Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Eğitim Öğretim > Dersler - Ödevler - Tezler - Konular > Bæsın Yayın

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 08-02-2007, 14:24   #21
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

ALT KÜLTÜR: Nüfusun artışı ve kültürün homojenliğinin bozulması ile ortaya çıkan, bölgesel, dinsel, ırksal ve benzeri boyutlarda görülen ortak niteliklerdir.
SOSYAL SINIF: Karmaşık bir kavram olup, bir toplumun aynı değerleri, aynı ilgileri, yaşam biçimini ve davranış şeklini benimsemiş görece olarak homojen alt bölümleri olarak ifade edilebilir. Sosyal sınıf ayrımı reklam ve pazarlarda ortamlarında, özellikle pazar bölümlendirmede Yararlı olmaktadır.
REFERANS GRUPLAR: Kişinin tutumlarını, fikirlerini ve değer yargılarını etkileyen herhangi bir insan topluluğudur. Kendi içinde iki ana grupta toplanır:
a) Başta aile olmak üzere, kişinin yakın çevresi.
b) Kişinin üyesi olmadığı gruplar ve yüz yüze ilişkide bulunmadığı kimseler, ünlü sinema yıldızları, sporcular vs...
YAŞ: Yeni nesil çok daha iyi eğitim almış, geniş imkanlarla yetiştirilmiş, daha çok seyahat etme şansını yakalamışlardır. Buna rağmen yaşlılar genel yargılarında oldukça tutucudurlar. İletişim gençlerle daha rahat sağlanabilmektedir.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-02-2007, 14:24   #22
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

CİNSİYET: Sosyal durumlar ve zorlamalar politik alanda erkeklerin kadınlardan daha aktif rol oynamalarına yol açmaktadır. Kadınlar daha tutucu, dindar, maneviyata düşkün, gözlemci yapıya sahiptirler. Erkeklere nazaran kadınlar estetik ve duygusal hareketlere yakınlık gösterirler.
AİLE: Ailedeki çocuk ve birey sayısı, çalışan kişiler, oturdukları yerlere göre davranışlar değişebilmektedir.
KİŞİ: Bir kimsenin temel olarak motivasyonu sosyal çevresinden ve bu çevreden öğrendiklerinden kaynaklanır.
Bütün sosyo - kültürel davranışların 8 madde altında toplanmasından sonra, insan unsurunun tek başına olmayıp kitle ile bütünleştirilmesi yargısına varmaktayız ve toplumsal grup olarak ele alınmalıdır diyebiliriz. Çünkü toplumsal grupta, üyeler arasında etkileşim bulunmakladır.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-02-2007, 14:24   #23
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

2.2.2.2. Örgüt Unsuru

Örgüt, genel anlamıyla, ayrıcalıklar ve sorumlulukları resmen belirleyen ve dağıtan, böylece bir grubun etkinliklerinin nasıl yürütüleceğini açıklayan kurallar ve hedefler düzeni olarak tanımlanabilir. Dolayısıyla ulaşılması gerekli hedefler arasında etkili bir sosyolojik olgu olan örgütlerin de dikkate alınması gerekir.
2.2.2.3. Konjonktürel Unsur[1]

Çeşitli konjonktürel değişik tipte ve açıklıkta gruplar ortaya çıkarır. Örneğin “Uluslar arası Turizm Yılı” kendi iç özellikleri, etkilenme alanları, genişlikleri ve duyarlılıkları bulunan çeşitli gruplar ortaya çıkarır.


1. İç Hedef Grup ve Örgütler
Devletin yurt içindeki tanıtma işlevi, yurttaşları ve toplumu ilgilendiren konularda tam ve yansız bir aydınlatma sağlamaktır. Yurt içi hedef grup ve örgütler üç kolda incelenir.
a. İşlevsel Grup ve Örgütler
Belli bir ortak özellik, durum ve konjonktür çerçevesinde birleşen insanlar ve örgütlerden oluşur.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-02-2007, 14:25   #24
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

b. Bölgesel Hedef Grup ve Örgütler
Gelişmişlik düzeyine bağlı olarak çeşitli bölgeler. örneğin kadının toplumdaki yeri okuma - yazma oranları, iletişim araçlarından yararlanma gibi konularda farklı özelliklere sahiptir.
c. Yurt İçinde Çeşitli Amaçla Bulunan Yabancı Uyruklu Turistler
Turistler gezip: görme, tanıma amacıyla ziyaret ettikleri ülkeler dışında başka amaçla da gezilerini sürdürmektedirler, Bu değişik amaçları şu şekilde belirleyebiliriz Dinlenme (Rekreasyon), sağlık, yayla, kıyı, çiftlik turisti, kültürel turizm, dinsel turizm, iş, teknik, politik, kongre, aile turizmi, gençlik, yaşlılık turizmi, geleneksel turizm, karavan, yat, gemi, havayolu…[1]
2. Dış Hedef Grup ve Örgütler
Türkiye’nin tanıtılması amaç ise bu iki ayrı başlıkta incelenir:
a) Yabancı Hedef Gruplar ve Örgütler: T.C. Toprak sınırı dışında yaşayan diğer ülke insanları bu grubu belirler.
b) İşlevsel Hedef:Dış ülkeler bazında hedef ve yurt dışındaki Türkler adı altında toplanmalıdırlar.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-02-2007, 14:25   #25
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Seçilen hedef ve bu hedefin özelliklerini bilmeden, tanımadan yapılan herhangi bir tanıtım veya reklam çalışması ancak rastlantılara bağlı olarak bir başarı grafiği gösterecektir. İletilmek istenen mesajın başarısı, kazanma şansı hedefin tutum, değer, inanç ve amaçlarının dikkate alındığı oranda artmaktadır. Etkili bir iletişim aracı da belirlenmesi gereken ilk aşamalardan olmalıdır.

III. BÖLÜM
3. TÜRKİYENİN TANITIMINA YÖNELİK AFİŞ TASARIMLARINDA GÖRSEL UNSURLAR

Herhangi bir tasarımı incelemek üzere ele aldığımızda görsel yapının öne çıktığını görürüz. Görsel yapı, incelenen tasarımın en önemli yapısal niteliğini ve biçimini tanımlayan öğelerini içerir.[1]
Bir sanat eserini veya bir tasarımı incelerken eserin real ön yapı elemanları ile irreal arka yapı elemanlarından oluştuğunu görürüz. Ön yapı elemanı[2] dediğimiz sfer insanın gözüyle algılayabileceği herşeydir.
İnceleme alanımız Türkiye'nin tanıtımına yönelik hazırlanan afişler olduğuna göre bunu tanımlayan ön yapı elemanlarını, fotoğraf, renk, yazı, düzenleme gibi unsurlar oluşturacaktır. İrreal arka yapı elemanlarını ise, görünen ön yapı elemanlarının içerdiği anlatım, psikolojik etki, verilmek istenen mesaj vs... gibi konuları kapsayacaktır.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-02-2007, 14:25   #26
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Konu reklamsa, burada görsel araçları aramak gerekir. Reklamda görsel etki çok önemlidir. Bunun için görülmek istenen şeyi göstermeli, gösterilmek islenen şeyi de göstermelidir. Doğru yer ve zamanda kullanıldığı takdirde afiş, görsel iletişim ve reklam araçlarından en etkili olanlarındandır.
Tanıtımdaki görüntü öğeleri, aktarılacak olan mesajın iletilmesinde sözcüklerden daha etkilidirler. Bu nedenledir ki tanıtımla ilgili olabilecek görüntü öğelerinin seçimi çok önemlidir. Tanıtımda kullanılacak görüntü öğesi, alıcıda veya izleyicide ilgi, istek, konuyla ilgili düşünceyi açıklamak ve inandırıcı olmak görevlerini yerine getirebilecek düzeyde olmalıdır.
Tanıtımda kullanılacak görüntü öğelerinde belli özellikler olmalıdır ki, bu doğrultuda görevini tam manasıyla yerine getirebilsin. Bunları şöyle sıralayabiliriz: Dikkat çekici ve etkili olmalı, konuyu kolayca izleyiciye aktarabilmeli. Tüketicide veya izleyicide almaya göre isteğini uyandırabilmeli, izleyici üzerinde merak uyandırmalı, yapmacık olmamalı, inandırıcı ve gerçekçi olmalı, tanıtımın diğer öğeleri ile (fotoğraf, renk, yazı…) ile uyumlu olmalı, ilgiyi dağıtıcı ayrıntılardan arınmış olmalı, konunun biçimine, aslına uygun olmalı, renk ve biçim uyumuna dikkat edilmeli uzaktan görülebilir olmalı seslendiği kitle ile ilişki kurabilecek güçle olmalıdır.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-02-2007, 14:25   #27
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Afişte kullanılan her türlü görüntü elemanı kendi başına ayrıca önem de kazanabilmektedir. Afişte kullanılan fotoğraf, renk, yazı, boya vs…hepsi başlı başına araştırma konusudurlar.
3.l. Afişte Resimsel Öğeler

İnsanlığın başlangıcından bu yana kullanılan en eski grafik anlatım şeklidir görsel dil. Tarih öncesi dönemlerin mağara resimleri ilk örneklerdir. Daha sonra Hiyeroglif (resim yazısı), çivi yazısı vb... gibi başka tip görsel dil araçları da karşımıza çıkmışlardır. Çağdaş alfabemiz önceki uygarlıkların dillerinden soyutlanmış şekillerdir. Bütün bunların sonunda, görsel dilin en gelişmiş sekline yani fotoğrafa ulaşırız. Fotoğraf gerçeğe çok yakındır, hatta daha canlıdır. Bu yüzden afiş üzerinde çok etkili bir araç olmakla beraber afişin ayrılmaz parçalarından biridir. Bu nedenle fotoğrafçılık, başlı başına bir araştırma olayı ve sanat dalıdır.
Türkiye'nin tanıtımına yönelik olarak incelenen afişlerde fotoğraf öğesinin kullanılmış olması bizi fotoğraf konusunu incelemeye yöneltmiştir.
Sözlerin ve yazının yeterli gelmediği yerde görüntü veya fotoğraf, dünyanın herhangi bir yerinde dahi anlaşılabilecek güçtedir. Evrensel bir iletişim elemanı, inandırıcılığı kuvvetli bir görüntü öğesidir.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-02-2007, 14:27   #28
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Fotoğraf, bir ürünün tanıtımında, turizm afişlerinde, tiyatro, banka afişlerinde ve diğer ürünlerin tanıtımında en çok kullanılan öğelerdir. Tanıtımı yapılacak ürünün veya fikrin, konunun daha güzel ve çekici görüntüsünü, albenisini daha yüksek göstermek tümüyle fotoğrafın becerisine kalmaktadır.
3.2. Afiş’te Renk

Güneş ışınlarının yeryüzüne inerek cisimlere çarptıktan sonra kırılma yoluyla göze yansıma olayına renk diyoruz. Rengin fiziksel, fizyolojik ve psikolojik olmak üzere kendine özgü özellikleri vardır. Psikologlara göre; soğuk koyu, ölgün renkler (mavi, mor yeşil), sakin düşünceyle ilgili duyguları, sıcak, açık, parlak renkler (sarı, kırmızı, turuncu) ise dışa dönük duyguları gösterirler. Ancak insanların içinde bulunduğu psikolojik durum renklerin değişken etkiler göstermelerine de yol açar. Bir başka durumda, bu etkileşimin toplumdan topluma da değişebildiğidir. Her şey bir yana, önemli olan renklerin afişte dikkat çekiciliği arttırırken, tanıtma görevini de yapmasıdır. Fotoğrafta renk, ışığın geliş açısı, ışığın şiddeti ile bağlantılı olarak değişir ve fotoğrafı da olumlu veya olumsuz yönde etkileyebilir. Profesyonel çekim yapanlar bunları bilip amaca ve etkiye çok daha yakın çekim yapmaya çalışırlar.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-02-2007, 14:27   #29
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

3.3. Afiş’te Yazı Öğesi

Sözlü dildeki sözcüklerin ve düşüncelerin işaretler aracılığıyla gösterimine "yazı" diyoruz. Yazı, oldukça önemli gruplar arasında bildirişim gereksiniminin ortaya çıktığı birçok uygarlık merkezinde, birbirinden bağımsız olarak bulunmuştur. İnsanlar yazı dilinin önemini her dönemde kabul etmişlerdir. Bugün her konu ve mesleğe göre kullanılacak yazı karakteri seçiminin estetik bir yönü olduğu kadar, psikolojik bir yönü de bulunmaktadır. Yazının üstüne aldığı görev ve kullanılacağı alana. göre önemi de değişmektedir. Karakterler, biçimler, puntolar gelişigüzel bir seklide yerleştirilmeyip bazı kurallara bağlanmıştır. Nasıl ki renkler insan üzerinde psikolojik bir etki bırakıyorsa, yazı karakterinin de insanlar üzerinde etkileri vardır. [1]
Kalın punto, etli yazılar: güçlülüğü ve kararlılığı,
İnce punto, etli yazılar: zarifliği, inceliği,
Hareketli yazılar: kadını, güzelliği,
Yuvarlak karakterli yazılar: yumuşaklığı, çocukları anımsatır.
Yazı hiçbir zaman afiş düzenlemesinden ayrı düşünülemez. Yazı afişin bütünleyicisi, temel öğesidir. Ne bol yazılı ne de diğer öğelerle dolu bir afiş ortaya konmalıdır. Görüntü ve sözcüğün dengeli olduğu bir afiş görevini istendiği gibi yapacaktır. Kullanacağımız yazının hareket halindeki bir insanın anlayabileceği etkide ve güçte olmalıdır. İmajı ve mesajı anında izleyiciye iletebilmelidir. Yazı başlı başına bir sanat olayı olup afişin ayrılmaz bir öğesi ve parçasıdır.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-02-2007, 14:28   #30
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

3.4. Yazı, Renk ve Düzenleme

Afişte kullanılacak olan grafik öğeler birbiri ile hem görüntü, hem düzenleme, hem de renk olarak uyumlu olmalıdırlar. Yazı ve resim, afişin vazgeçilmez un surlarıdır. Seçilen yazı konuya ve resme uygun olacak karakter, renk ve puntoda seçilmelidir. Afişte yazı öğesi konulu bölümde kullanılan puntoların, insan üzerinde bıraktığı etkiden söz etmiştik. Söz konusu psikolojik etkiler göz önüne alınarak her zaman bir düzelme endişesi taşımalıdır. Bununla birlikte yazıda kullanılan renk de büyük önem taşımaktadır. Konuyla bütünleşmiş bir resim, bunu açıklayan veya mesaj veren etkili bir yazı karakteri ve karakterin etkinliğini artıran renk seçimi, uyumu olan afişte istenilen sonuçlara çabucak varılabilecektir.

IV. BÖLÜM
4. TÜRKİYE’NİN TANITIMINA YÖNELİK AFİŞ TASARIMLARINDAN ÖRNEKLER

4.1. Diğer Afiş Tasarımlarından Örnekler

PROJEDEKİ TURİZM AFİŞ TASARIMLARININ ANALİZİ
Projemdeki turizm afiş tasarımlarına başlamadan önce, turizm afişlerinin ne demek olduğunu, görevini ve bir turizm afişini oluşturabilecek temel unsurları kavramaya çalıştım.
Turizm Afişlerinde özellikle görsel olgunun ön planda olması nedeni ile fotoğraflardan yararlandım. Yaptığım çalışmalarda Isparta ilinin turizm merkezi sayılabilecek olan ilçesi Eğirdiri tercih ettim. Afişte kullanabileceğim Eğirdir fotoğraflarından, afişte kullanabileceğim nitelikte olanları ayırdım.
Elimdeki fotoğraflarda, Eğirdirin doğal güzelliklerini yansıtan görüntüler mevcuttu. Bunlar; Eğirdir Gölü ve Ada üzreinde yoğunluk kazanmaktaydı. Bazı fotoğraflarda Eğirdir gölü üzerinde yamaç paraşütü sporu görüntüleri mevcuttu.
  Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 05:26 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580