Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Taraftar > Gündem Dışı > Haberler

Haberler Bu Bölümde Gündem Yaratan Haberler Tartışılır.

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 23-12-2007, 14:19   #1
Banned
 
|RespecT Me| - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Icon15 pkk'lılara yerimizi nasıl tespit ettiler dedirten sistem

PKK'lılara YERİMİZİ NASIL TESPİT ETTİLER dedirten sistem

Pilotlara geceyi gündüz yapan, hedefi lazerle işaretleyen LANTIRN, Kandil Operasyonu'na damgasını vurdu.


Click the image to open in full size.

Türk Hava Kuvvetleri, geçen hafta 1974’teki Kıbrıs Barış Harekatı’ndan sonra tarihinin en milimetrik operasyonunu Kuzey Irak’taki PKK kamplarına karşı yaptı.

Diyarbakır’daki 2’nci Hava Kuvveti Komutanlığı tarafından planlanan operasyonda, F-16 C/D ve F-4E 2020 Terminatör savaş uçakları tüm noktaları eş zamanlı vurdu. Gece ve kış şartlarında yapılan operasyonda başrolü LANTIRN (Low Altitude Navigation and Targeting InfraRed for Night-Gece için Alçak İrtifa Seyrüsefer ve Hedefleme Kızılötesi Işını) sistemi oynadı. F-16 uçaklarına takılan LANTIRN, özel bomba ve füzelerin hedefi 12’den vurmasını sağladı.

Pilotlara geceyi gündüz yapan, hedefi lazerle işaretleyen LANTIRN, iki ayrı pod olarak adlandırılan ekipmandan oluşuyor. Sistemlerden biri gece veya bozuk meteorolojik şartlarda bile pilota mükemmel bir görüş sunuyor. Alınan görüntüler pilotun önündeki ekrana yansıtılıyor. Diğeri de lazerle hedefi işaretliyor. Bu sayede çok hassas atış sağlanıyor.

Bu özel proje uçakların her türlü hava şartında atış yapması amacıyla 1980’de başlatıldı. Daha sonra F-16’ların da imalatçısı Lockheed ile birleşecek Martin Marietta şirketi ilk uçuş testlerini 1983’te yaptı. Özel olarak F-16’lar için geliştirilen sistem, Amerikan Hava Kuvvetleri’ne 31 Mart 1987’den itibaren teslim edilmeye başlandı. LANTIRN halen F-16’ların yanı sıra F-15E uçakları tarafından kullanılıyor.

ABD’DEN SONRA İKİNCİ ÜLKE

Türkiye, LANTIRN’i Amerikan Hava Kuvvetleri’nden sonra kullanan ikinci ülke. İlk sistem Şubat 1994’te Bandırma’daki 161’inci "Yarasa" Filo’nun F-16’larına takılmaya başlandı. Daha sonra Diyarbakır’daki 181’inci "Pars" Filo da LANTIRN sistemine kavuştu.

LANTIRN pilotları 161 Filo tarafından eğitiliyor. Özellikle F-16’da gece uçuş saati yüksek pilotlar tercih ediliyor. Akademik ve simülatör uçuşlarıyla önce yer eğitimi veriliyor. Daha sonra önce iki kişilik eğitim amaçlı kullanılan F-16D, ardından da tek kişilik F-16C uçaklarıyla orta ve alçak irtifada eğitim yapılıyor.

ÇOK ALÇAKTAN UÇUYOR

Eğitimde pilotlar zifiri karanlıkta yerden 100 feet’e yani 33 metreye kadar alçalıyor. Dağlar arasında sarp araziye uyarak kilometrelerce uçabiliyor. LANTIRN eğitiminde pilotlar AGM-65 Maverick füzesiyle lazer güdümlü atılan bombalar konusunda uzmanlaşıyor. Bu filoda görevli pilotların, gece şartlarında yansıma olmaması için uçuş tulumlarında taşıdıkları armalar bile diğer filolardaki gibi renkli değil. Armalar, tulumları gibi yeşil renk ağırlıklı.

TERMİNATÖRLER HEDEFİ ÖZEL RADARIYLA BULUYOR

Operasyona F-16’larla birlikte modernize edilen F-4E 2020 Terminatör uçakları da katıldı. Hava-yer görevlerinde çok etkin olan Terminatörler, Elta-2032 Atış Kontrol Radarı’na sahip. Bu sistem, yerdeki tank, bina, köprü, radar, füze bataryası gibi hedefleri çok uzak mesafeden görüntülüyor. F-4E 2020’nin taşıdığı Popeye, Maverick gibi güdümlü füzelere hedef bilgileri otomatik aktarılıp kitleme sağlanıyor. Türk Hava Kuvvetleri’nin elinde Eskişehir’deki 111 "Panter" ile Malatya’daki 171 "Korsan" filolarında Terminatör uçakları bulunuyor.

İKİ AYRI SİSTEMDEN OLUŞUYOR

LANTIRN, AN/AAQ-13 Navigasyon yani seyrüsefer ile AN/AAQ-14 hedefleme sistemlerinden oluşuyor. "Pod" olarak adlandırılan iki sistem, F-16’da hava girişinin altına takılıyor.

Seyrüsefer podunun ana vurucu gücü TFR olarak adlandırılan Mania Takip Radarı. F-16’nın uçtuğu tüm bölgeyi radar tarıyor. Dağ, tepe gibi mania bilgileri pilota aktarılıyor. Radar sis, yağmur veya düşman tarafından kamuflaj amaçlı oluşturulan dumandan etkilenmiyor. F-16’nın oto pilotu radardan gelen bilgiler doğrultusunda maniaların uçağın en az 100 feet yani 33 metre altında kalacak şekilde planlamasını yapıyor.

Seyrüsefer podunda ayrıca kızıl ötesi görüntü alan ve bunu HUD olarak adlandırılan pilotun önündeki ekrana yansıtan özel sistem de yer alıyor. Pilot tercihine göre görüntüleri yanılmamak için yeşil tonlarından veya siyah beyaz seyredebiliyor. Podun ağırlığı 211.5 kg, boyu ise 199 santimetre.

Hedefleme podunda lazerle işaretleme yapılıyor. Bomba veya füzeler lazerden gelen yansımaları izleyerek hedefini buluyor. Hareketli hedefler için podun başlığı sağa-sola, yukarı-aşağı hareket ederek takip yapılabiliyor. Lazer sayesinde aynı zamanda hedefin tam uzaklığı da ölçülüyor. Hedefleme podunun ağırlığı 211.5 kg, boyu da 251 santimetre. Tek bir sistemin fiyatı, 3.2 milyonu hedefleme olmak üzere 4 milyon 580 bin Amerikan Doları. Tolga ÖZBEK

Dreamliner 31 Mart’ta uçacak

Boeing, yeni yolcu uçağı 787 Dreamliner’ın ilk uçuşunun 31 Mart 2008 tarihinde planlandığını açıklayarak spekülasyonlara nokta koydu. İmalatı 8 Temmuz’da tamamlanarak fabrikadan çıkartılan 787’nin önce eylül, daha sonra da aralık ayında uçacağı açıklanmış ancak yaşanan sorunlar gecikmelere neden olmuştu. Boeing tarihinde 31 Mart’ın farklı bir anlamı var. Şirketin ilk çift motorlu geniş gövdeli uçağı 767-200, 31 Mart 1981’de uçmuştu.

Gökyüzünde 50 yıl

Amerikan Aloha Havayolları’nda tam 50 yıl kabin memuru olarak görev yapan Patti Smart (solda), düzenlenen törenle emekliye ayrıldı. 18 yaşındayken pervaneli, 24 yolcu kapasiteli DC-3 yolcu uçaklarında çalışmaya başlayan Smart, son gününe kadar kesintisiz görev yaptı. Şirket çalışanları ve yolcuların "Aloha’nın Kraliçesi" adını taktıkları Patti Smart, Boeing 737’lerde kabin amirliği yapıyordu. Smart, aradan geçen 50 yılda teknolojik gelişmeler dışında kabin memurluğunun özünün hep aynı olduğuna dikkat çekerek "50 yıl önce de, 50 yıl sonra da kabin memurları yolculara hep gülümseyecek, onlara içten davranıp emniyetleri için burada olduklarını hatırlatacak" dedi.

Havaş’tan Hopa’ya terminal

Gürcistan’da TAV tarafından işletilen Batum Havalimanı’nın Türk yolculara iç hat hizmeti verebilmesi için Hopa sınır kapısına yolcu terminali açıldı. TAV Havalimanı Holding’e ait şirketlerden Havaş tarafından işletilen terminalde, yolcuların tüm check-in işlemleri yapılıyor. Hopa Terminali’nde bagajlarını Havaş’a teslim eden yolcular, Batum Uluslararası Havalimanı’ndan iç hat uçuşu statüsünde kimlikleri ve uçuş kartlarıyla Türkiye’ye uçabiliyor. Yolcular Hopa’dan Batum’a Havaş otobüsleriyle yarım saatte ulaşıyor.

TAV Havalimanları Holding İcra Kurulu Başkanı ve CEO’su Sani Şener, Batum Uluslararası Havalimanı’nı kullanarak Türkiye’deki herhangi bir havalimanına iç hat statüsünde gidecek ya da uluslararası yolculuk yapacak yolcuların geçiş noktası olacak Hopa Terminali’nin iki ülke arasındaki ticari ilişkilere de ivme kazandırmasını beklediklerini belirtti. Şener, "Gürcistan, Kafkasya bölgesinin en stratejik ve en gelişmiş ülkelerinin başında geliyor ve hava taşımacılığında çok önemli bir merkez olma yolunda hızla ilerliyor. Havacılık sektöründe edindiğimiz know-how ile Hopa Terminali’nde üstlendiğimiz görevi, yer hizmetleri veren Havaş şirketimiz aracılığıyla başarılı bir şekilde yürüteceğiz" diye konuştu.

A340’larda cep telefonu çalışacak

Türk Hava Yolları Teknik, Airbus A340’larda uçuş sırasında cep telefonuyla görüşme yapılmasını sağlayan sistemin takılması için AeroMobile şirketiyle anlaşma imzaladı. Önümüzdeki ay başlayacak çalışmayla, THY Teknik ilk A340’a sistemi takarak testlere başlayacak. İlk etapta yolcular cep telefonlarıyla mesaj gönderip alabilecek veya Blackberry kullanarak elektronik postalarına bakabilecek. İlerleyen aşamalarda ise yolcuların cep telefonlarından konuşmalarına izin verilecek.

Halen Avustralya’nın Qantas Havayolları tarafından sürdürülen testlerde uçakta yolcular cep telefonlarını kullanarak mesaj atabiliyor. AeroMobil’in verdiği bilgiye göre nisan ayında başlayan uygulamada Boeing 767’ye takılan sistemle 15 bine yakın yolcu bu hizmetten yararlandı.
__________________
ARKADAŞLAR SİZLERİ SALAK YERİNE KOYMAYA ÇALIŞTIM ANCAK BAŞARILI OLAMADIM. FORUM YÖNETİMİNİ ENAYİ YERİNE KOYMAYA ÇALIŞTIM ANCAK BAŞARAMADIM. SİZDEN DİLENEREK ALDIĞIM REPLERİ FORUM YÖNETİMİ SİLDİ. ŞİMDİ İSE BEN BUNA İSYAN EDİYORUM. BEN BİR MALIM!
Click the image to open in full size.
|RespecT Me| Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 23-12-2007, 16:17   #2
şizofrenik wak'a
 
SonaY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

milletimizin bağımsızlığına we özgürlüğüne gasp etmeye çalışan herkesin kökü kurusun
__________________
Esmer,Uzun boylu,kirli sakallı, buğday tenli,Geniş omuzlu,göbeksiz olucaksın.Asla sigara kullanmayacak BEŞİKTAŞ'lı olucaksın.Bunlarında ötesinde ADAM gibi Adam olucaksın.Bu özelliklerin hiçbiri sende yoksa benden uzak durucaksın:D
SonaY Ofline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 18:00 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580