Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Forum Arşivi > Çöp Kutusu

 
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 11-03-2006, 19:27   #1
Kıdemli Kartal
 
disappear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Formula 1'de değişiklik

Aylar çabuk geçti, Formula 1 dünyası için tatil kısa sürdü ve beklenen gün geldi çattı.
Click the image to open in full size.
İlk bakışta bundan önceki yıllardan farklı olmadığı düşünülebilir fakat bu yıl, 27 Ağustos'ta ülkemize de uğrayacak olan F1'de çok farklı bir dönem başlıyor.
Öncelikle en büyük değişiklik sıralama turlarında... Daha önce sırlamada pek çok yeni uygulamayla karşılaştık. Lakin bu defa sil baştan bir sistemin getirildiğini görüyoruz. Aşağıda ayrıntısıyla açıkladığımız yeni sıralama turlarında ilk iki turda elenen takımların araçlarına yakıt takviyesi yapabilmesi, buna karşın o hafta sonunun en hızlı 10 takımının son bölümdeki yakıtla yarışa başlayacak olması küçük takımlara önemli bir avantaj sağlayacak. Çok daha çekişmeli yarışlar göreceğimize şüphe yok.
Bir başka önemli değişiklik ise motor hacminin düşürülmesi. Bu da takımların birbirinden ayrılmasında araç kapasitelerinden çok pilotajın ön plana çıkmasını sağlayacak. Pilotların kişisel becerileri daha etkili olacak. Ayrıca lastik kısıtlamasının kaldırılması da çok önemli.


'Schumi' mutlak başarı peşinde
Büyütmek için tıklayınız

Yarışacak isimlere gelince... Ferrari pilotu Michael Schumacher için bu yıl, oldukça önemli. Pistlerin en tecrübeli ve en başarılı isminin gelecek sezon yarışıp yarışmayacağı henüz belli değil. Bunun en büyük nedeni, geçen yıl takımın yaşadığı hayal kırıklığı... Efsanevi pilot, bu sezon tatilini bile kısa tutarak çalışmaya başladı. Eğer yine hayal kırıklığı yaşarsa, pistlere veda edebilir.
Son şampiyon Fernando Alonso ise 2007 için McLaren'la anlaştı. Renault takımı, genç pilotun konsantrasyon problemi yaşayıp yaşamayacağını tartışıyor. McLaren için ise iki hayati sorun var. Birincisi dayanıklılık, ikincisi geçen sezonun en hızlı takımı olmalarını sağlayan Adrian Newey'in Red Bull'a transfer olması. Newey için 'McLaren'ın beyniydi' diyen çok insan var ve bu transfer takımı olumsuz etkileyebilir. Fakat F1'in tartışmasız en iyi pilot ikilisine sahipler. Bu da McLaren'ı daha düşük kapasiteli motorlarla ön plana çıkarıyor.
Fakat dünkü antrenman turlarında Raikkonen'in aracının arızalanması, geçen sezondan bazı sorunları bu yıla taşıyabileceklerini gösteriyor. Zira Raikkonen, motor değiştirecek olursa geçen sezon birçok kez başına geldiği gibi, yarışa sıralama turları derecesinin 10 sıra gerisinden başlayacak. İki antrenman turunun diğer sonuçlarına baktığımızda en hızlı zamanı Honda'nın üçüncü pilotu Anthony Davidson elde ederken, Michael Schumacher dördüncü, Fernando Alonso ise beşinci sırada yer aldı.


Yenileri tanıyalım
Midland: Kanadalı milyarder işadamı Alex Scnaider'e ait Midland Grubu, Jordan'ı satın aldı ve bu yeni takım ortaya çıktı. Teknik ekibin çatısını Jordan oluşturuyor. F1'e iyi bir bütçe ayırdılar. Fakat başarının yolu para kadar tecrübeden geçiyor, önlerinde uzun ve engebeli bir yol var.
Scuderia Toro Rosso: Red Bull'u F1'de bir takıma sahip olmak 'kesmedi', Minardi'yi satın aldılar ve ikinci bir takım kurdular. 'Toro Rosso' da İtalyanca Red Bull demek zaten. Scuderia Toro Rosso'nun ilginç bir şekilde Red Bull'un altyapısı olarak hizmet vermesi düşünülüyor.
Super Aguri: F1'in eski Japon pilotu Aguri Suzuki'nin yeni takımı. Suzuki neşeli kişiliği ve unutulmaz gülümsemesiyle pistlerde fark yaratmıştı ama Super Aguri'nin ilk sezonunda F1'de aynı etkiyi yapabilmesi çok küçük bir ihtimal. Bir de ilk dört yarışta Arrows'un dört yıllık araçlarını kullanmayı planlıyorlar ki, bu işleri daha da kötü bir hale getirebilir. (Spor Servisi)


Yepyeni bir sıralama turu
Formula 1'de hemen her sezona olduğu gibi bu sezona da birtakım değişikliklerle giriliyor. Değişiklik olması kuşkusuz normal ama bu sezon yapılan değişiklikler yarışın seyrini değiştirecek nitelikte. Özellikle de sıralama turları... Bu sezon sıralama turları bir saate yayılmış, aralarında beşer dakika mola olan üç bölümden oluşuyor. Bu turların hiçbirinde tur kısıtlaması yok. Yani verilen süreler dahilinde isteyen takım istediği kadar tur atabilecek. Birinci aşama 15 dakikadan oluşuyor. Bu sürede tüm takımlar piste çıkıyor ve en kötü dereceyi yapan altı pilot burada elenerek son altı sırayı derecelerine göre paylaşıyor. Beş dakikalık aradan sonra başlanacak ikinci 15 dakikalık dilimde, geriye kalan 16 pilot yarışacak ve yine derecelerine göre altı pilot 11 ile 16'ıncı sıraları alacak. 20 dakikalık son dilimdeyse geriye kalan 10 araç, en iyi dereceyi elde ederek bir gün sonra koşulacak yarışa en ön sırada başlamak için mücadele edecek. Yine istenildiği kadar tur atmak serbest. Yalnız yakıt alma noktasında da takımların stratejilerini toptan değiştirebilecek ve daha küçük takımlara fırsat tanıyacak bir uygulamaya geçiliyor. İlk iki bölümde araçlar yakıt miktarında oynama yapabilecek ve hatta bu aşamada elenenler yarış öncesi istedikleri kadar yakıt alabilecek. Fakat son bölüme kalan 10 araç, bu bölüme yarışta kullanmayı planladığı miktarda yakıtla başlamak zorunda kalacak. Ayrıca yeni sezonda motorlar üç litrelik V10'dan 2.4 litrelik V8'e düşürüldü. Bu kısıtlamanın karşılığında ise kullanılacak lastik miktarındaki kısıtlama kaldırıldı.


Favori takımlar
Renault

Fernando Alonso
Doğum tarihi: 29.7.1981
Uyruğu: İspanyol
İlk yarışı: Avustralya 2001
GP zaferi: 8
2005 derecesi: 1.
Önceki takımları: Minardi

Giancarlo Fisichella
Doğum tarihi: 14.1.1973
Uyruğu: İtalyan
İlk yarışı: Avustralya 1996
GP zaferi: 2
2005 derecesi: 5.
Önceki takımları: Minardi, Jordan, Benetton, Sauber

McLaren

Kimi Raikkonen
Doğum tarihi: 17.10.1979
Uyruğu: Finli
İlk yarışı: Avustralya 2001
GP zaferi: 9
2005 derecesi: 2.
Önceki takımları: Sauber

Juan Pablo Montoya
Doğum tarihi: 20.9.1975
Uyruğu: Kolombiyalı
İlk yarışı: Avustralya 2001
GP zaferi: 7
2005 pozisyonu: 4.
Önceki takımları: Williams

Ferrari

Michael Schumacher
Doğum tarihi: 3.1.1969
Uyruğu: Alman
İlk yarışı: Belçika 1991
GP zaferi: 84
2005 pozisyonu: 3.
Önceki takımları: Jordan, Benetton

Felipe Massa
Doğum tarihi: 25.4.1981
Uyruğu: Brezilyalı
İlk yarışı: Avustralya 2002
En iyi derecesi: Dördüncülük
2005 pozisyonu: 13.
Önceki takımları: Sauber
disappear Ofline  
 

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 14:56 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580