklıdır.
Gözden geçirme toplantılarında tutanak tutulmalı, daha sonra yapılacak olan izleme ve düzeltici eylemlerin birer delili olarak elde bulundurulmalıdır. (Firmanın kalite politikası kapsamında yaptığı her şeyi belgelemesi önemlidir.)

Modellerin hiçbiri bu yönetim gözden geçirmelerini yapmak için uygulana­bilir bir program vermemektedir. Ancak kalite sisteminin herhangi bir elemanı, en az yılda bir kez gözden geçirilmediği zaman arzu edilmeyen sonuçlar doğabilir. Bir başparmak kuralı olarak örneğin, orta çapta firmalar altı ayda bir gözden geçirme yapmalıdır.
Bunun yapılmaması, organizasyon üyelerine ve/veya dış tetkikçilere, yöneti­min kaliteye olan bağlılıklarında, bir gevşeklik olduğunu veya küçük problemlerin büyümesini önlemek için yapılması gereken düzeltici eylemlerin gecikebileceğim gösterir.
Eğer firmanın büyüklüğü ve karmaşıklığı bu gözden geçirmelerin yılda iki kez yapılmasını pratik kılmıyor ise bir alternatif, haftalık, aylık veya üçer aylık kıs­mi gözden geçirmeler yapılmasıdır.
Bu yaklaşım firmanın en kritik kalite sistemi konuların senede bir defadan fazla gözden geçirmesine ve tüm kontrolünü de bir yıl içinde tamamlamasına olanak verir.
  Alıntı ile Cevapla