Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi

Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi (http://besiktasforum.net/forum/)
-   Gelecek Filmler (http://besiktasforum.net/forum/gelecek-filmler/)
-   -   'Kötü adam özgürleştirir' (http://besiktasforum.net/forum/gelecek-filmler/97431-kotu-adam-ozgurlestirir/)

Asi Ruh 08-08-2009 06:14

'Kötü adam özgürleştirir'
 
http://i.radikal.com.tr/644x385/2009..._mf217318.Jpeg

Cuma günü gösterime girecek 'Metrodan Kaçış'ta unutulmaz kötü adam tiplemelerinden birine daha imza atan John Travolta, 'Kötü adamı oynamak her zaman özgürleştiren bir deneyimdir. İyi adamlar kendilerini dizginler ama kötü adam kendi ahlaki kişiliğini yaratabilir ve geniş davranış yelpazesine sahiptir' diyor




LOS ANGELES - ‘Metro’dan Kaçış’ filminde John Travolta ile başrolü paylaşan Denzel Washington’un gülümseyerek belirttiği gibi Travolta, unutulmaz kötü adam tiplemeleri yaratmakta çok iyi.
Gerçekten de Travolta’nın 30 yıla uzanan parlak kariyeri, Hollywood’un en sevilen oyuncularından birinin karanlık- kötü adam rollerinde de başarılı olabileceğinin bir kanıtı. Onun yetenek gösterisi yaptığı rolleri gözden geçirirken John Woo’nın müthiş efektlerle dolu aksiyonu ‘Face/Off’ta başarıyla canlandırdığı süper-suçlu Castor Troy’u anmamak mümkün değil. Ya da ‘Swordfish’teki (Kod Adı Kılıçbalığı) terörist-ajanı ve Tarantino’nun meşhur ‘Pulp Fiction’ında canlandırdığı kiralık katil Vincent Vega’yı...
“O çok iyi bir kötü adam, tam bir çılgın” diyor Washington.
Ağır silahlı ve örgütlü bir çetenin lideri olarak New York metrosunda bir treni gasp eden ve bir grup yolcuyu fidye için rehin alan Travolta’nın performansı acımasız ve kurnazca.
Denzel Washington, hareket memuru Walter Gerber’ı oynuyor. Gerber’ın sıradan bir günü, gasp edilen trenle kaosa döner ve gönülsüz de olsa, baş pazarlıkçı olarak Ryder’ın (Travolta) talepleriyle baş etmeye çalışır.
Hollywood’un önemli iki oyuncusu, Tony Scott’ın (Top Gun, True Romance, Gazap Ateşi/Man on Fire) yönetmenliğinde ilk defa birlikte çalıştılar ve bundan epey keyif almış gibi görünüyorlar.

Washington’la iyi ikili
İyi bir ikili oldukları kesin. Travolta’nın belirttiği gibi sadece benzer bir geçmiş paylaşmıyorlar, aynı zamanda işe yaklaşımları da aynı. “Aynı yaşta ve aynı süredir ekranlardayız. Birbirimizin eksiklerini tamamlıyormuş gibi hissediyorduk, ama iyi ve rahat bir şekilde” diyor Travolta, “Ve iyi bir ikiliyseniz eğer sahneleri çekmek, yeni ve yaratıcı yollar keşfetmek çok keyifli olur.”
Travolta için, film yapmanın yoğun deneyimi, -özellikle klostrofobik, dar ve yeraltı metro hattıyla sınırlı bir yerde geçiyorsa- beraber çalıştığı kişilerle ekran arasında bir bağ kurmak için fırsat veriyor. Denzel Washington’la durum kesinlikle böyleydi.
“Denzel takılmak için harika bir adam. Demek istediğim, konuşkan ve iyi iletişim kuruyor. Kolaylıkla fikir alışverişinde bulunabiliyorsun, ister yaratıcı bir fikir ister sadece hayatla ilgili olsun. Dolayısıyla onunla hem çalışırken hem de boş zamanlarımızda çok iyi vakit geçirdik.”
Travolta’nın karakteri bir an öfkeyle patlayan ve hayatın saçmalıklarını tartışabilen ve bir an da beklenmedik merhametli yönünü sergileyebilen bir manyak, sağ solu belli olmayan bir katil. Kısacası, karşı koymak için fazla zeki bir kötü adamdı.
“Kötü adam oynamak her zaman özgürleştiren bir deneyimdir çünkü iyi adam oynarken bağlı kalman gereken kısıtlamalar, kötü adam oynarken geçerli değil” diye açıklıyor. “Biliyor musun, iyi adamlar kendilerini dizginler, değişen durumlara görede ahlaki kişiliklerini korurlar. Ama kötü bir adam kendi ahlaki kişiliğini yaratabilir ve genellikle geniş bir davranış yelpazesine sahiptir. Yani istediğim kadar vahşi, sakin, çılgın ya da çekici ya da herhangi bir şey olabilirim. Böyle bir rolü oynamak için belirlenmiş bir alanın içinde kendimi özgür bırakıyorum.”
‘Metrodan Kaçış’ filmi Morton Freedgood, takma adıyla bildiğimiz John Godey’un yazdığı çok satan romanından uyarlandı. İlk sinemaya uyarlanmış hali 1974’te Walter Matthau, Teğmen Camonetti olarak ve Robert Shaw, gaspçıların lideri Blue olarak yayımlandı. Yönetmen Scott’ın bu yeni ve çağdaş versiyonunun senaryosu ‘LA Confidential’ (Los Angeles Sırları) için yazdığı senaryoyla Oscar kazanan Brian Helgeland’a ait.
Scott’un belirttiği gibi, ilk film klasikleşmiş olmasına rağmen, yeni sinema severler tarafından pek tanınmıyor. “Dünya ve özellikle New York 1974’ten sonra epey değişime uğradı” diyor yönetmen.

İntikam peşinde
Scott’ın filminde Ryder (Travolta), New York borsasında başarılı, eski bir finansör. Ryder görevi kötüye kullanma suçundan hapis yatar ve bu yüzden intikam almanın yollarını bulup zengin olmayı planlar.
İmkânsız bir zaman dilimi içinde- bir saatte, 10 milyon dolar fidye istiyor yoksa rehineleri tek tek öldürecek. Aynı zamanda, başarılı bir şekilde öngördüğü gibi, bu tren kaçırma olayı ve bunun yaratacağı etki New York borsasını panikletecek ve altın fiyatlarının yükselmesine sebep olup, kendisini daha da zengin yapacaktır.
“Benim karakterim hapiste biraz hırpalanmış” diyor Travolta, “Beyaz yakalı ama ciddi bir suç işlemiş ve ciddi bir hapishaneye gönderilmiştir. New York şehri’nin onu kandırdığını ve kötü davrandığını düşünüp, kin besliyor. Karakterimin bir dereceye kadar hesaplı ama aynı zamanda da uyarıcı bir tip olduğuna karar verdim. Demek istediğim, yanlış bir isim ya da kelime söyleyip, damarına basılabilir ve dünyaya kızgın bir şekilde daldan dala atlamaya başlayabilir. Bu karakter için tasarladığım yelpaze.”
Muhteşem yardımcı oyuncular ekibiyle -John Turturro Teğmen Camonetti olarak ve James Gandolfini New York şehrinin belediye başkanı olarak, dahil olmak üzere- ‘Metrodan Kaçış’ hızlı gelişen, kalbi sıkıştıran ve bir hayli eğlenceli bir gerilim.
“Tony Scott harika ve eğlenceli filmler yapmayı biliyor,” diyor Travolta, “Bence çağdaş, hızlı gelişen ve daha önce gördüklerinden farklı ama yine de hoşuna gidecek, ustalıkla hazırlanmış bir film. Bence böyle, seyircinin gerçeklerden kopabildiği ve seyrettiklerine dalıp sürüklenebildiği filmlerin olması önemli.”
Scott olabildiğince gerçek ve son sahnesine kadar New York metro tünellerinde çekim yapmaya çok hevesliydi. Dört haftalık bir sürecin sonunda, Scott ve ekibine NY Transit tarafından özel bölgelere erişim hakkı verildi ve bu malzemeler daha önce hiçbir yapımda kullanılmamıştı. Bu da aşırı boyutta, ustalık isteyen problemler ortaya çıkartıyordu. Güvenlik en yüksek seviyedeydi ve tünellerde çekim yapmak bütün yapım ekibi için sinir bozucu bir deneyimdi: birkaç santim yakınlıktan hızla geçen, 400 ton ağırlığında bir tren ve 600 voltluk elektrik geçtiği ‘üçüncü hat’tan elektrik ileten tel.

‘Metro hayatın parçası’
Ama Travolta yönetmeniyle aynı fikri paylaşıyordu: yeraltında çekim yapmak ‘Metrodan Kaçış’ filmine, sette benzerini yapması zor, eşsiz bir atmosfer verecekti.
“New York’ta metro herkesin hayatının bir parçasıdır,” diyor Travolta. “Eğer bir yere hızlı bir şekilde yetişmek istiyorsan metroyu kullanıyorsun. Ucuz, hızlı ve kalabalık. Zamanımızın yarısı metrolarda geçti ve oyuncuların zenginleşebilmesine yardımcı olacak bir atmosfer yarattı.” (Kültür Sanat)

MeHLiKa 08-08-2009 08:48

Sağol paylaştığın için.


Türkiye`de Saat: 17:07 .

Powered by: vBulletin Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580