|
Ana Sayfa | Kayıt ol | Yardım | Ortak Alan | Ajanda | Bugünkü Mesajlar | XML | RSS | |
|
Haberler Bu Bölümde Gündem Yaratan Haberler Tartışılır. |
| LinkBack | Seçenekler | Stil |
19-02-2008, 12:14 | #1 | ||
Üyelik tarihi: Jun 2007 Yaş: 43
Mesajlar: 8.401
Tecrübe Puanı: 25 |
Parası olan Migros'a, indirim arayan BİM'e gitti BİM Türkiye'de hanelerin yüzde 54,3'üne ulaşırken bir Migros müşterisi ise yılda en az 9.4 kere marketine alışverişe gidiyor. Araştırma şirketi Ipsos KMG, perakende sektörü oyuncularını tüketici profili, ulaştığı hane sayısı, alışveriş miktarları gibi birçok açıdan mercek altına aldı. Ipsos KMG araştırmasında BİM, Carrefour, Dia, Migros, Şok, Tansaş ve Tesco Kipa'yı baz aldı. Araştırma, 34 ile yayılmış 6169 hanede gerçekleşti. Seçimler Türkiye'yi sosyo-ekonomik statü, hane büyüklüğü, bölgeler gibi açılardan temsil edecek şekilde yapıldı. Örneklem sürekli, satın alma verisi toplama sıklığı haftalık gerçekleşti. Raporda kullanılan veriler ise Ekim 2006-Eylül 2007 dönemini kapsıyor. CARREFOUR Araştırmaya göre en düşük ziyaret sıklığında da Carrefour birinci. Carrefour'da hane başına yapılan yıllık hızlı tüketim ürünü alışveriş tutarı ise ortalama 84 YTL. Carrefour harcamalarında temizlik ürünlerinin payı yüksekken içeceklerin payı düşük. Hızlı tüketim ürünlerine yapılan harcamanın yüzde 2,1'i Carrefour'da gerçekleşti. BİM Yapılan araştırma sonucunda Türkiye'deki hanelerin yüzde 54,3'ünün BİM'den bir kez olsun alışveriş yaptığını ortaya çıkardı. Bu hanelerden her biri ortalama olarak 196 YTL harcadı. BİM sepetlerinin yüzde 48,8'ini sadece gıda oluştururken, bu oran diğer ulusal zincirlerle karşılaştırıldığında BİM'de en yüksek seviyede. BİM'den alışveriş yapanlar sosyo-ekonomik statü ve eğitim seviyesi bakımından diğer ulusal zincirlere kıyasla daha düşük profile sahip. MİGROS Geçen günlerde yüzde 50,8 hissesi 1.98 milyar YTL'ye BC Partners'e satılan Migros ise hanelerin yüzde 41,1'ine yani toplam 7.3 milyon haneye ulaştı. Araştırmaya göre ortalama bir Migros müşterisi yılda 9.4 kere alışverişe giderek ve her bir alışverişte 14.7 YTL harcadı. Bir Migros müşterisi yılda ortalama 137 YTL harcadı. AB SES hanelerin yüzde 80,3'ü Migros'tan en az bir kere alışveriş yaptı ve böylelikle en fazla Migros AB hanelerine ulaştı. Son bir yılda hızlı tüketim ürünlerine yapılan harcamanın yüzde 2,7'si de Migros'ta gerçekleşti. TESCO Tesco Kipa'dan alışveriş yapanların sosyo-ekonomik statü gruplarına göre dağılımı Türkiye ortalamasına daha yakın bir görüntü sergiliyor. Hanelerin yüzde 9,6'sı Tesco Kipa'dan alışveriş yaparken bu hanelerden her biri ortalama olarak 251 YTL harcadı. AB SES grubunun en yüksek harcamaya sahip olduğu kanal yılda ortalama 435 YTL ile Tesco Kipa. Tesco Kipa ziyaretçilerini elinde tutmakta oldukça başarılı ve sadakat bakımından en yüksek değere sahip. TANSAŞ Türkiye'deki hanelerin yüzde 20,6'sı ise Tansaş'tan hızlı tüketim ürünü alışverişi yaptı. Hanelerden her biri ortalama yılda 225 YTL harcadı. Tansaş en sık ziyaret edilen ulusal zincirlerden biri olurken alışveriş yapan hane sayısı Migros'un yaklaşık olarak yarısı olmasına rağmen iki kanalın hızlı tüketim harcamalarından aldıkları pay birbirine yakın oldu. Hızlı tüketim ürünlerine yapılan harcamanın yüzde 2,2'si Tansaş'ta gerçekleştirildi. ŞOK Şok marketleri ise hanelerin yüzde 19,1'ine erişti. Bu hanelerden her biri Şok'tan ortalama olarak yılda 91 YTL harcadı. Araştırmaya göre hanelerin yüzde 13,6'sı da Dia'dan alışveriş yaptı
__________________ | ||
|
19-02-2008, 13:05 | #2 | ||
zɐʎaq ɥɐʎis Üyelik tarihi: Jun 2006 Yaş: 42
Mesajlar: 11.401
Tecrübe Puanı: 40 | Kanımca Türkiye gerçeğini yansıtan bir anket olmuş. Gelir seviyesiyle alakalı bi durum. bim, Dia gibi marketler bir çok şeyeden fedakarlık yaparak ürünleri müşterilerine diğer marketlrden çok daha ucuz fiyatlara sunuyorlar. Marketlerine bende çoğu zaman giriyorum, mesela şekerlerin bulunduğu reyonun önü yere genelde şeker dökülmüş oluyor ürünler kututkutu rastgele istiflenmiş tyuz reyonunun önü tuz paketlerin bir kısmı patlak. HEr ürün de markalı ürünlerin yanısıra birde kendilerinin fason oalrak yaptırdığı ve diğer ürünün yarı fiyatına satılan ambalajı kalitesiz vs ürünler var, mesela Dia Zeyit yağı, Bim Kola, Bim Şeker, Bim Makarna gibi. Düşük gelir seviyesine daha çok hitap ediyor bu tür marketler bende sıkça kullanıyorum, kalite yerine ucuzluğu tercih edenlerin vazgeçilmez adresleri. Zaten rağbetin kaliteli marketlere göre çok çok yüksek olması da Türkiye halkının içinde bulunduğu durumu gözler önüne seriyor, bir monitör bir gösterge gibi.
__________________ Emre - 1981 - Yeşilköy - Arh + | ||
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |