|
Ana Sayfa | Kayıt ol | Yardım | Ortak Alan | Ajanda | Bugünkü Mesajlar | XML | RSS | |
|
Haberler Bu Bölümde Gündem Yaratan Haberler Tartışılır. |
| LinkBack | Seçenekler | Stil |
16-12-2007, 13:06 | #1 | ||
Banned Üyelik tarihi: Nov 2007
Mesajlar: 9.862
Tecrübe Puanı: 0 |
İstanbul trafiği nasıl çözülür İçinden çıkılmaz bir hal alan trafik yüzünden iki kişiden biri yolda en az 45 dakika harcıyor. Murat Hekimoğlu üniversite öğrencisi. Dersleri her gün sabah saat 9.00’da başlıyor. Kağıthane’deki evinden Beşiktaş’taki kampüsüne gidebilmek için önündeki en büyük engel trafik... Bu nedenle hafta içi her gün saat 07.30’da evden çıkıyor, önce Şişli’ye giden minibüslerden birine el atıyor. Çağlayan’daki trafiği aştıktan sonra bu kez Beşiktaş’a giden otobüslere biniyor. Mecidiyeköy’de sabah trafiğinden sonra Barbaros Bulvarı’na ulaştığında derin bir nefes alıyor. Adım adım ilerleyen sabah trafiğinde ulaşmak istediği okulunun anfisine zamanında adım attığında stres dolu bir ’okul gezisini’daha başarıyla gerçekleştirmiş oluyor. Zeliha Okumuş. Ataköy 9. Kısım’da oturuyor. Kadıköy’deki turizm acentasında çalışıyor. Sabah saat 6.00’da kalkıyor. Çünkü yolu uzun, trafik ise çetin... E-5 üzerindeki otobüs durağından bindiği toplu taşıma aracıyla yaklaşık 1 saat süren yolculuktan sonra Mecidiyeköy’e geliyor. Ancak önünde aşması gereken bir köprü trafiği ve bir kıta var. Tekrar otobüse biniyor, köprü yoluna sapıp duaya başlıyor. Artık köprü üstünde olası bi kaza, yağmur varış saatini belirleyecek başlıca etkenler. Eğer yolculuk 2 saatten kısa sürerse ne mutlu Zeliha’ya. Tabii bir de bu yolun dönüşü var... Örnekler tanıdık geldi, değil mi? İsimleri değiştirin, yola çıktığınız adresi ya da vardığınız semtleri de... Yaşananlar benzer. Milyonlarca İstanbullu’nun sinirlerini alt üst eden, hayatını kabusa çeviren trafik, her geçen gün İstanbullular’ın yaşam kalitesini düşürüyor. DİZİDE NELER OLACAK? İstanbul yine kendini tartışıyor ve çıkış yolu arıyor. Trafik sorunu yüzünden herkesin burnundan soluduğu bir ortamda İstanbul, ulaşamadığınız, ulaşırken saatlerinizi harcadığınız, durmak isteyip duramadığınız, park için saatlerinizi tükettiğiniz, en düşük hızda gitme rekoru kırdığımız yaşanmaz bir kent haline geldi. İşte İstanbul’un bu son halini masaya yatırıyoruz. ’Ne olacak İstanbul’un trafiği?’sorusunu bilim adamlarına, sivil toplum örgütü temsilcilerine, trafik uzmanlarına sorduk. Eski başkanların kapısını çaldık ’Neden bu hale geldik?’dedik. Bir umut ışığı bir çıkış yolu bulmaya çalıştık. Bu yazı dizisinde İstanbul’un yönetiminde görev alan Bedrettin Dalan, Nurettin Sözen ve Ali Müfit Gürtuna’ın saptamalarını, çözüm önerilerini okuyacaksınız. İstanbul trafiğinin röntgenini çeken bilim adamlarının saptamalarını öğreneceksiniz. Trafik sorunun arap saçına döndüğü en yoğun güzergahları, iki kıtayı birbirine bağlayan köprülerin çilesini, ulaşılamayan İstanbul’un hikayesini okuyacaksınız. 10 SORUDA İSTANBUL TRAFİĞİ İstanbul’un yolları kaç araç kaldırabilir? İstanbul’un ana yollarının günlük araç kapasitesi 1 milyon 330 bin iken, bugün bu yolları 2 milyon 441 bin araç kullanıyor. Günde kaç araç trafiğe çıkıyor? 1 milyon 700 bin araç trafiğe çıkıyor. Toplu taşıma araçları ile günde kaç İstanbullu seyahat ediyor? İstanbul’da günde 11 milyon 370 bin kişi yolculuk yapılıyor. Bu da en az bir gidiş-geliş bu da 5 milyon 685 bin yolcu demek. Trafiğin yoğun olduğu dönemde bir araç kaç dakika bekliyor? Sabah 7:00-10:00, akşam ise 1600-22:00 arası trafiğe çıkan her iki kişiden biri 45 dakikasını yollarda harcıyor. Trafikten en fazla etkilenen cadde hangisi? Büyükdere Caddesi. Kapasitesi 100 bin olan caddeye gökdelenlerin yapımı ile 2015 yılında 400 bin araç kullanacak. Köprülerin araç kapasitesi ne kadar ve günde kaç araç geçiyor? Günlük araç kapasitesi 90 bin olan Boğaziçi Köprüsü’nden her gün geçen araç sayısı 205 bin. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nün ise günlük araç kapasitesi 120 bin iken, bugün bu köprüyü kullanan araç sayısı 210 bin. Son iki yılda trafik sorunun çözmek için neler yapıldı? 2004-2006 yıllarında 56’sı katlı kavşak olmak üzere 130 kavşak ve 189 km yol tamamlandı. 42 kavşak ve 98 km yolun yapımı sürüyor. 110 yol ve kavşağın projesi tamamlandı. Sorunun çözülmesi için ne kadar para harcanması gerekiyor? İstanbul’da ulaşıma 2004-2007 arasında 8,7 milyar YTL harcandı. 2008’de ise 2 milyar YTL harcanacak. Bu yatırımların dışında 5 yıl için 15 milyar dolarlık bütçe gerekiyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’de yıllık bütçesinin yüzde 65’ini ulaşıma ayırıyor. İstanbul’daki toplu taşıma araçlarının kapasitesi ne kadar? İETT; Özel Halk Otobüsleri, İDO, TCDD, metro ve hafif raylı sistemler, deniz motorları, minibüsler, taksiler ve servis araçlarıyla birlikte 11 milyon 370 bin. 2004’te günde 2 milyon 682 bin kişi toplu taşıma araçlarını kullanırken 2007’de rakam 4 milyon 220 bine çıktı Raylı sistem kaç km. olacak? İstanbul’da metro dahil raylı sistemin uzunluğu 62 kilometre. 2009’da Marma ray devreye girecek, 2015’te diğer proje-lerle ray uzunluğu 310 km. olacak. ÇİLE ÇEKENLER NE DİYOR? Ragıp Ayyıldız (Taksici): Levent’te trafikten çıkamıyorum... “Özellikle Levent ve Kasımpaşa trafiği insanı çileden çıkarıyor. Maslak Harp Akademileri önündeki çalışma nedeniyle Levent’ten itibaren trafik kilitleniyor. Yolcu çıkarsa saatlerce trafikte kalıyorum ve yevmiyeyi çıkarmadan eve dönüyorum.” Nuri Cebeci (Ulaştırma Müdürü): İşler aksıyor, yakıt tüketimi artıyor... “İstanbul trafiği çekilmez hale geldi. Şoför arkadaşları GPRS sistemi ile takip ediyoruz. Özellikle Boğaziçi Köprüsü, Etiler, Kasımpaşa, Merter trafiği saç baş yolduruyor. Trafik yakıt tüketimini artırdığı için de cep yakıyor.” Hüseyin Baydemir (İşletmeci): 10 dakikalık yere 1.5 saatte gidiyorum “İş yerime gitmek için hergün Çağlayan ve Şişli istikametini kullanıyorum. 10 dakikalık yere tam 1.5 saatte gidiyorum. Trafik çilesinden kur-tulmak için sabah erkenden evden çıkı-yorum geç saatlerde eve dönüyorum.” | ||
|
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |