Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Eğitim Öğretim > Dersler - Ödevler - Tezler - Konular > Havacılık ve Uzay

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 30-01-2007, 03:49   #1
Yardımcı Admin
 
Meric - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Venüs Ekspresi Neler Getirecek?

Avrupa Uzay Ajansı`nın kasım ayında fırlattığı Venüs Ekspresi, 11 nisan sabahı Dünya`nın şeytani ikizi Venüs`ün yörüngesine oturdu. Peki bu seyahat ne işe yarayacak ve ne gibi bilgiler edineceğiz?

Avrupa Uzay Ajansı`nın Venüs Ekspresi adını verdiği uzay aracı, 400 milyon kilometreden fazla yol katederek 11 nisanda Venüs`ün yörüngesine başarıyla oturdu.

Haziran ayında çalışmalarına başlayacak ekspresin, gezegenin yüzey ve hava sistemi haritasını çıkarması, ısı değişikliklerini, bulut ve gaz oluşumları ile rüzgar hızlarını incelemesi öngörülüyor.

Peki Venüs`e bir araç göndermek ne işe yarayacak ve yeni Venüs seferinin arkasında neler yatıyor?

Daha önce Venüs`e gittik mi?
Evet. Venüs`ün yörüngesine oturan, balon gönderen ya da cehennemi bir sıcaklıkla kavrulan yüzeye inen 20`den fazla deneme yapıldı.

İlk deneme 1962`de NASA tarafından Magellan uzay aracıyla gerçekleştirildi ve bu uçuş hedefe en çok yaklaşan oldu. Magellan, gezegenin yüzey haritalarını çıkardı ve 1990`ların başına kadar görevde kaldı.

Yaklaşık 20 yıl boyunca Venüs, Sovyetler Birliği için bir ileri karakol oldu. 1969`da Venera-5 gezegenin karanlık yüzüne gitti. 1975`te Venera-9 gezegen yüzeyine başarıyla indi ve verimsiz yüzeyin ilk fotoğraflarını gönderdi.

1982`de Venera-13, gezegenin kurşunu bile eritecek kadar sıcak (473 santigrat derece) olan yüzeyinde, 90 atmosferlik basınca iki saat dayandı. Gönderdiği renkli fotoğraflar yüzeyin ne kadar fırtınalı olduğunu net olarak gösteriyordu.

Son uçuştan beri neden bu kadar uzun süre geçti?
Açıkçası bilim adamları çok vefasız: Venüs`te yaşam ihtimali olmadığını anlayan araştırmacılar tüm dikkatini su bulunma ihtimali olan Mars`a çevirdi.

Dahası, uzayda önceliklerinizi belirlemek zorundasınız: Venüs hakkında biraz daha bilgi edinmek, Hyugens sondasının Satürn uydusu Titan`a inişinin patatesler üzerine yapılan bir araştırmayla karşılaştırılması gibi.

Peki neden Venüs`e geri döndük?
Belki de daha ucuz ve hızlı olduğu için. Uzayda yapılan araştırmalarda harcanan zaman ve paranın büyük bir bölümü, uzay aracını geliştirmek ve taşıyacağı alet edevatı yapmak için geçer.

Fakat Venüs Ekspresi, 2003 yılından beri Kızıl Gezegen`in yörüngesinde olan ve araştırmalarına devam eden Mars Ekspresi`nin neredeyse bir kopyası.

Avrupa Uzay Ajansı, Mars mekiğinden fırlatılan Rosetta sondasının Churyumov-Gerasimenko kuyrukluyıldızı ile buluşması arasında geçen üç yıldan kısa bir sürede Venüs Ekspresi`ni yarattı.

Mars Ekspresi`nden kopyalanan Venüs Ekspresi, Avrupa Uzay Ajansı`na sadece 270 milyon dolara mal oldu. Öyle ki bu maliyet, Kevin Costner`ın `Su Dünyası` (Waterworld) filminin yapımı için harcadığından daha ucuz.

Fakat amaç Venüs`ün bilimsel sırlarını çözmek değil mi?
Tabii ki öyle. Ama Venüs hakkında zaten çok şey biliyoruz. Kalın bir karbondioksit tabakasından oluşan atmosferi Venüs`ü dev bir seraya dönüştürüyor.

Dünyada okyanuslar karbondioksidi emiyor ve gezegenimiz, Güneş`ten kopan partiküllerin yarattığı manyetik alanlardan kaynaklanan patlamalardan korunuyor.

Fakat Venüs çok sıcak ve kendisini koruyacak bir küresel manyetik alana sahip değil. Gezegende bulunan su, milyonlarca yıl önce buharlaşarak atmosfere yükselmiş ve gezegeni daha da sıcak bir yer haline getirmiş.

Bildiğimiz başka bir şey de, Venüs`ün yüzeyinde dağınık olarak bulunan volkanların, yaklaşık yarım milyon yıl öncesine kadar lav püskürüyormuş gibi görünmeleri.

Geriye öğrenecek ne kaldı?
Venüs Ekspresi gezegenin kalın atmosferine odaklanacak ve en üsten en altta neden oluştuğunu araştıracak. Yüzey ve hava sistemi haritaları çıkaracak, ısı değişikliklerini, bulut ve gaz oluşumları ile rüzgarları inceleyecek.

Ekspres ayrıca, Venüs`ün sayısız volkanının hala gaz salıp salmadığını bulmalı ve gezegenin atmosferindeki rüzgarlardan kaynaklanan ve var olduğu bilinen küçük manyetik alanların haritalarını çıkarmalı.

Boyut ve yoğunluk olarak Dünya`ya çok benzemesine rağmen Venüs`ün küresel manyetik alanı bulunmuyor. Bu küçük manyetik alanlar gezegenin iç yapısının anlaşılmasına da ışık tutabilir.

Venüs`teki sera etkisinin araştırılması Dünya`daki iklim değişikliği sorununun çözümüne yarayabilir mi?

Belki. Bazı bilim adamları araştırmalarının, Dünya`nın, büyük motorlu otomobillerin kullanılmaya devam edilmesi halinde benzeyeceği şeyi göstereceğinden emin. Diğerleri ise Dünya`dan alınacak kapsamlı verilerin daha uygun olacağını düşünüyor.

Bu yüzden, üç yıl sürecek araştırma sonucunda, Venüs`ün sülfür döngüsü hakkında detaylara ulaşmayı bekleyebilirsiniz. Ama Dünya`nın iklimi hakkında model geliştirici keşifler için çok fazla heveslenmeyin.
__________________


http://img81.imageshack.us/img81/9771/topmain8dd3mg5.jpg
Meric Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 30-01-2007, 17:12   #2
Forumun Basketçisi
 
AyTeK54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

bilgi için tşkler abi...
__________________
вιzє єğℓєηмєуι уαηℓış öğяєттιℓєя çüηкü σηℓαя нιç "ραѕ¢αℓ ησυмα" ιℓє ∂ιѕ¢σуα gιтмє∂ιℓєя...
AyTeK54 Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 03-02-2007, 20:05   #3
ยŦยк
 
Constantin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

teşekkürler
Constantin Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 11-06-2008, 23:35   #4
 
esforza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

400 milyon kilometreden fazla yol katederek 11 nisanda Venüs`ün yörüngesine başarıyla oturdu.

vay be kasımda fırlatıyolar 4 ay sonra venüse iniyo ve 400 milyon kilometreden fazla yol katediyo nasıl bi yakıtı var bu aracın merak ettim şimdi google a bi danışayım
__________________

esforza Ofline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 12:54 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580