Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Taraftar > Gündem Dışı > Haberler

Haberler Bu Bölümde Gündem Yaratan Haberler Tartışılır.

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 26-08-2008, 02:09   #1
zɐʎaq ɥɐʎis
 
SahEmre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Haydarpaşa nasıl kurtulur?

Anadolu’nun İstanbul’la tanıştığı yer; paha biçilemez değerdeki Haydarpaşa Garı’nın, Dünya Ticaret Merkezi yapılmak üzere devre dışı bırakılmak istenmesini engellemeye çalışan Haydarpaşa Dayanışması’na göre “Marmaray projesi göstermelik.”

Click the image to open in full size.

Marmaray projesinde yapılan değişiklikle Haydarpaşa Garı’nın işlevsiz hale getirilecek olmasına tepki gösteren ve “Haydarpaşasız İstanbul düşünülemez” diyen Birleşik Taşımacılık Sendikası Çalışanları İstanbul Şube Başkanı Hasan Bektaş şu soruyu soruyor: “İki sene önce ‘Burayı Manhattan’a benzeteceğiz’ dediler; şimdi de ‘Venedik projesi hazırladık, Venedik’e benzeyecek’ diyorlar. İstanbul’a malolmuş bir bölgeyi niye Manhattan’a, niye Venedik’e benzetelim?Haydarpaşa Haydarpaşa olarak kalsın.” TMMOB Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şube Başkanı Eyüp Muhçu’ya göre de “Haydarpaşa’yı ortadan kaldıran, Dünya Ticaret Merkezi niteliğinde 5 milyon metrekareye yakın bir betonlaşma projesi gündemde.” “Haydarpaşa kapanırsa İstanbul’u terk ederim” diyen Prof. Dr. Zerrin Bayraktar, Haydarpaşa’daki mevcut banliyölerin üçe çıkarılmaya çalışılmasını çok gereksiz görüyor: “Üç hatta çıkarırken oradaki bütün istasyon binalarını yıkacaklar.” Haydarpaşa Dayanışması üyesi karikatürist Behiç Ak’a göre de “Yapılmak istenen şey Haydarpaşa ve Sirkeci’yi by-pass etmek. Bir arsa gibi görülüyor ve kamunun alanı halkın elinden alınmak isteniyor.”
Haberin devamı



Haydarpaşa Dayanışması adıyla 2005 yılında bir araya gelen yaklaşık 60 dernek, önce Haydarpaşa alanının SİT alanı olarak ilan edilmesi için 2006’da İstanbul 5. Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu’na başvurdu. Başvuruları kabul edildi. Haydarpaşa SİT alanı ilan edildi. Ardından Demiryolları Genel Müdürlüğü buranın SİT alanı kararının kaldırılması için mahkemeye başvurdu ama mahkemeden ret kararı geldi. Şimdi ise 24 Temmuz’da jet hızıyla çıkarılan ve 6 Ağustos’ta Resmi Gazete’de yayımlanan 5793 sayılı torba yasa ile Haydarpaşa’nın satışının yolu açıldı. NTVMSNBC’ye konuşan Haydarpaşa Dayanışması üyeleri, Haydarpaşa’yı kurtarmak için nelerin yapılabileceğini tartıştı:

Eyüp Muhçu
(TMMOB Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şube Başkanı):

Marmaray projesi, Haydarpaşa’nın gar olarak devam etmesine engel değil aslında. Ancak maalesef geçmişte yetkili kişilerin güvence vermesine rağmen bugün Haydarpaşa’nın fonksiyonsuz kaldığından yola çıkılarak, orayı otele dönüştürmek istiyorlar. Aynı zamanda iş merkezi fonksiyonlarının bir kısmını da bu binaya taşımak istiyorlar. Oysa Haydarpaşa’nın toplumsal belleğe uygun bir şekilde gar fonksiyonunu devam ettirmesi gerekir. Bu evrensel koruma hukukunun kuralları gereğidir. Evrensel koruma hukuku şunu demektedir: Tarihi yapıların fonksiyonları ile birlikte yaşamlarını sürdürmesi temel kuraldır. Bugün Haydarpaşa’nın fonksiyonunu sürdürmemesi için herhangi bir neden yok. Tek neden, Dünya Ticaret Merkezi adı altındaki bir rant projesidir. Başka bir neden ileri sürülmesi gerçekçi değil.

HAYDARPAŞASIZ İSTANBUL DÜŞÜNÜLEMEZ
Haydarpaşa garı ve bölgesi, İstanbul’un mimari değerlerini, siluet değerlerini oluşturan aynı zamanda ülke açısından stratejik öneme sahip bir yer. Haydarpaşa’sız İstanbul düşünülemez. Haydarpaşa’nın fonksiyonunu ve çevrenin özelliklerini ortadan kaldırabilecek, tarihsel ve kentsel SİT özelliklerini yok edecek bir takım projeler gündemde. Oysa Haydarpaşa ve bölgesi sadece İstanbul’un meselesi değil; aynı zamanda dünya mirası listesinde olan bir yer. Korunması gerektiği konusu Uluslararası Mimarlar Birliği, UNESCO tarafından da açıklandı. Hal böyleyken Haydarpaşa’yı ortadan kaldıran, Dünya Ticaret Merkezi niteliğinde 5 milyon metrekareye yakın bir betonlaşma projesi gündemde.
Haydarpaşa yerine Dünya Ticaret Merkezi

Bektaş, Haydarpaşa’yı kurtarmak için geç kalınıp kalınmadığı sorusunu şöyle yanıtlıyor:

Hasan Bektaş
(Birleşik Taşımacılık Sendikası Çalışanları İstanbul Şube Başkanı):

Marmaray planlandığı gibi 2010’da açılırsa; 2008 Aralık’ta tüm hatlar, Gebze’den Halkalı’ya kadar tüm demiryolu güzergahı kapatılacak. İnşaat 2 yıl sürecek. Açıldığında Haydarpaşa olmayacak artık. Şu anda Haydarpaşa’nın demiryollarının kapatılmasını engellemek için geç kalınmış değil, projede çok büyük bir değişiklik yapmaya gerek yok. Sadece yeni yapılan yerle bağlantı kurulacak; bu da çok basit...

NİYE MANHATTAN’A VENEDİK’E BENZETELİM?
Haydarpaşa filmlere konu olmuş, Türklerin de karayolunun pek gelişmediği zamanlarda İstanbul’a ilk ayak bastıkları yer. Yani Haydarpaşa trenleriyle, raylarıyla özdeşleşmiş, onunla bir bütün olmuş. Boğaz’dan İstanbul’a girişte, denize sıfır bir bölge. Ve İstanbul’un en güzel yerlerinden biri. Kimse buranın değerini ölçemez. Değeri parayla ölçülecek bir yer değil. Orada siz trenleri, demiryollarını, rayları kaldırırsanız, orası sıradan bir bina olarak kalır. Önce bu projeyi böyle hazırladılar ve dediler ki; ‘Haydarpaşa ve liman bölgesine tren girmeyecek; burayı değerlendirelim.’ İki sene önce ‘Burayı Manhattan’a benzeteceğiz’ dediler. ‘Önce 7 gökdelen dikeceğiz’ dediler. Biz çeşitli üniversiteler ve Haydarpaşa Dayanışması olarak iptal ettirdik. Geri adım attılar. Şimdi de ‘Venedik projesi hazırladık; Venedik’e benzeyecek’ diyorlar. İstanbul’a malolmuş bir bölgeyi niye Manhattan’a, niye Venedik’e benzetelim? Bu yabancı özentisi niye? Haydarpaşa, Haydarpaşa olarak kalsın.

MARMARAY GÖSTERMELİK...
İstanbul’a bir tüpgeçit gerekiyor. Bu konuda bir itirazımız yok. Teknik üniversitede konuyla ilgil hocaların da söyledikleri şey şu: Bizler Haydarpaşa’ya trenlerin girmesini istiyoruz. Şu anda AK Parti’nin yapmak istediği, İstanbul’a bir Marmaray projesi yapmak değil. Bunu kesin bir dille söylüyorum. Niye değil? Haydarpaşa garı ve liman bölgesini boşa çıkarmak için böyle bir proje başlatmaları gerekiyordu. Çünkü orada çok müthiş bir rant var. Marmaray göstermelik... Haydarpaşa’yı satmak için, oradaki 1 milyon 200 bin metrekare araziyi birilerine peşkeş çekmek için Marmaray projesinde bu şekilde bir değişiklik yapıldı. Yoksa Marmaray projesine başlayacakları falan da yoktu.

DURDURABİLİR MİYİZ BİLMİYORUM
İstanbul kamuoyu bu konuda yanlış bilgilendiriliyor. Marmaray projesi aslına uygun yapılsa idi sorun çıkmayacaktı. Ama burada yapılmak istenen şey çok belirgin. Haydarpaşa ve liman bölgesini boşa çıkarmak, oraları satmak için Marmaray projesi değiştirildi. Yapıldığında da güzelim yerler, gelecek kuşaklara aktarılması gereken tarihi bir miras yok edilmiş olacak. Kamuoyunu bilgilendirmek, hukuki yoldan mücadele etmek; yapmaya çalıştığımız bu... Projeye karşı değiliz. İstanbul’un trafiğinin çözülmesini biz de istiyoruz. Yanlış şeyler yapılıyor. Doğrusunu kamuoyuna anlatmayı sürdüreceğiz. Biz elimizden geleni yapacağız; durdurabilir miyiz bilmiyorum.
Haydarpaşa’ya trenlerin girmesini istiyoruz

Prof. Dr. Zerrin Bayraktar, istenirse proje değiştirilmeden Haydarpaşa’nın kurtarılabileceğini düşünüyor. Bayraktar’a göre de “Marmaray’ı daha etkin hale getirip, Haydarpaşa’yı devre dışı bırakmamak mümkün.”

Prof. Dr. Zerrin Bayraktar
(Yıldız Teknik Üni. Ulaştırma Anabilim Dalı - Emekli):

Haydarpaşa’da mevcut banliyöleri üçe çıkarmaya çalışıyorlar. Bu çok gereksiz bir şey. Üç hatta çıkarırken oradaki bütün istasyon binalarını yıkacaklar. Yolu kapatmak zorunda kalacaklar. Orası zaten çok yoğun yerleşimin üzerinden geçen bir yer ve bunun hiçbir faydası olmayacak. O üçüncü hat çok lüzümsuz ve maliyeti çok yüksek. Bunun gerçekleşmemesi için elimizden geleni yapmamız gerekiyor. Biz bunu senelerce anlattık ama anlamak istemiyorlar. Biliyorsunuz bu iş tamamen rant, tamamen para meselesi. İstanbul’un trafiğini düşünen falan yok; tamamen o gözle bakıyorlar. Haydarpaşa trenlere kapanırsa çok şey kaybediriz. Haydarpaşa İstanbul’un simgesi. Kendi adıma söyleyeyim, ben İstanbul’u terk ederim.

PROJE DEĞİŞTİRİLMEDEN HAYDARPAŞA KURTARILABİLİR
Proje değiştirilmeden Haydarpaşa kurtarılabilir. Marmaray’ı daha etkin hale getirip, Haydarpaşa’yı devre dışı bırakmamak mümkün. Mevcut banliyo hatlarını olduğu gibi muhafaza edip yenileyecekler. Sadece kuzeyden gelenleri de geçirmek için Anadoluray’ın da tüpten geçmesini sağlayacaklar. Bu noktada, zaman diyagramıyla istenilen istasyonlardan geçirebilirsiniz. Bunların hepsi mümkün.

Vapurumu Geri İstiyorum Dayanışması ile birlikte Haydarpaşa Dayanışması içinde yer alan, çizdiği karikatürlerle de girişime destek veren karikatürist Behiç Ak, Haydarpaşa’da yapılan yanlışlığı şöyle değerlendiriyor:

Behiç Ak
(Karikatürist- Haydarpaşa Dayanışması Üyesi):

Haydarpaşa’da yapılmak istenen şey çok yanlış bir şey. Yapılmak istenen şey Haydarpaşa ve Sirkeci’yi by-pass etmek. Bir arsa gibi görülüyor ve kamunun alanı halkın elinden alınmak isteniyor. Hatta TOKİ’ye verilmek isteniyor diye bir söylenti var. Böylelikle orası lüks TOKİ konutlarıyla dolacak bir arazi haline gelebilir. Bu çok çok kötü bir şey. İstanbul’un 300 kilometrelik bir kıyı şeridi var ama halkın kıyılardan yararlanma oranı çok düşük. Aslında kıyıların halka açılması lazım. O anlamda Haydarpaşa gibi çok önemli bir stratejik bölgeyi halka kapatmak, daha fazla parası olan bir sınıfın girebileceği bir alan haline getirmek, çok çok yanlış. Haydarpaşa vapurlarla çok ilgili. Haydarpaşa insanların Anadolu’dan şehre giriş yaptıkları bir kapı. O kapıların çok sembolik önemi de var. Gidip İbrahimağa’da bir yere sıkışmış bir bina yaparsanız o öyle olmaz. Denize açılan bir kapı olması çok güzel ve vapurla ilgili olması çok güzel. Düşünebiliyor musunuz, Avrupa ve Asya, iki kıtada, iki tren istasyonu; biri Sirkeci diğeri Haydarpaşa. Ve bunları bağlayan vapur... Dünyanın en ucuz taşımacılık sistemi ve kitle taşıma sistemi.

İRONİDEN KURTULAMIYORUZ
Haydarpaşa’da 19 Ağustos’ta TCDD’nin 100. yılı kutlandı. Aynı gün Hicaz’da da Hicaz demiryollarının 100. yılı kutlandı. Yani düşünebiliyor musunuz, biz Haydarpaşa’nın 100. yılında Haydarpaşa’yı ve Türkiye’deki bütün demiryollarını kurtarmak için mücadele vermeye çalışıyoruz. Osmanlı’nın kendi parasıyla yaptırdığı tek demiryolu olan Hicaz’da ise böyle bir şeye sahip olmanın keyfini çıkarıyor insanlar. Aradaki farka bakın... Keşke Haydarpaşa’nın 100. yılında, “Ne güzel böyle birşey yapılmış, kullanılmaya da devam ediyor” demek için orada olsaydık. Ama biz, “Neden bu binalar elimizden alınıyor, neden tren istasyonu kapatılmak isteniyor?” diye protesto etmek zorunda kaldık. İroniden kurtulamıyoruz.
__________________
Emre - 1981 - Yeşilköy - Arh +
SahEmre Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 26-08-2008, 09:50   #2
ah mine'l-aşk
 
semra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Dokunmasınlar Haydarpaşa'ya!!! Anıtlar kurulu nerede? İstanbulun her yeri beton oldu artık, bari bırakın Haydarpaşa kalsın... Ülke olarak deniz ve yeşil düşmanı olmaya devam etmek ne kadar acı...
__________________


Yar gurbette can yürekte..Bir kafeste ne amansız..Sonsuz ayrılıktır geçmez zaman..Her gece hep aynıdır..Fırtınada ak ayazda..Sürgün her yerde hep yalnızdır..Gül açsada kuş uçsada..Görmez dargındır..
semra Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 26-08-2008, 19:57   #3
 
havali_cocuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Alıntı:
semra´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Dokunmasınlar Haydarpaşa'ya!!! Anıtlar kurulu nerede? İstanbulun her yeri beton oldu artık, bari bırakın Haydarpaşa kalsın... Ülke olarak deniz ve yeşil düşmanı olmaya devam etmek ne kadar acı...
Aynen katılıyorum, Haydarpaşa'ya dokuncaklarına kendilerine bi dokundursunlar önce, belki gözleri açılırda diğer tarihi yapılarımızı görürler ne vahim haldeler...
Offf offff bu ülkede herşey para olmuş, herşey rant olmuş, herkes kendini düşünüyor...
__________________

Etikete Gerek Yok EskiLer Bizi Tanır .!
havali_cocuk Ofline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 14:35 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580