Reklamlarda Besiktas Galip | | Reytinglerde Galatasaray, reklam gelirinde Beşiktaş!!! Avrupa maçlarında en çok reklamı hangi kanal aldı?
Medya Takip Merkezi, hafta içi futbolseverlerin nefeslerini tutarak izledikleri Avrupa kupaları maçlarının reklam istatistiklerini yaptı, ortaya ilginç sonuçlar çıktı... Peki maçlara en çok reklam veren firmalar hangileri?
Avrupa kupalarında en fazla reytingi Galatasaray, en çok reklamı ise Beşiktaş aldı. Reklamverenin yoğun ilgisine maruz kalan maçlar, yayınlandıkları 3 farklı kanalda da en yüksek reytinge ulaştılar.
MTM Medya Takip Merkezi, hafta içi futbolseverlerin nefeslerini tutarak izledikleri Avrupa kupaları maçlarının reklam istatistiklerini yaptı, ortaya ilginç sonuçlar çıktı... Avrupa kupaları maçları için stadyuma gitme şansı bulamayan futbolseverlere, Kanal D, Show TV ve Star TV ekranlarında sunulan futbol şöleni, reklamverenler için de cazip bir platforma dönüştü. Hafta içinde canlı olarak yayınlanan üç maça toplam 154 marka, 528 adet reklam verdi. Reklamlar, kanalların da yüzlerini güldürdü, ortaya yaklaşık 153 milyon dolarlık reklam değeri çıktı.
Galatasaray-PSV Eindhoven karşılaşması, yayınlandığı kanalı en yüksek reytinge ulaştırırken, reklamverenin bu maça ilgisi aynı oranda olmadı. Maç yayını esnasında yayımlanan reklam adedi, diğer iki karşılaşmaya göre daha düşük kaldı. Sanal reklam uygulaması yapılmazken, 64 marka toplam 106 reklam yayınlattı.
Galatasaray maçını en çok tercih eden markalar, Helin Gıda ve Alpet oldular. Bir sonraki gece, Show TV ekranlarında futbolseverlerle buluşan ve gecenin en yüksek reytingini alan diğer bir karşılaşma ise, İngiliz takımı Newcastle ile Fenerbahçe arasında oldu. Reklamverenin yoğun ilgi gösterdiği maça 86 marka, toplam 173 adet reklam verirken, bu reklamlardan bir kısmı ekranlara sanal ve bant reklam olarak yansıdı. Fenerbahçe maçını en çok tercih eden marka Coca Cola olurken, onu Telsim ve Tiaras izlediler.
En az reyting alan Beşiktaş maçında 45 markanın 114 sanal reklamı yayınlandı� Diğer 2 maça göre daha az reyting alan Beşiktaş-Tottenham karşılaşması, reklam adedinde ise ilk sırayı aldı. MTM Medya Takip Merkezi'nin, üç büyüklerin maçlarını inceleyerek ulaştığı araştırma sonuçlarına göre, reklamverenin en çok ilgi gösterdiği karşılaşma, Kanal D ekranlarında izleyicileri ile buluşan Beşiktaş maçı oldu. Beşiktaş maçına 84 marka, sanal, bant, jenerik ve kuşak olmak üzere toplam 249 adet reklam verdi. Beşiktaş maçına en sık reklam veren marka, sanal ve bant reklamlarıyla Next Nextar olurken, onu Helin Gıda, Sınav Dergisi, Likidgaz ve Aygaz izlediler.
medyafaresi.com |