Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Eğitim Öğretim > Dersler - Ödevler - Tezler - Konular > Ekonomi

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 29-01-2007, 19:53   #1
Dişi Kartal
 
NuraN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Tek taş bileziğin tahtına oturdu

Evlenme teklifleri tek taşla yapılıyor, düğünlerde bilezik yerine tek taş takılıyor. Türkiye'de bir kültür değişiyor

27.01.2007 13:17
De Beers Grubu'nun pazarlama kolu DTC'nin 11 yıllık pazarlama ve markalaşma çalışmaları, TV reklamları derken Türkiye'deki pırlanta satışları patladı.


Pırlanta, Hindistan'da kutsal kabul edilip tanrı heykellerine takılmış, bu sayede onların sonsuza kadar var olacakları düşünülmüş. Pırlanta, enerji, güç, güzellik ve uzun yaşamın özü sayılmış. Eski Yunan'da pırlantanın pırıltısının aşk alevini simgelediğine, Eski Roma'da ise pırlantanın Aşk Tanrısı Eros'un okunun ucu ve gökten yağan yıldız tanecikleri olduğuna inanılırmış. Orta Çağ'da ise çok ince bir toz haline getirilerek içilen pırlantanın bütün hastalıklara karşı koruyucu bir tedavi olduğuna inanılırmış. Günümüzde ise saflığın, sadakatin, güvenin, güzelliğin ve zaferin simgesi olarak kabul ediliyor pırlanta.

Ülkemize 2000'li yıllara kadar kısıtlı sayıda bir grubun taktığı bir mücevherken bugün, evlenen her genç kızın parmağında görmek istediği 'tek taş'. Büyük şehirlerde daha yaygın olmakla beraber, artık gelinlere sarı sarı bileziklerin yanı sıra kaç karat olursa olsun, (damat beyin kesesine göre) bir tek taş pırlanta yüzük takılıyor. Tek taş evlenme tekliflerinin de olmazsa olmazı artık. Babadan sarraf Kapalıçarşı esnafından Alemli Kuyumculuk'tan Abdülkadir Alemli, pırlanta satışlarının son iki yılda 4 katına çıktığını ve evlenme teklifinde bulunmak için tek taş alan erkeklerde büyük bir artış gözlediklerini söylüyor. Yine Kapalıçarşı'da bulunan Net Mücevherat'tan Evren Ergene de satışlarının yüzde 150 arttığı belirtirken, 'Bizim kültürümüzde eskiden tek taşla evlenme teklifinde bulunma diye bir şey yoktu; ama genç nüfusla birlikte bu kültür de yerleşmeye başladı' diyor.

Evlik törenlerinin vazgeçilmezi olmaya başlayan tek taşlar, satışların artmasıyla ülkemizde bir kültürün değiştiğinin de göstergesi aynı zamanda. Altına maddi ve manevi değerler yükleyen; doğumdan evliliğe, sünnetten nişana hemen hemen her kutlamada altını en değerli hediye olarak gören yurdum insanı, pırlantaya da alıştı yavaş yavaş. Hem toptan hem de perakende olarak pırlanta satan Abdülkadir Alemli, bu kültürün sadece büyük şehirlerle sınırlı olmadığı görüşünde. Artık Bingöl'den Gaziantep'e birçok kuyumcudan pırlanta siparişi aldıklarını söylüyor ve ekliyor: 'Eskiden geline takı olarak bilezikler alınırdı, şimdi pırlanta.'

Peki, 'Tek tadışımı kendim aldım' diyen yok mu? Var tabii ki ama sayıları çok değil. Evren Ergene, tek tük de olsa tek taşını kendi alanlara rastladıklarını ama genelde müstakbel gelinlerin aileleriyle ya da sevgileriyle birlikte yüzük almaya geldiklerini belirtiyor.

SAĞ ELLLER HAVAYA

Nil Karaibrahimgil'in şarkısındaki gibi, tek taşını kendisi alanların sayısı henüz fazla olmasa da yakında bir artış gözlenmesi bekleniyor zira yeni başlayacak bir reklam kampanyası bunu körükleyecek. Nasıl mı? Ayrıntıları Goldaş Mağazacılık Koordinatörü Tarkan Yurdaay'dan dinleyelim: 'Son dönemde pırlantada yeni bir trend ortaya çıkmış durumda. Pırlanta, bağımsız, ekonomik özgürlüğe sahip kadınların simgesi haline geliyor. Artık kadınlar erkeklerin kendilerine pırlanta hediye etmesini beklemeden kendi pırlantalarına sahip olacak. Yeni trend, bu yaz Güney Afrika'da başlayacak olan reklam kampanyası ile ortaya çıkacak. 'Dünya Kadınları Sağ Elinizi Kaldırın' sloganıyla tanıtılacak kampanyada bağımsız ve güçlü kadının kendisine aldığı tek taşı, sağ elinin yüzük parmağına takması işleniyor.'

Kapalıçarşı'da pırlanta satan Özavar Pırlanta'nın Pırlanta Sorumlusu Bekir Öner, eskiden pırlantanın belirli bir kesim tarafından kullanılırken şimdi orta direk tarafından da ilgi gördüğünü anlatıyor ve satışlarının artış sebeplerine de değiniyor: 'Dünyada pırlanta pazarına yön veren De Beers Grubu'nun pazarlama kolu DTC, son yıllarda Türkiye'ye çok önem verdi. Firmalara verdiği destekle, satışlar da büyük oranda arttı. Tabii tasarıma ağırlık vermenin etkisi yadsınamaz. Bir başka etkense sertifikalar. Sertifika pırlantayı bir yatırım aracı da yaptı.'

TV REKLAMLARI SATIŞLARI PATLATTI

Öner'in bahsettiği gibi, pırlanta pazarının lideri De Beers Grubu'nun pazarlama kolu DTC (Diamond Trade Company), Türkiye'de pırlantalı mücevher sektörünü geliştirmek için 11 yıldan bu yana stratejik pazarlama çalışması sürdürüyor. Ve tüm bu planlı-programlı çalışmalar, markalara verilen destek ve TV reklamları meyvelerini vermeye başladı ve pırlanta satışlarında beklenen artış yaşandı. DTC Pırlanta Bilgi Merkezi'nin eski müdürü olan ancak DTC'ye danışmanlık vermeye devam eden Şebnem Balkan, Türk pırlantalı mücevher pazarının son 5 yılda çok hızlı bir büyüme trendine girdiğini belirterek 2005 yılındaki olumlu ekonomik gelişmelerin etkisiyle pazarın yüzde 25 büyüdüğünü anlatıyor: 'Pırlanta duygusal değeri yüksek bir mücevher olduğu için tüketiciler tarafından daha fazla ilgi çekmeye başladı. Pırlantalı mücevher ışıltısı, büyüsü, kalıcılığı ve daha modern bir takı olması nedeniyle artık genç tüketicilerin de ilgisini çekiyor. Altın toptancıları pırlantalı mücevhere olan talebi görerek üretim ve pazarlamaya ciddi yatırım yaptı.'

Ünlü mücevher markalarından Roberto Bravo Yönetim Kurulu Başkanı Aytaç Kamar da tüm bu sebeplere ek olarak, pırlantalı ürünlerinin fiyatlarının daha makul seviyelere inmesinin de etkili olduğunu savunuyor. Kamar 'Eskiden pırlanta ulaşılamaz gibi algılanırdı. Ülkemizde değerli taşlar konusunda kültür hızla gelişmeye başladı. Kendini en iyi ifade etme biçimlerinden biri olan mücevheri sadece üst sınıf değil, alt-orta gelir grubu da alıyor artık. Bazı kurumların etkili reklamları da bu işe öncülük etti' diyor. Reyting rekorları kıran dizilerin arasına giren pırlanta reklamlarının satışları büyük oranda artırdığı görüşüne hemen hemen konuştuğumuz her mücevherci katılıyor. 'Aliye'yi izleyen hangi kadın etkilenmemiştir ki aradaki tek taş reklamından!

PIRLANTA BİR YATIRIM ARACI

Zen Pırlanta Pazarlama İletişimi Müdürü Hale Kuyucu Fırat ise ülkemizdeki pırlantalı mücevhere olan ilgideki artışı genç nüfusumuza ve markaların güvenli alışveriş olanağı sunmasına bağlıyor. Ülkemizin bir başka önemli mücevher firmalarından Ariş de yıllık görülen yüzde 25 artışı tasarım ve marka güvenilirliğine bağlıyor.

Gelelim fiyatlara Üst sınırı belirlemek neredeyse imkansız. Pırlanta fiyatını ve kalitesini 4C kuralı belirliyor yani kesim (cut), karat (carat), berraklık (clarity) ve renk (color). Bu kriterlere göre 150 YTL'ye de tek taş bulmak mümkün 15 bin YTL'ye de. Pırlanta altın almaya benzemediği için güvenilir bir kuyumcudan almakta yarar var, zira gerek Kapalıçarşı esnafı gerekse marka yetkilileri bu konuda uyarıyor: 'Pırlanta güven işi, her yerden alınmaz.' Bir başak önemli nokta da sertifikalı pırlanta almak. Pırlanta sertifikası sayesinde bir yatırım aracı özelliği kazanıyor. Pırlantanızı sertifikası sayesinde en fazla yüzde 20 eksiğine satılabiliyorsunuz.

Artış 2007'de LAVA ile sürecek

Pırlanta satışlarındaki artış, takı kültürümüzdeki değişimi gözler önüne seriyor. Ve bu değişim süreceğe benziyor zira DTC Pırlanta Bilgi Merkezi danışmanı Şebnem Balkan pazarın büyümeye devam edeceğine inanıyor ama büyüme hızının ekonomik ve politik yapıdaki rüzgarlara bağlı olacağını da söylemeden geçmiyor. Ona göre 2007'de satışlar 2005 ve 2006'nın belki çok az gerisinde kalabilir ancak genel ekonomik resimde dalgalanmalar olmazsa 2006'daki büyüme ile aynı çapta bir büyüme beklenebilir. Yıllardır bu işin içinde olan Balkan'la Türk pırlanta pazarını ve pırlantayı konuştuk

2006 yılında tüm dünyada pırlanta satışları ne kadar arttı, Türkiye'de artış ne boyutta oldu?

Dünya perakende pırlantalı mücevher pazarı yaklaşık 68 milyar dolar civarında. Türk pazarı son 5 yıldır çok hızlı bir büyüme trendine girdi. 2005 yılındaki olumlu ekonomik gelişimin de etkisiyle Türk pırlantalı mücevher pazarının yaklaşık yüzde 25 büyüdüğünü tahmin ediyoruz. Bu yıl da bir büyüme hissetmekteyiz ancak bu yılın rakamı yüzde 25'lerin altında kalacaktır, tahminen yüzde 10 civarı olabilir. Pırlantalı mücevher pazarı altın pazarına göre çok daha hızlı bir büyüme trendine girdi. Birçok altın firması şu anda pırlantaya odaklanmayı tercih ediyor.

Türkiye'de hızlı bir pırlanta satışı söz konusu. Şu anda en hızlı pırlanta tüketen ülkeler arasında kaçıncı durumdayız?

Türkiye, DTC'nin faaliyette olduğu 16 ülke arasında 10'uncu sırada yer alıyor. Türk pırlantalı mücevher pazarı 'perakende satış değeri' olarak bakıldığında tahminen 810 milyon dolar civarındadır. Ancak mücevherin üzerindeki pırlanta değeri olarak baktığımızda ise 419 milyon dolarlık bir pazar. Türkiye dünyada İtalya'dan sonra ikinci en büyük mücevher ihracatı yapan ülke. Ayrıca Çin ve Hindistan'dan sonra da üçüncü en büyük mücevher üreticisi.

DTC'nin yeni konsepti 'Lava-Aşkın Enerjisi' ile pırlantalı mücevher pazarının 2007 yılında çok büyüyeceğini düşünüyorum. Zira Lava konseptini yapmış olduğumuz araştırmalara katılan 25-45 yaş arası kadın ve erkekler çok beğendi.

Pırlanta Bilgi Merkezi'nin bundaki payı nedir? Her şey belli bir program çerçevesinde ilerlemiş...

DTC, 4-5 yıldır aralıksız biçimde sektöre pazarlama teknikleri, markalaşma, ürün tasarımı, halkla ilişkiler, mücevher vitrin teşhir teknikleri gibi çok özel, sektöre yönelik eğitim programları ve seminerler organize ediyor. Yine DTC 1996 yılından bu yana düzenlemekte olduğu pırlantalı mücevher tasarım yarışmaları yoluyla mücevher sektöründe tasarımın önemine dikkat çekip birçok genç, parlak mücevher tasarımcısını sektöre kazandırdı. Hiç mücevher tasarlamamış endüstriyel tasarımcılar bile bu yarışmalar yoluyla sektörle tanıştı.

Türk kadını hangi pırlanta modellerini seviyor?

Tek taş yüzük ilk sırada yer alıyor. Daha sonra tek taş küpe geliyor. Ayrıca 'tria'ya da yoğun ilgi devam ediyor. 2007 yılında Lava'nın gündemin en önemli mücevheri olacağını düşünüyorum.

Erkekler pırlanta kullanıyor mu, daha çok neleri tercih ediyor?

Türk erkeği minimum ölçüde pırlanta kullanıyor. Ancak araştırmalara göre, Türk erkekleri sevdikleri kadına pırlantalı mücevher vermeyi arzu ediyor. Türk kadını ne kadar pırlantalı mücevher arzu ediyorsa erkek de o kadar hediye etmeyi istiyor, ki bu önemli bir veri. Kadınlara kendilerine en çok verilmesini istedikleri armağanı sorduğumuzda ilk sırayı pırlantalı mücevher alıyor; sonra yurtdışı tatil geliyor. Türk erkekleri duygularını ifade etmekte zorlandıkları için pırlantayı sevgilerinin bir sembolü olarak sunmaktan hoşlanıyorlar. Tek sorun Türk erkeği de birçok dünya erkeği gibi ürün konusunda çok bilgili değil bu nedenle satın alma aşamasında biraz rahatsız. Ancak gittikçe artan sektördeki markalaşma çalışmaları ile bu sorun da çözülüyor.

AKŞAM /AYSUN ÖZ KAŞİ
__________________
Gönlümle baş başa düşündüm demin;
Artık bir sihirsiz nefes gibisin.
Şimdi tâ içinde bomboş kalbimin
Akisleri sönen bir ses gibisin.

Mâziye karışıp sevda yeminim,
Bir anda unuttum seni, eminim .
Kalbimde kalbine yok bile kinim .
Bence artık sen de herkes gibisin.

Eylül 2008


NuraN Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 31-01-2007, 01:24   #2
Forumun Basketçisi
 
AyTeK54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

bilgi için tşkler nuran
__________________
вιzє єğℓєηмєуι уαηℓış öğяєттιℓєя çüηкü σηℓαя нιç "ραѕ¢αℓ ησυмα" ιℓє ∂ιѕ¢σуα gιтмє∂ιℓєя...
AyTeK54 Ofline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 13:07 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580