|
Ana Sayfa | Kayıt ol | Yardım | Ortak Alan | Ajanda | Bugünkü Mesajlar | XML | RSS | |
14-07-2006, 04:05 | #1 | ||
Üyelik tarihi: Feb 2006
Mesajlar: 9.132
Tecrübe Puanı: 31 |
Emotion(emosyon) sözcügü, latincedeki harekete geçirmek anlamina gelen emovere kökünden gelmektedir. webster's sözcügü de ayni kavrami anlatmak için bireyin yasaminda bir canlanma hareketlenme anlamina gelen "stirred-up" sözcügünü kullanmistir. bebek bazi duygusal davranis biçimleriyle birlikte dünyaya gelmez. tutumlar ve duygular zamanla olusur, kazanilir. olgunlugun rolü: olgunlasma süreci içinde zihinsel gelisim, bir uyarana uzun süre bagli kalma, bir obje üzerindeki duygusal gerginligi uzun süre yogunlastirabilme yetenegini kazandirir. iç salgi bezlerindeki gelisim duygusal davranisin olgunlasmasinin temelini olusturur. adrenal bezi heyacanlarda etkin bir rol oynar. bu bezdeki gelisimin ilk 5 yilla 11-16 yaslari arasinda hizli oldugu görülür. ögrenmenin rolü: çocukluk döneminde ögrenme, duygusal gelisim yüzlerinin olusumunda etkin bir rol oynar. bu ögrenme biçimleri deneme yanilma, taklit, özdeslesme ya da kosullanma yoluyla gerçeklesir. heyecanlar çocukarin toplumsal uyumlarini etkilemeleri açisindan da özel bir önem tasir. heyecanlarin bu konudaki etkinliklerini söyle siralayabiliriz.
çocuk heyecanlari yetiskin heyecanlarina oranla bazi farkliliklar gösterir. genel hatlariyla bu farkliliklar su basliklar halinde toplanabilir.
| ||
|
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |