Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Eğitim Öğretim > ÖSS - OKS - KPSS

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 14-05-2008, 11:53   #1
 
jaSmin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
15 maddede ÖSS değişiklik taslağı




Click the image to open in full size. Üniversiteye Girişte Yeni Model Arayışı sürüyor. YÖK Başkanı Özcan, "Tek bildiğimiz şey sistemin kesinlikle değişeceği" diyor. Yeni sistem neler getiriyor, neler götürüyor? Kültür Yayıncılık Genel Yayın Yönetmeni Eğitimci Yazar Ali Rıza Bayzan'ın değerlendirmesi:
Üniversiteye giriş modelinin 1999’dan itibaren iç politik nedenlerle değiştirilmesinden sonra sistem tartışmaları bir türlü durulmadı. 2006’da sistem üzerinde yapılan değişiklikler okulların önemini artırması ve öğrencilerin daha donanımlı olmasını sağlaması bakımdan takdir edildi. Ancak öğrencinin kaderinin 190 dakikada belirlenmesi, okullar arası katsayı farkı gibi temel problemler çözülmedi. YÖK’ün üzerinde çalıştığı yeni modelde özellikle bu iki konu üzerinde durulmaktadır.

Kültür Yayıncılık Akademik Yönetmeni Ali Rıza Bayzan, YÖK’ün üzerinde çalıştığı Üniversiteye Giriş için yeni modelin ana hatlarını konuyla ilgili değerlendirmeleriyle birlikte şöyle özetliyor:
  • Tek oturumluk sınav dönemi bitiyor. Bunun yerine yıl içerisinde 3–5 kez farklı sorularla tekrarlanan üniversite sınavı yapılacaktır. Özcan’ın ifadesiyle “Hani diyorlar ya '190 dakikada insanın hayatı tayin ediliyor'. Çocuk rahat rahat girsin.” Özcan’ın bu konudaki esin kaynağı TOEFL. Ancak ÖSYM Başkanı Ünal Yarımağan’ın da belirttiği gibi uygulamadan kaynaklanan zorluklar nedeniyle ikiden fazla sınav tekrarı pek mümkün değil. Diyelim ki sınavlardan birisi birinci dönemin sonunda, ikincisi ikinci dönemin sonunda yapılabilir. Öğrenci bu sınavlardan istediklerine girecektir. Adayın üniversiteye sınavda aldığı en yüksek puanla başvurabileceğini söyleyen Özcan, bu sistemde ''psikolojik stresinin de az olacağını'', adayın ''kendini iyi hissettiği bir zamanda sınava girmesine olanak sağlanmış olacağını'' kaydetti.
  • Öğrenci, genel yetenek testi ve matematik testine birinci sınavda, tarih ve coğrafya testine ikinci sınavda girebilecek.
  • Öğrenci notunu düşük bulduğu dersin testine tekrar girebilir. YÖK Başkanı Özcan’ın ifadesiyle “Mesela matematikten girdi, diyelim ki 100 üzerinden 25 aldı, bu onu tatmin etmedi. 6 ay sonra bir sınav daha olsun. ÖSYM, bu imtihanları döndürsün istiyoruz.”
  • Öğrencinin tüm derslerden sorumlu tutulduğu sınav bitiyor. Mevcut ÖSS’de öğrenciler birinci bölümde yer alan tüm derslerden sorumludur. Bunun yerine 12–13 dersten test içeren bir sınav geliyor; ancak öğrenci üniversitede girmek istediği bölümlerin şartlarına göre bu sınavlardan sadece 5 tanesinden sorumlu olacaktır.
  • YÖK Başkanı’nın sözünü ettiği 12–13 ders nedir? Mevcut ÖSS’deki dersler şunlardır: Türkçe, Edebiyat, Matematik, Geometri, Fizik, Kimya, Biyoloji, Genel Tarih, İnkılâp Tarihi, Coğrafya, Ülkeler Coğrafyası, Psikoloji, Felsefe, Sosyoloji, Mantık. Öğrencilerin Yeni Üniversite Sınavı’nda karşısına çıkacak dersler büyük ihtimalle yine bunlar olacaktır. Ancak mevcut sistemde öğrenciler bu derslerin çoğundan sorumlu iken Yeni Üniversite Sınavı’nda sadece 5 dersten sorumlu olacaklar.
  • Yeni Üniversite Sınavı’nda yer alan 12–13 dersten hangisinin sonuçlarına göre öğrenci alınacağını üniversiteler önceden açıklayacaktır. Bu dersler 3 tane ile sınırlı olacaktır. Örneğin bir üniversite, "Makine mühendisliğine genel kabiliyet, matematik ve biyolojiden 80 puanın üzerinde alanları kabul edeceğim" diyebilecek. Sosyal bilimlerde okumak isteyen öğrenci sosyal alan konularından testleri çözecek. Bu durum öğrencilerin dershanelerden talep edeceği ders çeşidini çok azaltacaktır. Bununla birlikte derslerden talep edilen derinlik çok artacaktır.
  • Bu durumda mevcut Sözel, Eşit Ağırlıklı ve Sayısal olmak üzere üç puan türü yerine çok daha fazla puan türleri gelecektir. Örneğin ÖYS’li döneme ait puan türlerinin zenginleştirilmiş bir modeli olabilir.
  • Yerleştirme işini direkt üniversiteler yapabileceği gibi yine ÖSYM aracılığıyla merkezi sistemle de yapılabilir. Yerleştirme işini üniversiteler yapacaksa çok eskiden uygulandığı gibi öğrenciler elindeki puanla üniversitelere başvuracaktır. Üniversite de başvuruları başarı durumuna göre sıralayarak öğrenci alacaktır. Ancak bu durumda öğrencilerin üniversitelere tek tek başvurması Türkiye koşullarında çok zor olduğu için muhtemelen merkezi sistem tercih edilecektir.
  • Alan ve katsayı kriterleri kalkacak. Adaylar, aldığı en yüksek puanlarla üniversitelere başvuracak. Buna göre okuluna ve alanına bakılmaksızın, puanı yeten istediği yere girebilecek. "Alan ve katsayıların kaldırılması halinde adaylar nasıl yerleştirilecek?" sorusu üzerine Özcan, "Aldığın puana göre yerleştirileceksin. Kimse de sana 'sen bu meslek okulundasın ancak şu meslek yüksek okuluna gidebilirsin' diye bir şey söylemeyecek. Puanın tutuyorsa makine mühendisi ol, sosyolog ol, psikolog ol" diye konuştu. Bu durum imam hatipli ve meslek liseli öğrencilerin dershane talebini artıracaktır.
  • Alan ve katsayı kriterleri kalktığı için önemli olan Yeni Üniversite Sınavı'ndaki başarıya odaklı bir sistem geliyor. Bu da okulun önemini azaltırken dershane eğitiminin önemini çok fazla artırıyor.
  • Açık uçlu sorular geliyor. Özcan bu konuda eskiden uygulanan olgunluk sınavlarını örnek veriyor. “Bizde eskiden uygulanan olgunluk sınavlarının aynısı. Mesela Tarihten 'şu savaşın etkilerini yazın' diyor.” Açık uçlu soruların uygulaması çok zor görünüyor. Ancak soruların sadece test olmaması için uygulanması nispeten kolay olan, doğru-yanlış, eşleştirme ve boşluk doldurma biçiminde sorular da sorulabilir.
  • Yeni Üniversite Sınavı, yine büyük ihtimalle ÖSYM tarafından uygulanacaktır.
  • Yeni Üniversite Sınavı, muhtemelen tüm illerde değil de her bölgede belli illerde uygulanacaktır. ''Bu durum tepki çekmez mi, Ağrı'daki bir aday buraya nasıl gelecek?'' sorusuna Özcan, ''Eskiden, bizim zamanımızda geliniyordu. Tabii şöyle bir şey de yapabiliriz: Doğudakiler mesela Erzurum'da girebilir. Yani belli yerlerde olsun. Kastettiğim şey kontrollü olsun, kontrol edebileceğimiz iller olsun. Hakkâri’deki sınavı ben kontrol edemem. Yeni bir sisteme geçiyoruz, bilinmezi de çok olur. O yüzden hâkim olabileceğimiz Doğuda birkaç il, Orta Anadolu'da bir kaç il olabilir'' karşılığını verdi.
  • Yeni Üniversite Sınavı, gelecek yıla yetişmeyebilir; bir sonraki yıl uygulanması söz konusu olabilir. ÖSYM Başkanı Ünal Yarımağan’a göre, bu türden büyük sistem değişikliği birkaç yıl alır. YÖK Başkanı, yeni sistem devreye girmese bile 2009 ÖSS’sinde katsayı uygulamasına son verilebileceğini belirtiyor. Özcan, düşünülen değişikliğin ne zaman uygulamaya konulacağı konusunda da ''Gelecek yıl için olmasa bile, bu sefer alan ve katsayıları kaldırırız. Ona bir hazırlık olur. Evet, yetişmeyebilir, olmazsa bir sonraki sene geçeriz'' dedi.
  • ÖSS'ye gireceklere kontenjan müjdesi: YÖK Başkanı, üniversitelerde kontenjanı arttıracak formülünü açıkladı Yükseköğretim Kurulu (YÖK), üniversitelerin kontenjanlarını arttırmak için bir formül geliştirdi. Buna göre, kontenjanlar belli bir standartta, bu formüle göre otomatik olarak artacak. Kontenjanlarla ilgili çalışma yürüttüklerini belirten YÖK Başkanı Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan, çalışmaları bu ayın 15’ine kadar bitirmeyi ve YÖK Genel Kurulu’na yetiştirmeyi planladıklarını söyledi. Özcan, “15’inden geç kalırsak kılavuz basılamaz. Onu yetiştirmek durumundayız” dedi. Özcan kontenjan artırma konusundaki formülü şöyle açıkladı: “Mesela, öğretim üyesi 5’ten azsa, artışı olmayacak. Eğer 5’in üzerinde 1 arttıysa... Mesela geçen sene 5’miş de bu sene 1 öğretim üyesi almışlar. O zaman kontenjan 10 artacak. 5’in üzerinde 2 hoca gelmişse öğrenci 20 artacak. Böylece kontenjanlar ortalama 25 artmış olacak.”
Milli Eğitim Bakanlığı ne diyor?

YÖK Başkanı Özcan, birçok ülkenin üniversiteye giriş sistemini incelediklerini belirterek, "Yeni yeni bilgi topluyoruz sistemlerle ilgili. Dünyada nasıl yapılıyor, bizde nasıl yapılıyor? Bizimki türden sınav uygulayan 3 ülke kaldı" dedi.

"Düşündüğünüz modeli Milli Eğitim Bakanlığı ile paylaştınız mı?" sorusuna Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan, "Milli Eğitim Bakanı ile özel olarak konuştum. 'Olgunlaşsın ondan sonra görüşürüz' diyor, gayet iyi karşılıyor" yanıtını verdi.

Ancak MEB’in de bu konuda alternatif çalışma yürüttüğü biliniyor. MEB, okul notlarına daha fazla ağırlık veren bir model öngörürken YÖK okul notlarının sağlıklı olmayacağını düşünüyor. Bu bakımdan MEB ve YÖK’ün yaklaşımları arasında dikkate değer farklılıklar söz konusu. MEB ve YÖK’ün ortak paydası ise katsayı farkının ortadan kaldırılması.

Milli Eğitim Bakanlığı'nın da konuyla ilgili çalışmaları olduğunu söyleyen Özcan, MEB ile ortak çalışacak aşamaya henüz gelinmediğini kaydetti. Özcan, “Onlarınki, öğrencinin her yıl lise 1, 2, 3 ve 4 yıllardaki gösterdiği performansın ortalamasının sene sonundaki bir imtihanla birleştirilmesi ve onun nota dönüştürülmesi şeklinde. Biz de İngilizler'in yaptığı gibi düşünüyoruz'' dedi.

MEB'in öngördüğü sistem ile ilgili görüşlerinin sorulması üzerine Özcan, şunları kaydetti:

''O da iyi bir sistem. Fakat orada ben bir şeye güvenmiyorum: Ortalama ağırlıklı puan konusu. Bu puanın hesaplanması konusunda... Yani biz bunu bırakırsak, bazı hocalar öğrencilerin başarısını gereksiz yere şişirebilirler, çocuğun durumu iyi görünsün diye. Ondan korkuyorum. Öyle olacağına, genel bir imtihan olsun, hiçbir sübjektif tarafı olmayan, öğrenci imtihana girsin, oradaki başarısına göre olsun, bu daha iyi.''

Ancak gerçekte İngiliz Modeli oldukça farklı

İngiltere’de zorunlu eğitim 6 yaşında başlayıp 16 yaşında bitiyor. Öğrenim sürecini tamamlayan öğrenciler GCSE sınavına girerler (General Certificate of Secondary Education). GCSE için öğrenciler genellikle 10 veya 11 dersi çalışır. Başarılı olurlarsa Türkiye’deki lise diplomasına denk sayılan belgeyle mezun olurlar.

GCSE belgesiyle mezun olan öğrenciler üniversiteye başlayabilmek için A-Level (Advenced Level) adı verilen ve iki yıl süren ayrı bir ön eğitimi tamamlamak zorundadırlar. Normal ve standart olan A-Level eğitimini tamamladıktan sonra uygulanan sınavla A-Level başarı notuna göre üniversite yerleştirmeleri yapılır.

A-Level sınavlarına yapılan hazırlık GCSE için yapılan hazırlıktan oldukça farklıdır. GCSE için öğrenciler genellikle 10 veya 11 dersi çalışırken, A-Level’da derinlemesine bir çalışma için üç ya da dört ders mevcuttur. Bu dersler, üniversitede okunacak dalla da uygunluk içindedir. Mesela mühendislik okumak isteyen öğrenci matematik, fizik ve kimya veya mekanik çalışmalıdır.

(Haber 7)
jaSmin Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 14-05-2008, 11:55   #2
Banned
 
Explorer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

kafalar iyice karıştı..bildiğim birşey var...oda annem ve babama minnettarım...erken dünyaya gelip benide erken dünyaya getirdikleri için
__________________
Click the image to open in full size.
Explorer Ofline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 06:31 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580