Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Eğitim Öğretim > Dersler - Ödevler - Tezler - Konular > Ekonomi

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 09-02-2007, 00:33   #1
Dişi Kartal
 
NuraN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Perakende cirosu 3 trilyon doları geçti

Deloitte'nin raporuna göre, saniyede 90 bin, dakikada 5.4 milyon dolarlık alışveriş yapıldı

07.02.2007 16:10
“Perakendenin Küresel Güçleri 2007” başlıklı raporunu yayımlayan Deloitte, 1995’den bu yana her yıl yayımlanan çalışmada, dünyanın en büyük 250 ve en hızlı büyüyen 50 perakende şirketini sıraladı. 1 Temmuz 2005 - 30 Haziran 2006 arası dönemin değerlendirildiği rapora göre, ilk 250 perakende şirketinin toplam cirosu bir önceki döneme göre yüzde 6 artarak 3.01 trilyon dolara çıktı. Dünyanın en büyük şirketlerinden biri olan Amerikalı Wal-Mart, 312 milyar dolarla yine ilk sırada yer aldı. Tüketiciler bu dönemde en büyük 250 perakendeciden dakikada 5.4 milyon dolarlık alışveriş yaptılar.
Türkiye’de Denetim, Vergi, Yönetim Danışmanlığı, Kurumsal Finansman ve Kurumsal Risk alanlarında hizmet veren Deloitte, dünyanın en büyük 250 küresel perakendecisinin belirlendiği “Perakendenin Küresel Güçleri” başlıklı raporunun onuncusunda, uluslararası perakende devleri için başta Çin ve Hindistan olmak üzere, orta sınıfları hızla büyüyen gelişmekte olan ülkelerin sunduğu pazarların öneminin arttığını vurguladı.


WAL-MART AÇIK ARA BİRİNCİ
2007 araştırmasının birincisi, 312.4 milyar dolarlık cirosu ile bu yılı da en yakın rakibinin önünde açık ara farkla kapatan Amerikan perakende devi Wal-Mart oldu. İlk 250’nin cirosunun yüzde 10’dan fazlasını tek başına gerçekleştiren şirketi, 92.8 milyar dolarla Fransız Carrefour ve 81.5 milyar dolarla ABD şirketi Home Depot izledi. Wal-Mart’ın, kendisini takip eden dört perakendeci kuruluşun ya da listenin son 97 perakendecisinin toplamından daha fazla cirosu bulunuyor.

SANİYEDE 90 BİN DOLARLIK ALIŞVERİŞ YAPILDI
ABD şirketlerinin üstünlüklerini sürdürdüğü görülüyor. İlk 250’de geçen yıl 90 olan Amerikan şirketlerinin sayısı bu yıl 93’e çıktı. Amerikalılar, şirket sayısı açısından listenin yüzde 37.2’sini, ciro hacminin ise yüzde 45.6’sını oluşturdu. Ülkeler sıralamasında ABD’yi Japonya, İngiltere ve Almanya izlerken; cirodan alınan payda, Almanya ikinci, Fransa ise üçüncü sıraları aldı.
Raporda yer alan verilere göre, tüketiciler dünyanın en büyük 250 perakendecisinden saniyede 90 bin, dakikada 5.4 milyon dolarlık alışveriş yaptılar.


KAR MARJLARI ARTTI
250 şirketin ortalama net kar marjları dönem içinde yüzde 2.7’den yüzde 3.5’e çıktı. Bu, marjların yüzde 1.7 olduğu 2000 yılı raporuna göre iki kat artışa karşılık geldi. Bölgelere göre incelendiğinde ise en karlı perakendecilerin Latin Amerikalılar olduğu görüldü. Bölgede net kar marjları ortalama yüzde 4.4 düzeyinde gerçekleşirken, en düşük kar marjına da yüzde 2.9 ile Asya Pasifik bölgesindeki perakendeciler sahip oldu. Avrupa içinde ise, başı yüzde 5.5’lik kar marjı ile İngiliz perakendeciler çekti. Avrupa’nın sektörde en az kar yapan kuruluşları yüzde 2’lik ortalama ile Almanlar oldu.


GIDA GERİLİYOR
İlk 250 içinde satış cirosu bazında en büyük sektör, aralarında Wal-Mart, Carrefour ve Metro’nun da bulunduğu 133 şirketle Hızlı Tüketim Malları (Fast Moving Consumer Goods, FMCG) oldu. Bununla birlikte, FMCG grubunun ilk 250’de yer alan diğer perakendecilere göre ortalamanın altında performans gösterdiği görüldü. FMCG’lerin ortalama olarak en az sayıda ülkede faaliyet gösteren şirketler olması da dikkat çekti.
Raporun hazırlanmaya başladığı 1996 yılından bu yana ise gıda sektörünün listedeki ağırlığını kaybetmeye başladığı görüldü. 1995 yılında, ilk 250 şirketin yüzde 61’i gıda temelinde faaliyet gösteriyordu. 2000 yılında yüzde 58’e gerileyen bu oran, son raporda ise yüzde 54’e indi. Bu gerilemede, özel ürün mağazalarının uluslararası alanda yayılmaya ve gıda perakendecilerinin yerini almaya başlaması önemli bir rol oynadı.


ÇİN VE HİNDİSTAN GÖLGESİ
Raporda, Çin ve Hindistan’ın diğer gelişmekte olan ülkeleri gölgede bıraktığı belirtilerek, “Çin ve Hindistan ekonomileri yıllardır sergiledikleri yüksek ve sürekli büyüme oranları ile dikkat çekiyorlar. Birlikte dünya nüfusunun yüzde 40’ını oluşturmaları bu iki ülkeyi sadece üretim için değil, önemli pazarlar olarak da uluslararası yatırımcıların gündemine sokuyor” denildi.
Perakende sektöründe aralarında Türkiye, Meksika, Tayland gibi ülkelerin de yer aldığı diğer yükselmekte olan ekonomilerle kıyaslandığında Çin ve Hindistan’ın uluslararası yatırımcılar için daha cazip bir konuma geldikleri anlatılan raporda, Türkiye’nin gelişmiş pazarlara yakınlık, kalifiye eleman ve gelişmiş altyapı gibi rekabet avantajlarını kullanması önerildi.


PERAKENDE HİSSELERİNİN DEĞERİ DÜŞECEK
Sektördeki güçlü büyümeye karşın, küresel perakendeciliğin karşı karşıya olduğu zorluklar ve Deloitte tarafından yapılan tahminler şöyle sıralandı:
“-Değer yaratma: Son yıllarda hisse değerlerinde önemli bir artış yaşayan perakendecilik sektörünün bu yükselişi sürdürmesi giderek zorlaşıyor. Önümüzdeki 5 yıl içinde, tüketici harcamalarının azalmasıyla birlikte, perakende şirketlerinin hisse değerlerinde de düşüş yaşanacak.
-Nakit zengini ama yatırım özürlü: Perakendeciler önemli miktarda nakit biriktirmiş durumdalar. Ancak sadece en büyük perakendeciler bu parayı nasıl değerlendireceğini biliyor ve buna rağmen onlar da yatırımlarından yeterli getiriyi almakta zorlanıyorlar. Yatırımcıların artan baskısı perakendecileri birleşme ve satın Alma faaliyetlerini, kar paylarını, borçların azaltılması yönündeki çabaları ve mağaza açılışlarını artırmaya itecek.
-Küreselleşmeye tepki: Gelişmekte olan ülkelerin mevcut ticaret fazlaları sürdürülebilir olmaktan çıkmış durumda. Siyasi ve ekonomik baskılar ABD, Japonya ve Avrupa ülkelerine gelen ithal ürünlerin maliyetini yükseltecek ve üretim bu gelişmiş ülkelere kaymaya başlayacak.
-Teknoloji ile pazara şeffaflığın gelişi: İnternet ile birlikte bilginin yaygınlaşması, alıcılarla satıcılar arasındaki bilgi yarışını alıcılar lehine şekillendiriyor.”


TÜRKİYE CAZİP PAZAR
Perakende sektörünün küresel çaptaki güçlü büyümesini sürdürdüğünü ifade eden Deloitte Türkiye Yönetim Danışmanlığı Sorumlu Ortağı ve Tüketim Endüstrisi Lideri Uğur Süel, Türkiye’nin de uluslararası perakende grupları açısından cazip bir pazar oluşturduğunu ifade etti. Süel, şunları kaydetti:
“Perakendecilik küreselleşmenin belkemiğini oluşturan sektörler arasında yer alıyor. Nitekim, her yıl listedeki şirketlerin yeni ülkelere açıldığını görüyoruz. Türkiye de perakende şirketleri için uzun bir zamandır önemli bir pazar. Ancak Çin ve Hindistan gibi yüksek nüfuslu pazarların perakende sektöründe ön plana çıkmaları karşısında Türkiye’nin rekabet avantajlarını artırmak için daha aktif olması gerekiyor. Son yıllarda uluslararası yatırımcıların Türkiye’ye gösterdiği ilgiye paralel olarak perakende şirketlerinin de ülkemizde yeni açılımlar yapacağını düşünüyoruz.”

(ANKA)
__________________
Gönlümle baş başa düşündüm demin;
Artık bir sihirsiz nefes gibisin.
Şimdi tâ içinde bomboş kalbimin
Akisleri sönen bir ses gibisin.

Mâziye karışıp sevda yeminim,
Bir anda unuttum seni, eminim .
Kalbimde kalbine yok bile kinim .
Bence artık sen de herkes gibisin.

Eylül 2008


NuraN Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 09-02-2007, 03:13   #2
Eagle dragging on Smoking
 
gulcemal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Tesekkurler
__________________
ATIN ÖMÜ ARPADAN
HADİ GELİN ARKADAN
YARI YOLDA BIRAKAN TAŞ OLSUN...BEŞİKTAŞK

gulcemal Ofline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 04:04 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580