Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Eğitim Öğretim > Dersler - Ödevler - Tezler - Konular > Dış Ticaret

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 05-02-2007, 09:51   #31
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

.5. Diğer Engeller

Uyulması güç standartlar, paketleme ve etiketleme şartlan, sağlık kontrolleri uzun ve karışık formaliteler ve benzer idari uygula­malar ile ithalatı güçleştiren piyasa koşulları da diğer engeller ara­sında sayılabilir, örneğin, Japonya resmî engeller yerine yabancı şir­ketlerin uyması güç piyasa koşullan ile uzun yıllar ithalatını düşük bir düzeyde tutabilmiştir. Dağıtım kanalının uzunluğu, ufak peraken­deci sayısının çokluğu ve bunların finanse edilmesi koşulu mallarını Japonya'da pazarlamak isteyen yabancı firmaları ürkütmektedir.
5. ULUSLARARASI TİCARET BLOKLARI

Aralarında ticareti engelleyen koşulları kaldırıp, ticaret hacmini ve dolayısı ile ekonomilerinin boyutlarını ve verimini arttırmak isteyen bazı ülkeler bölgesel ticaret blokları oluşturmaktadır. Genellikle bu bloklar ülkelerin tarihi ve coğrafi bağlantıları çerçevesinde ortaya çıkmıştır. Tarihteki yakın politik dostluk veya sömürge ilişkileri bazı ülkelerin dış ticaretinde halâ ağırlığa sahiptir. Örneğin, Fransa'nın dış ticaretinin % 10'u eski sömürgeleri olan Afrika ülkeleri iledir.
Ulaştırma maliyetleri nedeniyle bazı ülkelerin dış ticaretlerinin önemli bir kısmını komşuları ile yapmakta olduklarını görmekteyiz. Bu coğrafi bağlar da tarihi ilişkilerin yanında ticaret bloklarına böl­gesel nitelik vermektedir. Bu tür ticaret bloklarının en önemlileri şun­lardır :
  Alıntı ile Cevapla
Alt 05-02-2007, 09:51   #32
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

5.1. AB

1,957 yılında kurulan Avrupa Ekonomik Topluluğu. (European Economic Community) en önemli ticaret blokunu oluşturmaktadır. AET ülkelerinin aralarındaki toplam ticaret 1977 yılında dünya ticaretinin % 34'ünü, mamul ürün ticareti ise dünya mamul ürün ticaretinin % 44'ünü oluşturuyordu. Genellikle Ortak Pazar diye adlandırdığımız bu topluluk kuruluşundan yirmi yıl sonra ana amacına ulaşmış ve topluluk içinde sanayi ürünlerindeki tüm gümrük vergilerini ve kota­larını kaldırmıştır. Ayrıca, topluluk dışı ülkelerden yapılan ithalata da her üye aynı gümrük tarifesini uygulamaktadır.
Topluluğun diğer amaçları arasında şunlar vardır :
a. Üye ülkeler arasında işgücü, hizmet ve sermayenin serbest dolaşımı.
b. Üye ülkeler kanun ve mevzuatının topluluğun çalışmalarını kolaylaştıracak şekilde yeknesak hale getirilmesi.
c. Ülkelerin ekonomi politikalarının koordine edilmesi, ödeme dengelerinin ve rekabet koşullarının korunması; müşterek taşımacılık ve tarım politikalarının uygulanması.
d. d) Yaşam standartlarını ve istihdam imkânlarını geliştirmek için Avrupa Sosyal Fonunun yürütülmesi.
e. Ekonomik gelişmeyi özendirmek amacıyla Avrupa Yatırım Bankasının çalıştırılması.
f. Sosyal ve ekonomik gelişmelerine katkıda bulunmak için deniz aşırı ülkeler ve eski sömürgeleri ile ilişkiler kurulması.
5.2. COMECON

Doğu Avrupa'nın ortak pazarı diyebileceğimiz COMECON5 (Council for Mutual Economic Assistance - Karşılıklı Ekonomik Yardımlaş­ma Konseyi) AET'den daha az dışa bağımlı bir blok oluşturmakta­dır. Üyelerinin ithalâtlarının % 54'ü COMECON içinden gelmektedir.
1949'da kurulan COMECON'un kapitalist ülkelerle arasındaki ticare­tin önemli bir bölümü kliring sistemi ile yani mal değişimi şeklinde ol­maktadır. Aralarındaki döviz kurları da piyasa koşullarına göre değil, merkezi planlama gereklerine göre saptandığından, batı paralarına karşı resmi kurların yapay yüksekliğini kanıtlayan karaborsalar oluş­maktadır. Topluğun ana amacı üyelerin ulusal ekonomilerini planlı bir şekilde geliştirip, halklarının sosyal yaşamını yükseltmektir.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 05-02-2007, 09:51   #33
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

5.3. ASEAN

1967'de kurulmuş olan ASEAN8 (Association of South East Aslan Nations-Güney Doğu Asya Ülkeleri Birliği) gelişmekte olan ülkelerin kurmuş oldukları çeşitli ticaret toplulukları arasında en başarılısı olarak görülmektedir. Topluluk içindeki gümrük tarifelerini azaltmak­ta, ticaret hacmini arttırmakta ve hızlı bir kalkınma temposu göster­mektedir.


6. ULUSLARARASI TİCARETİ TEŞVİK EDEN KURULUŞLAR

6.1. GATT

Gelişmekte olan ülkelerin çabalarına yardımcı olan kuruluşların başında GATT'ı sayabiliriz. Birleşmiş Milletlere bağlı bir .kuruluş ola­rak kendisine üye ülkeleri belirli konferanslarda toplayan ve sonuç­larını da Cenevre'deki merkezinden izleyen GATT'ın temel amaçları gümrük tarifelerini azaltmak ve ticaret kotalarını kaldırmaktır. 1950 ve 1960'larda birçok üründe kotaların kalkması .konusunda üyeleri arasında anlaşma sağlayan GATT. son yıllarda bazı üyelerin ödeme­ler dengesi sorunlarını neden göstererek, bazılarının da yerli sanayii korumak amacı ile yeniden kotalar uygulamalarını engelleyememiştir. Gümrük indirimlerinde daha başarılı olan GATT'ın 1967'de düzen­lediği "Kennedy görüşmeleri" sonucu sanayileşmiş ülkelerin mamul mailara uyguladıkları gümrük tarifesi ortalama % 7.7'ye, hammad­delere uyguladıkları ise ortalama % 2'ye indirilmiştir. Ancak, 1973'de başlayıp 1979'da biten "Tokyo görüşmeleri". GATT'ın uğraşılarına karşın, ülkelerin gümrük tarifeleri dışında uyguladıkları yönetsel en­gellemelere, ihracata ve tarıma yaptıkları sübvansiyonlara çözüm bu­lamamıştır.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 05-02-2007, 09:51   #34
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

6.2. UNCTAD

United Nations Conference on Trafo and Development (Birleşmiş Milletler Ticaret ve Kalkınma Konferansı) ilk kez 1964'de toplanmış­tır. Amacı, uluslararası ticarette gelişmekte olan ülkelerin çıkarlarını koruyabilmek, sanayileşmiş ülkelerden gelişmekte olanlara sürekli ve sistemli şekilde yardım akışını organize edebilmekti. Daha sonra Bir­leşmiş Milletler Genel Kurulunun bir organı haline gelerek Cenevre'ye yerleşen UNCTAD, üyeleri arasındaki çıkar farklılıkları ve sanayileş­miş ülkelerin direnmeleri sonucu amaçlarına erişememiştir. Ancak, az gelişmiş ülkelerin dünya ticaretindeki payını arttırmak ve kalkınma­larını hızlandırmak için sanayileşmiş ülkelerden ticari ödün ve doğ­rudan yardım almak için çalışmalarını sürdürmektedir.
6.3. IMF

1944'de savaş sonrası uluslararası ekonomik ilişkileri düzenle­mek amacı ile toplanan Bretton Woods Konferansının yarattığı Inter­national Monetary Fund (Uluslararası Para Fonu) 140 devletin üye olduğu bir mali klüp şeklinde çalışmalarını sürdürmektedir. Amaçları uluslararası mali işbirliğini kuvvetlendirmek ve uluslararası ticareti ge­liştirmektir.
Dünya ticaretini engelleyen en önemli etkenlerden biri özel­likle birçok gelişmekte olan ülkenin ödemeler dengesinin açık vermesi, yani bu ülkelerin ihtiyaçları olan ithalâtı yapacak yeterli dövize sahip olmamalarıdır. IMF geçici güçlükler nedeniyle döviz sıkıntısına giren ülkelere ödemeler dengelerini düzeltecek döviz kredileri verir. Bu kre­dilerin kaynağı üye devletlerin ödedikleri kotalardır. Kotaların mik­tarı ülke ekonomisinin boyutlarına göre saptanır. Kotaların % 25'i al­tın veya döviz, % 75'i de ülkenin ulusal parası ile ödenir. Kotanın "altın dilimi" ödeyen ülkece istendiği anda kullanılabilir. Geri kalan dilimleri kullanma koşulları giderek ağırlaşır. Ancak bu koşullara uyan ülkeler bu sınırların çok üstüne çıkabilirler; örneğin Türkiye BOO milyon SDR'lik (Özel Çekme Hakkı) kotasının % 625'ini kullanmak­ladır. IMF'nin kredi vermesi ayrıca uluslararası ticari bankalara o ülke için yeşil ışık yakmaktadır. IMF kendisinden borç alan ülkelerin bunu heri ödeyebilmeleri için ekonomilerini istikrara kavuşturacak önlem­ler almalarını şart koşmaktadır, özellikle para arzının ve devlet har­camalarının kontrolü ve ihracatı arttıracak devalüasyonlar IMF ko­şullarının başında gelmektedir. Son zamanlarda IMF mal arzını art­tıracak önlemler üzerinde de durmaktadır.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 05-02-2007, 09:52   #35
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

6.4. IBRD (Dünya Bankası)

Gelişmiş ülkeler ve S. Arabistan'ın atadığı altı ve diğer 134 üyenin seçtiği 15 kişiden oluşan bir Yönetim Kurulunca yönetilen IMF’nin kardeş kuruluşu Dünya Bankası da Washington'da kurulu olup MF'in benzeri bir yönetim biçimine sahiptir. Tam adı Uluslararası İmâr ve Kalkınma Bankası (International Bank of Reconstructlon and Development) olan bu banka IMF gibi ödemeler dengesi açıkları ye-Ine, belirli kalkınma projelerini ve dolayısı ile bu projelerin ithalat girdilerini finanse etmektedir. Borçlandırma için genel ekonomik po­litikalar yerine projelerin yararı ve verimliliği değerlendirilmektedir.
Dünya Bankası grubuna dahil olan International Finance Cor-joratlon (Uluslararası Finansman Kurumu) kalkınmakta olan ülkeler­deki özel sektör yatırımlarına kredi sağlamaktadır.
Aynı gruptaki in-ernatlonal Development Association ise az gelişmiş ülkelere düşük faizli ve uzun vadeli kredi açmakta ve ülkelerin ödeme dengelerini bozmamak için geri ödemeyi ülkenin kendi parasıyla kabul etmektedir.
6.5. OECD

"Sanayileşmiş kapitalist ülkelerin çoğunun ve Türkiye'nin üye ol­duğu O.E.C.D.'nin (Organlzation for Economic Cooperation and De-yelopment-Ekonomik İşbirliği ve kalkınma örgütü) amacı üyelerinin üretiminin ve üyeler arasındaki ticaretin arttırılmasıdır. Merkezi Pa­ris'te olan O.E.C.D. bu amaçla kur istikrarını korumaya çalışmakta, üyelerin ekonomik durumlarını yıllık olarak incelemekte, gerektiğinde üye ülkelere kredi vermek için konsorsiyumlar kurmaktadır.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 05-02-2007, 09:52   #36
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

6.6. Madde Anlaşmaları

Yukarıda incelenen kuruluşlara ek olarak çeşitli Madde Anlaş­maları (Commodity Agreements) da dünya ticaretini istikrarlı bir şe­kilde geliştirmek için faaliyet göstermektedir. Belli bir ürünün sunum ve istemi dengesiz oldukça fiyatı istikrarsız seyretmektedir. Bu, özel­likle sunumu hava koşullarına bağlı olan ve isteme göre ayarlanama-yan tarım ürünleri için geçerli olmaktadır. Önemli fiyat iniş çıkışları da üretici veya tüketicileri etkilemektedir. Fiyat dalgalanmalarını önle­mek için üç ayrı yol izlenmektedir.
a. Çok taraflı anlaşma sisteminde tüketici ülkeler asgari bir fiyat düzeyini korumak için gerektiğinde o fiyatlara ürün satın almayı, üretici ülkeler ise bir tavan fiyatını aşmamak için gerektiğinde mal satmayı kabullenmişlerdir.
b. Kota sisteminde, ürün fazlası olunca üretici ülkeler üretim ve ihracatlarını sınırlamakta, darlık meydana geldiğinde ise tü­ketici ülkelere, belirli .kotalar tanımaktadırlar.
c. Üçüncü yöntemde, fiyat istikrarı tampon stoklarla sağlan­maktadır. Dünyâ fiyatları önceden 'saptanan'' tabanın altına düşme eğilimini gösterilice stoklar için alım yapılarak fiyat düşüşü önlenmekte, fiyat, saptanan tavanı aşacağı zaman ise stoklardan satış yaparak fiyat artışı durdurulmakta­dır;'Bu yöntemlerle denetlenen 'başlıca "piyasalar buğday, şe­ker, .kahve ve kalay piyasalarıdır. Bu piyasalarda üretici ülke bir tekel kurmak yerine, tüketicilerle birlikte çalışarak istikrarı korumak ve dünya ticaretini geliştirme yolunu seç­mişlerdir
  Alıntı ile Cevapla
Alt 05-02-2007, 09:52   #37
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

7. PAZAR ARAŞTIRMASINDA TOPLANACAK BİLGİLER

7.1. Pazarla İlgili Bilgiler

1. Ülkemizin ihracat mevzuatı
— Sınırlamalar,
— Vergi, vergi iadesi ve kambiyo mevzuatı,
— Tescil, lisans ve diğer dokümantasyon şartları.
2. Pazara giriş
— Gümrük ve kotalı Türk .ve diğer..menşeli. mallar..için)
— Dahili vergiler,.
— Kambiyo sınırlamaları,
— Sağlık ve standartlarla ilgili mevzuat,
— Politik etkenler.
3. Pazarın boyutları ve gelişmesi
— İthalât (miktar, değer, Kaynak, gelişme eğrisi)
— Tüketim (miktar, gelişme eğrisi, coğrafi özellikler)
4. Pazarın bölümlenmesi
— Muhtemel bölümler (yaş, gelir, kültürel, coğrafi gibi)
—Tipik "tüketici profili.
7.2. Ürünle İlgili Bilgiler

1. Ürün Nitelikleri
— Renk,
— Tad.
— Boyutlar,
— Dizayn ve stil,
— Hammaddeler,
— Kullanım,
Teknik koşullar.
2. .Ürün Ambalajı
— Koruma,
— Bilgi,
— Sergileme ve satış,
— Yasal yükümlülükler,
— Alış veriş yöntemleri,
— Tüketici.
3. Dış Ambalajı
— Taşıma,
— Yükleme, boşaltma,
Depolama.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 05-02-2007, 09:52   #38
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

7.3. Pazarlama Yöntemleri İle İlgili Bilgiler

1. Taşıma
— Bulunabilme, hız ve frekans,
— Güvenlik ve risk.
— Maliyet.
2. Satış ve dağıtım kanalları
— Kanallar ve kullanımları,
— Stok düzeyleri ve sevk süreleri, -Kârlılık oranları,
— Satış koşulları,
— Önemli dağıtıcılar.
3. Fiyatlar
— Üst ve alt sınırlar.
— Rakiplerin fiyatları ve fiyat stratejileri, — Ürün avantajları.
4. Teknik hizmetler
—Müşavirlik,
— Şikâyetleri karşılama,
— Bakım, onarım ve.yedek parça,
— Eğitim,
— Garanti.
5. Reklâm ve satış promosyonları
— Rakiplerin teknikleri ve harcamaları,
— Medyaların maliyetleri ve etkinlikleri,
— Rakiplerin verdikleri mesajlar.
Dağıtım kanallarınca yapılan tanıtma çalışmaları
  Alıntı ile Cevapla
Alt 05-02-2007, 09:53   #39
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

8. ÜRÜNÜN DIŞ PAZARDA TANITILMASI

8.1. Fuarlar

Uluslararası ticaret ve sanayi fuarları ihracatçı için hem vitrin hem de pazar yeri görevini yaparlar. Buralarda ihracatçı malını ser­gileyebilir, ilgilenenlere ayrıntılarını iletebilir; alıcılarla bağlantılar kurabilir. Fuarlar genel ve özel diye iki ana gruba ayrılırlar. Genel fuarda gıda maddelerinden konfeksiyona veya ağır sanayi makinalarına değin çok değişik ürün grupları sergilenir. Bunlar ülkelere göre ayrılabilecekleri gibi ürün tiplerine göre de ayrı pavyon ve sek­siyonlarda sergilenebilirler. İzmir ve Milano uluslararası fuarları ge­nel türdeki fuarlar arasında sayılabilirler. Özel fuarlar veya uzmanlık fuarları tekstil, deri eşyası, otomotiv gibi belirli bir sanayi grubunun ürünlerini toplarlar. Örneğin, Köln'deki ANUGA, Münih'deki IKOFA ve Paris'teki SIAL fuarları sadece gıda maddeleri üzerine uzmanlaş­mıştır.
Genel fuarlar toplumun değişik kesimlerinden ziyaretçi çektik­lerinden özellikle dayanıklı ve dayanıksız tüketici mallarının tanıtılma­sında yararlıdır. Bu tür fuarlara katılan ülkeler genellikle mallarını bir pavyonda toplarlar. Bu yolla ülke sanayinin gücü ve ürünlerinin genel bir imajı da iletilir.
8.2. Reklâm

^Reklâm, ihracatçının satmak istediği ürününün kartvizitidir; onun kim olduğunu (marka), ne iş yaptığını (ürün avantajı), ve adresini (satış noktası) bildirir. Temelde, reklâm bir haber ve bilgi verme aracıdır. Ürün hakkındaki temel bilgileri onunla ilgilenebilecek kitleye aktarır. Amacı, ürünün kim olduğunu söyleyip, ne yaptığını anlat­mak ve bu suretle ürünü potansiyel alıcılar kitlesinden yeni kişilere denetmek, o kitle içinde markanın bilincini yaratmaktır.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 05-02-2007, 09:53   #40
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Ürününün reklâmını yapmaya karar veren ihracatçı ilk olarak bir reklam ajansı bulmak zorundadır. Sonra reklâm stratejisini, bu ajansa iletecek veya ajansla birlikte oluşturacaktır. Reklâma ayı­racağı Bütçenin değişik reklâm araçları arasında nasıl dağılacağına karar verdikten sonra ihracatçı, ajansın hazırladığı reklâmları değer­lendirecek, uygulatacak ve sonuçlarını denetleyecektir.
8.3. Satışı Teşvik Yöntemleri

Reklam ve kişisel satış etkinliklerinin dışında kalan, ürünle ilgili olan ve planlı haberleşmeye dayanan bütün pazarlama çalışmaları, sözgelimi, örnek, kupon ve hediye dağıtımları, her çeşit piyango ve yarışmalar, perakende fiyat indirimleri ve piyasa Iskontoları, piya­saya ve satış örgütüne verilen normalin dışındaki her türlü primler, tüketici ve piyasa ile olan doğrudan her türlü iletişim satışı teşvik (satış promosyonu) yöntemlerinin kapsamına girer.
Uluslararası pazarlara giriş zorluk ve zamanlama açısından işletmeler için önemli karar alanlarından birini oluş­turmaktadır. Günümüzde uluslararasılaşma olgusu, işletmeler için artık alter­natif olmaktan çıkıp zorunluluk haline gelmiştir.
Dış pazar fırsatlarını değerlendirmeyip, sadece yurt içi faaliyetlerde bulu­nan firmalar gümrük tarifelerindeki in­dirimler ve liberal ekonomik politikalar "nedeniyle, eninde sonunda kendi ülke­lerinde bile yabancı rekabetle karşılaş­mak durumunda kalmaktadırlar. Bu "bağlamda," artık yerel firmaların uluslar arası rekabetle karşılaşılmayacağı an­lamına gelmemektedir. O halde kendi pazarlarını yabancı firmalarla paylaş­mak zorunda kalan firmalar için yaban­cı rakiplerin pazarlarını da hedeflemek kaçınılmaz hale gelmiştir. Ayrıca, pek çok ülkede kronikleşmiş ticaret açığı firmaları hükümetlerin de desteğiyle uluslararası pazarlara girmeye, yeni pa­zarlar aramaya ve mevcut pazarlardaki paylarını arttırmaya yöneltmektedir.
  Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 21:08 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580