|
Ana Sayfa | Kayıt ol | Yardım | Ortak Alan | Ajanda | Bugünkü Mesajlar | XML | RSS | |
14-07-2006, 04:02 | #1 | ||
Üyelik tarihi: Feb 2006
Mesajlar: 9.132
Tecrübe Puanı: 31 |
Insan biyo-kültürel ve sosyal bir bir varliktir. Kültürel kosullar içinde sosyal iliskiler, hem toplumun hem de bireyin yapisini etkiler. Bireyin tüm yasami çevresine uyum saglamak çabasi içinde geçer. bu uyum çabasi dogumdan baslayarak bir gelisim göstermektedir. toplumsal beklentilere uygunluk gösteren. kazanilmis davranis yetenegi olarak tanimlanabilen sosyal gelisme, genis anlamda bireyin dogumuyla baslayan bir evreyi. dar anlamda ise günlük davranis gelisimini kapsar. daha yaygin bir tanimla sosyal gelisme kisinin sosyal uyariciya özellikle grup yasaminin baski ve zorluklarina karsi duyarlik gelistirmesi, grubunda ya da kültüründe baskalariyla geçinebilmesi, onlar gibi davranabilmesidir. Sosyal Tipler 1. sosyal açidan kör tip: bu grubu olusturan çocuklar digerlerini dikkate almadan sadece kendileriyle ilgilenirler. 2. sosyal açidan bagimli tip: bu gruptaki çocuklar diger çocuklarin varlik ve faaliyetlerinden açik bir sekilde etkilenirler ve onlara karsi büyük bir ilgi gösterirler. 3. sosyal açidan bagimsiz tip: bu gruptaki çocuklar digerlerinin varligindan haberdar olmalarina karsin onlarin etkisinde kalmamaya çalisirlar. sosyal uyumun ölçütleri: 1. farkli gruplara uyum gösterme: farkli gruplara uygun bir biçimde davranan, onlarla iliski kuran arkadas gruplarina oldugu kadar yetiskinlere de uyum gösteren birey sosyal açidan uyumlu bir birey olarak kabul edilir. 2. sosyal tutumlar: toplumca istenen tutum ve tavirlari diger insanlara yönelten, sosyal yasama bu tavirlarla katilan kisiler, sosyal bakimdan uyumlu sayilirlar. 3. kisisel doyum: toplumsal ortamda aldigi rolle kurdugu iliskiden yeterince doyum saglayan kisi sosyal bakimdan uyumlu sayilir. çocuklarin toplumsallasma yolunda gelisim gösterebilmeleri,
2,5 yas bu evre bir geçis dönemidir. çocugun sosyal bir duyarlikla yaptigi gösteriler, yardim istegi ve hayal kurma gücü bu evrede artmistir. 2,5 yas bir dönüm noktasi ve sinir sisteminin gelisiminde bir ara evredir. 2,5 yas çocugunun dengesi tam degildir, kas motor mekanizmasi henüz mükemmellesmemistir. seçme yetenegine yeterince sahip olmadigindan iki olanagi birden seçer. kendini birakmaya alisik degildir gevseyip uyumakta zorluk çeker ama uyudupundada çok uzun süre kalkmaz.idrarini çok uzun süre tutar. her yenilige itiraz eder. bu evrede en iyi tutum çocugun belli sinirlar içerisinde hükümdarligina izin vermektir. farkli kutuplar arasinda yalpalamasi bu dönemin önde gelen özelligidir. bu uç noktalari asiri bir faaliyetten ani bir tembellige, atilganliktan utangaçliga, güçlü bir sahip olma duygusundan aldirmamazliga, açlik çigliklari atarken yememeye, çiglik ve göz yaslarindan alçak sesle mirildanmaya geçis olarak çesitleyebiliriz. bu çesitli degismeler kötü huyluluk olarak degerlendirilmemelidir. çocuk olgunlastikça iki karsit arasindaki seçeneklerin farkliliklarini buldukça davranislari degisecektir. oyuncaklarini arkadaslarina göstermek için krese götürür ama asla onlari birakmaz. sonuç olarak 2,5 yas tam bir aykirilik ve dengesizlik yasidir. 4yas 4 yas çocugu degisken ve kaypaktir.verdigi cevaplar uzun ve karma****** 5 yas çocugu ise bir isadami ciddiyetiyle kisa ve net cevaplar verir. ister oyunda olsun isterse kendisine verilen bir iste olsun 5 yas çocugu basladigini bitirmeyi sever. 4 yas çocugu ise yarim birakir ve bundan rahatsizlik duymaz. 5 yas çocugu gösterise merakli degildir. daha çabuk kara verir. kas hakimiyeti gelismistir. sosyal iliskileri artmistir. kritik durumlarda soguk kanli olmayi basarir. sahip oldugu her seyden özellikle giysilerinden gururlanir. ailesiyle birlikte olmayi sever fakat arzulari ve çikarlari söz konusu ise diger kisilere de sempati duyar. özetlemek gerekirse 5 yas çocugu kendi kendine yeter sosyaldir, kendinden emindir, seklci ve uyumludur. rahat ve ciddidir, dikkatli ve kararlidir. üstün bir kisi degilse bile üstün bir çocuktur büyümüste küçülmüs gibidir. fakat kas hareketleri bazi inceliklerden yoksundur. egri çizgi çizmekte zorlanir. bazi nedenlerden dolayi henüz okuma mekanizmasi hazir degildir. açik seçik konusur, bebek gibi hecelemez, ancak konusmasi asla zor ve karmasik sözcüklerden olusmaz. 6 yas 5 yas çocugu bu kadar ailenin istedigi bir çocukken 6 yasinda birdenbire 2,5 yas özelliklerine geri döner.6 yasindaki çocuk tembel ve kararsiz bir görünümdedir. daha sonra tekrar 10 yasinda 5 yasinda oldugu gibi bir altin çaga girer. 5 Yas Çocugunun Sosyal Becerileri Ve Oyun:
| ||
|
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |