Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Eğitim Öğretim > Dersler - Ödevler - Tezler - Konular > Felsefe

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 15-12-2007, 15:30   #1
 
Altinay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
İnsan Gönlü Olan Canlıdır!...

İnsan Gönlü Olan Canlıdır!...

Gönlün bitkisel temeli...
İnsanın meditasyon yapması, bitkisel yaşama geri dönme isteğidir. İnsan inorganik, organik, ruhsal ve tinsel dediğimiz safhaları bünyesinde barındıran bir canlıdır.

İnorganikler cansızlar, organikler canlıların ön safhası bunlara bitkilerde dahil, ruhsal safhası hayvansal safha, tinsel safhası ise insansal safha. Yeni insan felsefesi insanların bu dört safhayı bünyesinde barındırdıkları ve birbirleriyle içiçe olup, etkileşimlerinin nasıl olduğu bilinememekle beraber, inorganik bir madde olan tuzun ya da suyun bünyemizde eksilmesi, ruhsal ve tinsel yapılarımız üzerinde etkileri hemen görünmektedir. Ama bu dört safhanın cansızdan canlıya ve ruhu olan canlıdan, ruhu gelişmiş hali olan tini olan canlıya yani insana geçişi, hayvanlarında ruhu vardır ama tini yoktur, insan ruhsal yaşamdan tinsel yaşama geçiş yapmıştır.

Konumuza dönecek olursak, canlı safha buna bitkisel safha diyelim, ruhsal safhanın bir ön safhası, insanların duyguları bitkisel safhada oluşmuştur, bitkilerin ağladıkları, sevildiklerinde daha çok geliştikleri açıldıkları artık bilinen bir gerçek, duygu bitkisel safhada vardır, ruhsal dinginlik ve sukunet arayışı, ruhsal safhamızdan önceki safhaya geri dönüş özlemi, meditasyon burada insanın bitkisel haline dönme özlemi ve çalışmasıdır ama ruhsal safhaya geçmiştir, dönüş olamıyacaktır. Bitkisel safhada ses ve duygu vardır. Burada insanın gönlünün oluşması ses ve duygunun haronemisidir. Sesin içe dönük ve derin etkisinin olması, gözle beraber gelen ruhsal safhadan daha derin ve etkileyici olmasıdır. Göz insanın ruhsal safhasına geçişinin göstergesidir ama ses ve duygunun etkisiyle nesnel gözün oluşumunun bir ön safhası olan gene nesnel gönül gözüdür. gönül gözünü öznel olarak bilmemiz bir yanılgıdır ki gönülle ilgili hiç bir şeye nesnel ve öznel diye yaklaşamayız, zaten bu nesnel ve öznel ikircikliği yanlış bir yaklaşımdır, insanı ruh ve beden diye bölmesi gibi gerçekliği var olan bir şey değildir, sanal bir yaklaşımdır.Gönül gözünün nesnel-öznelliğini anne karnındaki çocukta tespit edebiliriz, çocuğun önce gönül gözü açılmaktadır. Annesini sesinden bilir, okşamasıyla da duygusal olarak anne karnındayken hisseder. Öznel-nesnel gönül gözü önce açılmaktadır, dış dünyaya çıktığında baş gözü gönül gözünün bir ileri safhası olarak işlev yapmaktadır. Görmekle bakmak arasındaki fark aslında baş gözü ile gönül gözü arasındaki farktır. Baş gözü doğal görme işlevi görür, gönül gözü ise baş gözüne egemen baktırandır. doğal görme işlevini anlamlandırandır. Materyalist ve pozitivist felsefeler baş gözünü temel alarak hareket eden felsefelerdir, dolayısıyla eksik felsefelerdir ve içsellikten yoksundurlar. Varolan felsefeler bu derinliği kavradıkça, insanın gerçek boyutunu kavrayacaktır, felsefede doğuya dönüş aslında bu derinliği aramaya dönüştür, akılla her şeyin açıklanamıyacağı, aklın sadece insanın özelliklerinden bir tanesi olması ve akılla bütün özelliklerini açıklamaya çalışması, batı aklıyla her şeyi anlamaya çalıştı ama olmadı, doğu aklı hepten yok saymaya çalıştığı için üstünlüğü batıya kaptırdı, ama batının eksikliği ayan beyan çıktı ortaya ve doğuya dönüş başladı, batı akıldan hareket etme alışkanlığını terkedemez ama doğuda akılı yok saymaması gerektiğini artık öğrenmiştir ya da batı ona öğretmiştir çektirdiği acılar ve yaptığı katliamlarla.

Süreç doğudan yanadır, Nietzche'de bunu görebiliriz, batının en son büyük filozofunu büyük yapan doğudan ilham almasıdır, Zerdüşt böyle buyurduyla, doğulu zerdüştü rehber almasıdır ve de demiştir ki gene aynı Nietzche... " Akılsız yaşam olur ama yaşamsız akıl olmaz." Aklı yok saymadan yaşamı temel alarak gidersek, yaşamı temel alan felsefelerin doğuda olduğunu bilirsek, devşiren batıya bu değerlerimizi kaptırmazsak güneş gene doğunun üstüne döner, neden Mevlana dünya gündeminde, neden sözde islam düşmanı batı mevlana'yı neden baş tacı ediyor, bütün dinler ve insani değerler doğuya aittir ve sezar'ın hakkı sezar'ın olacaktır, bütün dinleriyle ve felsefesiyle doğu gene dünyanın egemen felsefesi olacaktır, hemde sonsuza, çünkü doğu batıya hor bakmamıştır, insan olarak kabul etmiştir ama batı onu insan olarak görmemiş, yok etme felsefesiyle hareket etmiş ve dediğimiz gibi "doğu" bir coğrafi terimle numaralı bir mahkum haline sokulmuştur. Fars, Arap,Çin, Hint, Japon ve adı şu anda aklıma gelmeyen bir sürü medeniyeti yok saymakla kalmamış, yok etmeye çalışmıştır, batı bu medeniyetlerin üsütünlüğünde ve onlara çektirdiği acıların bedelini doğunun yanında başı eğik yaşıpipi, egemenliği ona teslim ederek yaşamasına devam edecektir, doğu gene de onu yok etmeye çalışmıyacaktır, doğunun büyüklüğü buradadır, bir doğu milleti olan Türk milleti de kendini her fırsat bulduğunda soykırıma uğratan batıya hoşgörü ve yaşam hakkı tanıpipi insan olmanın erdemini öğretmiştir evet... gönlümce yazdım baş ve gönül gözümüzle, gözle insanlığa baktım....


Mustafa Altınay
__________________
Lütfen forum kurallarını okuyunuz..
Altinay Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 15-12-2007, 15:35   #2
Banned
 
|RespecT Me| - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

aynı beni anlatmis hayata pozitif bakıyorum
__________________
ARKADAŞLAR SİZLERİ SALAK YERİNE KOYMAYA ÇALIŞTIM ANCAK BAŞARILI OLAMADIM. FORUM YÖNETİMİNİ ENAYİ YERİNE KOYMAYA ÇALIŞTIM ANCAK BAŞARAMADIM. SİZDEN DİLENEREK ALDIĞIM REPLERİ FORUM YÖNETİMİ SİLDİ. ŞİMDİ İSE BEN BUNA İSYAN EDİYORUM. BEN BİR MALIM!
Click the image to open in full size.
|RespecT Me| Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 15-12-2007, 15:40   #3
 
aetos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Teşekkürler güzel bir paylaşım olmuş.
__________________
AĞAÇLAR KALEM DENİZLER MÜREKKEP OLSA SEVGİNİ TARİFE YETMEZ BEŞİKTAŞIM...
aetos Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 12-01-2008, 20:25   #4
 
Altinay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Saygılar sevgiler EartQaker...
Ben teşekkür ederim aetos...

Tanrı Gönüldür-Gönül Tanrıdır- Gönül Tanrısız da vardır.



Türk Felsefesinin net söylemi, “İnsan Gönlü olan canlıdır.” Türk’ün Paganken de Gönlü vardı, bunu Orhun Kitabelerinde görebiliyoruz. Budist olduğunda da Gönlü vardı, bu meşhur Türk Budist Rahibi Cısıya Tusung’un “Gönül Tanrıdır.” söyleminde de dile geliyor. Türk Müslüman olmuştur. Tasavvuf Felsefesi de, Tanrının Gönül olduğu ya da Gönül’ün Tanrı olduğunu tartışmıştır. Ateist Türk’te Gönül verir. Gönlü vardır. Gönül söylemi Türk’ün insanlığa bir armağanıdır.



Mustafa Altınay
__________________
Lütfen forum kurallarını okuyunuz..
Altinay Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 26-05-2009, 19:48   #5
 
Altinay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Oğuzlar da ölümü yenen gönüldür.

Oğuzlar da ölümü yenen gönüldür.

.........Deli Dumrul, azrail'le mücadele edemez, çünkü "canının yerine can bulması gerekir.", anası da babası da ona red cevabı verirler ve yanlızca helâli (karısı) kendi canını Deli Dumrul'un yolunda feda etmeye hazır olduğunu bildirir.Allah Ta'ala "müteessir" olup her ikisininde canını geri verir.
Yunan varyantında ölüm karşısında güç galip gelmektedir. Oğuz varyantında ise ölümü yenen gönül, muhabbet ve hissiyattır. Esas fark buradadır. Varyantın teşekkül gayesi ise daha derinde, daha gizli katta; yani ölümü yenebilmenin imkân dahilinde olduğunun, toplum üyesinin beynine yerleştirilme ihtirasındadır........................

Gizli Dede Korkut- Kemal Abdullah-Ötüken Yayınları- 1977- sayfa17
__________________
Lütfen forum kurallarını okuyunuz..
Altinay Ofline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 06:58 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580