Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Eğitim Öğretim > Dersler - Ödevler - Tezler - Konular > Felsefe

Cevapla
 
LinkBack (1) Seçenekler Stil
Alt 18-02-2008, 12:58   #11
Forumun Mavis'i
 
Maviş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

PayLa$ım icin tskLer.
__________________
Click the image to open in full size.



Ey benim başımı alıp duvarlara vuran gönülüm!
Sen her böyle yaptığında bin parçaya bölündüm...
Maviş Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 22-02-2008, 14:24   #12
 
Altinay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Alıntı:
EyLeM_GuZeLi´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
bilgi için teşekkürler.
Ben teşekkür ederim...
__________________
Lütfen forum kurallarını okuyunuz..
Altinay Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 22-02-2008, 14:25   #13
 
Altinay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Alıntı:
Maviş´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
PayLa$ım icin tskLer.
Ben teşekkür ederim...
__________________
Lütfen forum kurallarını okuyunuz..
Altinay Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 22-02-2008, 14:27   #14
 
Altinay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Dindarlıkla yobazlık arasında ince bir çizgi vardır. Bu ateşi insanların nasıl kullandığına bağlı gibi bir şey. Dini bir ateş gibi düşünürsek, temsilde hata olmaz. Ateşi içimizi ısıtmak içinde kullanabiliriz, kendimizi ve etrafı yakmak içinde kullanabiliriz. Dindar insanın yanına yaklaştığınızda içindeki ateşin sıcaklığının sizin gönlünüzede sirayet ettiğini görürsünüz. Toplumumuzda da böyle değerli dindar insanlarımız vardır, onların ve hepimizin hocaları Yunus Emre'dir, Mevlana'dır. Ahmet Yesevi'dir. Hacı Bektaşi Veli'dir. Bunlar kabemiz insandır demişlerdir ve insanı önkoşulsuz değerli kabul edip sevmişlerdir ve gel her ne olursan gel demişlerdir.
Şimdi dönelim yobazlara, hem kendini, hemde etrafını yakanlara. Bunlar kendi zihinsel mantaritelerine ve dini yorumlayış tarzlarına göre kafir olarak gördükleri insanları müslümanda olsa, Sivas'ta olduğu gibi diri diri yakma hakkını kendinde görürler. Allah adına deyip, toplumdaki insanları domuz bağıyla bağlayıp evinin bodrumuna gömüp üstünde çoluk çocuğu ile namaz kılıp sözde dini vecibelerini yerine getirmektedirler. Devrim şehidi Kubilay'ın başını kesip tahtanın ucuna bağlayıp sözde şeriat devleti denilen Suudi Arabistan bayrağı ile sokaklarda gezdirmektedirler. Örnekleri yüz taneye kadar çoğaltabiliriz sonuç olarak Allah bizi dindarların dualarından eksik etmesin, yobazların da şerrindende korusun....
Sevgiler saygılar.... kalın sağlıcakla....
Click the image to open in full size.
__________________
Lütfen forum kurallarını okuyunuz..
Altinay Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 22-02-2008, 15:49   #15
 
Altinay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Sekülerizm ve dine dönüş üstüne...

Sekülerleşmek, laikleşmek kavramlarına karşı eleştiriler tek yanlıdır.
Pratik sonuca bakalım, Suudi Arabistan, İran, Mısır ve diğer bildiğimiz Malezya falan onlarca İslam devleti sayabiliriz. Onlarda sekülerleşme ya da laikleşme diye bir sorun olmamıştır ama bizim insanımız en azından tartışabiliyor. Siz İran ya da Suudi Arabistan'da sekülerleşmeden bahsedemiyorsuz ama burada sekülerleşmeyi eleştirebiliyorsunuz. Bu sekülerleşmenin bizdeki kazanımıdır. Hiç bir söylem ve rejim dört dörtlük değildir. Bunun hataları ve kazanımları ile bir arada değerlendirmek gerekiyor. Bardağın dolu tarafı ya da boş tarafı deniyor.
Bugünkü durumu değerlendirmeyle, 1920'lerin dünyasını değerlendirmek aynı değildir. Felsefi akımlar çağdan çağa değişir ve toplumlar yeni felsefi akımlara göre şekil alırlar. Bu gün sekülerliği eleştiren toplumlar, sekülerlik safhasından geçmişlerdir. Yani ilkokuldan liseye atlanmıyacağı gibi insanlık tarihinin ortaçağdan sekülerliğe ve yeniden dine dönüş diye yeni söylemlere dönmesi, ortaçağ din anlayışı ile aynı değildir. Bugün Suudi Arabistan ve İran ortaçağ din anlayışı ile yaşıyor, seküler söylemler tartışılmadıkça da, ortaçağdan kurtulamıyacaklardır.
İnsanlık tarihinde modernleşen ülkeler Ortaçağ din anlayışından bir şekilde seküler anlayışa dayalı akımlardan geçmişlerdir. Ama dinin yeniden doğuşu demek ortaçağa dönüş değildir. Arasındaki farkı şöyle açıklıyayım, ortaçağ din devletlerinin oluştuğu bir çağdı ve din savaşları vardı. Din bu dünyanında, öbür dünyanında tamamını kapsayan ve dini anlayışlara göre toplumun yönetildiği ve yasaların oluştuğu bir anlayıştı. Teokratik bir toplum yapısı vardı, ama modernleşme ya da sekülerleşme ile bu teokratik yapılar demokratik yapılara dönüştüler.
Düşün şimdi Osmanlı döneminde yaşayan bir kişi, Tanzimattan önce padişahın kulu idi ve devlet şerri ve örfi kanunlarla yönetiliyordu. Ama tanzimatla sekülerleşme başladı, vatandaş kavramı gelişti. Dinsel ayrıcalıklar ve dinsel pencereden dünyaya bakmak değişti.
Ama bu gelişimin sonucunda dinsel değerler erozyana uğradı eleştirisi olmakla beraber. İran ve Suudi Arabistan gibi sekülerleşme evrimi yaşamadan bugüne gelmemizle, sekülerleşmeyle bugüne gelmemiz arasındaki farkı tercih etmeliyiz. Sekülerleşmeyi eleştirmemiz bile sekülerleşmenin bir nimetidir. Bakın Ahmedi Nejat'a Laikler dinsizlerdir diyor, orada başı açık gezmek yasaktır.
Sekülerleşme aşırı maddeci bir düzen oluşturduğu için, insanlar modernleşmenin nimetlerinden faydalansalarda, ruhsal dünyalarında sorunlar oluştu.
Bu sorunları aşmak için yeniden dine dönüş yaşanıyor ama nasıl. Vatandaş olmuş, şeriat rejimiyle yaşamıyan, hür iradesine sahip vatandaş. Sekülerleşme buna zaten engel değil, özel olarak din eğitimi ve yaşam tarzı her yerde mevcut. Avrupa müslümanlaşıyor. Kiliseler özelleşip cami oluyor. Seküler batı buna kayıtsız, bireysel özgürlüklerin yaşaması ve uygulanması noktasında. Ama bu din devleti olmaya dönük oluşumlarsa bu sorun oluşturuyor.
Ülkemiz bir Fransa veya Almanya değildir. Oralarda şeriat devleti kurulma ihtimali yoktur ama ülkemizde vardır. Fransa ya da Almanya rejimine tehlike görmediği için esnek davranabilir ama bizim rejimimizi tehdit etmektedir.
Şimdiki felsefi ekol insanın merkezde olduğu, değerler ekolüdür. İnsan ve değerleri. Dinde insanın bir değeri olduğu için, insana değer verildiği için dine değer veriliyor ama orataçağda insanın bir değeri yoktu ve insanlar dinsel dogmaların mahkumuydu, bugünkü şeriat devletlerinde olduğu gibi.
Ben dinsel simgelerin insan hakkı olduğuna ama seküler rejimi tehdit edip, laik düzeni yıkar hale gelmemesi gerekiyor. Bakın afganistan'ın, İran'ın rejimleri neydi ne hale geldi. Bizimde laik rejimimizin yıkılıp böyle rejimlere dönüşmemesinin garantisini kim verebilir. İran bir günde türbanlaştı, bizimde bir günde türbanlaşmamamızın garantisi ne sekülerizme inanmış ordu, o olmasa ne olur oylansa halkın %70'i şeriat ister, demokrasi varsa halk böyle istiyor diyemeyiz. Şeriat devletine geçeceğiz diyemeyiz. suudi Arabistan'da oylama yapılıp sekülerliğe geçilebiliyormu veya İran'da. Her rejim kendini korur. Bende seküler rejimimizin korunması ve insan ve değerleri felsefesini benimsemiş bir insanım, bahsettiğiniz filozoflarda bu ekoldendir. Bu İngiliz-Amerikan felsefesinden Alman felsefesine dönüştür, Felsefi olarak. Felsefi temeli budur, sekülerliğe yumuşak yaklaşım. Sekülerliğin yıkılması değil.
Düşüncelerimi açıklıyabildim zannediyorum....
Sevgiler saygılar... her şey gönlünüzce olsun....
__________________
Lütfen forum kurallarını okuyunuz..
Altinay Ofline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://besiktasforum.net/forum/felsefe/45583-ahlak-anlayisinin-safhalari/
Mesaj Yazan For Type Tarih
Untitled document This thread Refback 21-03-2008 12:16

Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 16:21 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580