Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Taraftar > Gündem Dışı > Haberler

Haberler Bu Bölümde Gündem Yaratan Haberler Tartışılır.

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 21-12-2007, 13:05   #1
Banned
 
|RespecT Me| - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Arrow Türk mühendis makinistsiz tren icat etti

Türk mühendis makinistsiz tren icat etti


Enerji, ulaşım ve savunma konularında iddialı projeler geliştiren Türk mühendis, Türkiye’yi, tren alımı için yurt dışına yüksek miktarda döviz ödemekten kurtaracak yeni bir projeye imza attı. Elektronik Yüksek Mühendisi Sabahattin Çelik, saatte 105 kilometre hız yapabilen makinistsiz metro ve banliyö treni üretti.
TCDD Genel Müdürlüğünün Behiçbey tesislerinde 900 metrelik ray üzerinde deneme sürüşleri yapan Çelik, projeye ilişkin AA muhabirine bilgi verdi.
Çelik, büyük çoğunluğu TCDD memur ve işçilerinden olaşan, bazı iş adamları, yönetici, mühendis ve emeklilerin bulunduğu Öncüler Ulaşım Teknolojileri A.Ş yapılanmasıyla ülkenin ulaşım sorunlarına çözüm sağlayacak projeler üzerinde çalıştıklarını ifade etti.
Bu hedefle başlangıçta şehir içi toplu ulaşım için raylı araçlar tasarladıklarını belirten Çelik, tamamı yüzde 100 yerli olarak tasarlanan araçların mevcut sistemlere göre birçok üstünlük içerdiğini kaydetti.
Bütün vagonları lokomotif özelliğinde olan, ayrıca bütün tekerleklerin de aktif olarak tasarlandığını trenin bütün tekerleklerinde bağımsız birer adet elektrikli servo motor bulunduğunu anlatan Çelik, tekerleklerin birbirinden bağımsız olarak hareket edebildiğini, böylece tekerleklerle ray arasındaki dinamik sürtünme en aza indirildiği için tekerlek ömrünün uzadığını ve aracın yol tutuşunun daha da arttığını dile getirdi.
Bağımsız tahrik edilen tekerlekler sayesinde araçların raydan çıkmasının önüne geçildiğini kaydeden Çelik, elektronik olarak kontrol edilen hız-tork karakteristiği ve hafif vagon tasarımı sayesinde aracın enerji tüketiminin benzer sistemlere göre en az yüzde 50 ekonomik olduğunu vurguladı.
Çelik, her biri 100 kişilik 3 vagonda 300 kişi taşınabileceğini, ayrıca bütün vagonların çekici özelliğe sahip olması nedeniyle araçların eğimlerde kaymadan tırmanma özelliğine sahip olduğunu belirtti.
Araçlar, dinamik fren sayesinde daha güvenli ve daha kısa mesafede durabildiğini, fren sırasında araçta bulunan bütün kinetik enerjinin, geri beslemeli fren sistemi sayesinde elektrik enerjisine dönüştürülerek daha sonra kullanılmak üzere depolandığını kaydeden Çelik, geri beslemeli dinamik fren sistemi sayesinde aracın arıza yapma olasılığının yanı sıra bakım masrafları ve işletme giderlerinin düştüğünü söyledi.
Çelik, benzer teknolojinin şehirlerarası yük treninde kullanılması halinde örneğin Ankara-İstanbul arasında 1 ton yükün taşıma maliyetinin 1 YTL’nin altına düşeceğini ifade etti.

YÜK VE YOLCU TRENİ DE YAPILACAK
Tekerlek çapı sadece 33 santimetre olan ve 100 yolcu taşıma kapasitesindeki vagonların 7 ton ağırlığında olduğunu ve akıllı motor sürücüleriyle donatıldığını anlatan Çelik, aracın geliştirilen program sayesinde makinistsiz olarak hareket edebildiğini, gerektiğinde bir sürücü tarafından da idare edilebileceğini belirtti. Çelik, şunları kaydetti:
"Her biri kendinden tahrikli vagonlar sayesinde diziye istendiği kadar vagon ekleyip çıkarmak mümkün olacak. Başlangıçta sadece kent içi metro ve banliyö treni olarak tasarlanan araçların sürüş ve güvenlik testleri tamamlandıktan sonra şehirlerarası yolcu ve yük treni için prototip çalışmaları Ocak 2008 tarihinden itibaren başlatılacak. Şehirlerarası yük ve yolcu trenleri yolcu ve yük gereksinimine göre 1 ila 100 vagon arasında seçilebilecek. Böylece ulaşım maliyetleri düşeceği gibi hizmet kalitesi de artacak.
Tasarımımızın dünyadaki mevcut teknolojilere göre bazı benzerliliklerinin olmasının yanı sıra birçok temel farklılıkları ve üstünlükleri de bulunmaktadır. Küçük tekerlek çapı, düz bandaj, hafif tasarım, paylaşımlı dinamik süspansiyon sistemi, bağımsız ve kontrollü tahrik sistemi, dinamik ve geri beslemeli fren sistemi, çok noktadan tahrik, yedeklemeli tahrik sistemi, düşük kesit, düşük maliyet, yerli üretim başlıca farklılıkları ve avantajları olarak sıralanabilir."

YÜZDE 100 YERLİ
Aracın tasarım ve imalatının yüzde 100 yerli olduğunu kaydeden Çelik, şöyle devam etti:
"Ülkemizdeki düşük işçilik maliyetinden dolayı araç maliyetleri yurt dışı fiyatların en az birkaç katı altında olacak. Ayrıca yatırımın büyük bir oranının yurt içinde kalması, yan sanayinin gelişmesi, yeni iş olanaklarının sağlanması gibi sosyal getirileri de göz önünde bulundurulacak olursa, projenin ülke ekonomisine ve yaşam standardına getireceği katkı çok büyük olacaktır." Çelik, araçların, yüksek teknolojinin yanı sıra düşük maliyetleri nedeniyle en küçük kent merkezi için bile ekonomik ve uygun toplu ulaşım aracı olabileceğini belirtti.
Çelik, "İlk hedefimiz önümüzdeki yıldan itibaren başta Samsun-Çarşamba olmak üzere, demiryolu hattı mevcut olan ve hizmetten kaldırılan bölgelere uygun araçlar koyarak halka ekonomik, hızlı ve güvenli ulaşım hizmeti sunmak. 10 yıl içerisinde Türkiye’nin tamamında yerli trenlerin çalışması sağlanarak demiryolunun Türkiye genelinde yolcu ve yük taşıma payı en az birkaç kat artırılacak" diye konuştu.
__________________
ARKADAŞLAR SİZLERİ SALAK YERİNE KOYMAYA ÇALIŞTIM ANCAK BAŞARILI OLAMADIM. FORUM YÖNETİMİNİ ENAYİ YERİNE KOYMAYA ÇALIŞTIM ANCAK BAŞARAMADIM. SİZDEN DİLENEREK ALDIĞIM REPLERİ FORUM YÖNETİMİ SİLDİ. ŞİMDİ İSE BEN BUNA İSYAN EDİYORUM. BEN BİR MALIM!
Click the image to open in full size.
|RespecT Me| Ofline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 08:08 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580