Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05-01-2008, 00:48   #1
|RespecT Me|
Banned
 
|RespecT Me| - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Icon16 İnteraktif alanda rekor büyüme

Click the image to open in full size.İnteraktif alanda rekor büyüme

Türkiye’de interaktif büyüme rekor seviyelere ulaştı. 20-25 milyon internet kullanıcısı olduğu tahmin edilen ülkemizde en yaygın kullanılan bağlantı türü ADSL. Göstergeler interaktif pazarlamanın ve iletişimin önümüzdeki dönemlerde daha büyük gelişmelere sahne olacağını ortaya koyuyor.

Böyle bir iklimde kurulan ve Türkiye'de interaktif dünyanın gelişimine sağlıklı biçimde destek vermeyi amaçlayan IAB Türkiye’nin ilk yönetim kurulu toplantısı geçtiğimiz günlerde gerçekleştirildi. Toplantıda IAB Türkiye’nin konumu ve stratejik öncelikleri ayrıntılarıyla ele alındı. Öncelikle interaktif dünyanın referans merkezi olmayı hedefleyen platform yaygın, kural koyucu ve denetleyeci, eğitici bir konumu benimsedi.
IAB Türkiye’nin koordinasyonunu yürüten, Kurucular Kurulu üyesi Reklamcılar Derneği Başkanı Cem Topçuoğlu’nun sözleri, interaktif pazarın geleceğini yansıtıyor: “Günümüzde pazarlama iletişimi, kitle mecralarının yanı sıra birebir iletişime imkan veren mecra kullanımını çok önemsiyor. Geleceğin mecrası olarak görülen internet bu yönüyle bizler için mükemmel bir ortam. Yaratıcı akıllara sağladığı sınırsız olanaklarla birlikte hedef kitleyle neredeyse kişisel bir iletişim kurulabiliyor. Üstelik bu tek taraflı bir iletişim değil. Tüketici kendi görüşlerini, duygularını iletişim sürecinin bir parçası haline getirebiliyor, katkıda bulunuyor. İnternetin gelişimini yaratıcılığa sağladığı imkanlarla beraber, medyanın çoklu gelişimi açısından önemsiyoruz. IAB Türkiye’nin tarafsız veri üretimine yönelik misyonunun bizlere daha güvenilir ve şeffaf bir ortamda yatırım yapma imkanı vereceğini düşünüyor ve sürece katkıda bulunmaktan sevinç duyuyoruz.”
Doğan Online Yönetim Kurulu Başkanı ve IAB Türkiye Kurucular Kurulu üyesi Hanzade Doğan Boyner görüşlerini şöyle dile getirdi: “İnternet reklamcılığının gelişimi 2007’de Türkiye reklam sektörünün büyüme ortalamasının 2.5 kat üstünde, yüzde 50 büyüme oranıyla kapattığına inanıyoruz. Hızlı büyüme trendi son 4 senedir kesintisiz devam ediyor. Tahmini 140 milyon YTL’lik toplam internet mecrası (display reklam, seri ilanlar ve arama motoru reklamcılığı) yatırımı Türkiye toplam reklam yatırımının yüzde 4’üne denk geliyor. Böylece, radyo, dergi ve sinema reklam yatırımlarını da geride bırakmış ve açıkhavaya yaklaşmış oluyor. Diğer mecralara kıyasla tüketiciyle çift yönlü iletişim avantajı sunan internetin reklamverenler için büyük fırsatlar içerdiği çok açık. IAB üstleneceği eğitim, sektörel araştırma gibi hizmetlerle sektörün gelişimine anlamlı bir katkı sağlayacak. “
IAB Türkiye Kurucular Kurulu üyesi ve Microsoft Türkiye’nin Genel Müdürü Çağlayan Arkan interaktif pazarla ilgili düşüncelerini şöyle ifade ediyor: “Türkiye’de ADSL abone sayısına her altı ayda 1 milyon kişi ekleneceği öngörülüyor, PC fiyatları düşüyor, ülkemizdeki toplam nüfusun yüzde 55’i 25 yaşın altında, 58 milyon kişi mobil telefon kullanıyor. Bu Türkiye fotoğrafı, interaktif reklam pazarının ciddi bir büyüme yaşayacağını düşündürüyor. Bugün toplam reklam pastasının yalnızca yüzde 1’ini oluşturan interaktif alan, 2006 yılında yüzde 30, yani ortalamanın üzerinde büyüdü. Gelecek ise çok daha olumlu bir fotoğraf ile karşımızda duruyor. Zenith Medya’nın projeksiyonlarına göre 2007 yılı içerisinde toplam reklam pastası 3,1 milyar dolara erişecek. Buna paralel olarak interaktif alanın ise 40 milyon dolar olacağı öngörülüyor. Uzun sözün kısası, web bannerlarından e-posta pazarlamasına, sosyal network etkileşiminden arama motoru sponsorluklarına kadar geniş bir yelpazede araçlar sunan interaktif reklamcılığın gelecek 5 yıl içerisinde umulandan çok daha süratli bir biçimde pazar payını yükselteceğini düşünüyorum. Microsoft Türkiye, Internet mecrasına inanıyor ve bu kapsamda atılmış IAB oluşumunu destekliyor. IAB’nin Kurucular Kurulu’nda yer almaktan kişisel olarak son derece mutluyum.”
Kurucular Kurulu’nda yer alan Reklamverenler Derneği Başkanı Hakan Uyanık reklamverenlerin konuya bakışını şu sözlerle özetliyor: “Bu yeni mecranın doğru ölçümlenmesi, bağımsız trafik raporlarının oluşturulması öncelikle sektörün diğer mecralar içersinde daha doğru şekilde değerlendirilmesini sağlayacaktır. İnteraktif mecralar günümüzde medya tüketiminden çok önemli bir pay almaktadır. Buna karşın 2007’nin ilk yarısında toplam medya harcamaları içersinde interaktif mecraya yapılan yatırım yaklaşık 20 milyon dolardır. Geçmiş yıllara oranla önemli bir artış gerçekleşmiştir. Ancak sektörün potansiyelinin bundan çok daha yukarıda olduğuna inanıyoruz.”
Kurucular Kurulu’nun bir diğer üyesi, Mynet Yönetim Kurulu Başkanı Emre Kurttepeli IAB Türkiye’ye başarılar dilerken, "Farklı paydaşlar bazında, mecranın doğru kullanımı için gerekli standartları oluşturacak olan IAB, özellikle de reklamveren nezdinde mecranın doğru anlatılmasını, algılanmasını ve mecranın daha etkin kullanımıyla büyüme trendinde pazara yaratması gereken katma değeri sağlayacaktır" diye konuştu.
__________________
ARKADAŞLAR SİZLERİ SALAK YERİNE KOYMAYA ÇALIŞTIM ANCAK BAŞARILI OLAMADIM. FORUM YÖNETİMİNİ ENAYİ YERİNE KOYMAYA ÇALIŞTIM ANCAK BAŞARAMADIM. SİZDEN DİLENEREK ALDIĞIM REPLERİ FORUM YÖNETİMİ SİLDİ. ŞİMDİ İSE BEN BUNA İSYAN EDİYORUM. BEN BİR MALIM!
Click the image to open in full size.
|RespecT Me| Ofline   Alıntı ile Cevapla