|
Ana Sayfa | Kayıt ol | Yardım | Ortak Alan | Ajanda | Bugünkü Mesajlar | XML | RSS | |
08-05-2010, 11:54 | #91 | ||
Üyelik tarihi: Aug 2008
Mesajlar: 966
Tecrübe Puanı: 17 | Alonso, Red Bull'a Yetişmenin Zor Olduğunu Söylüyor Fernando Alonso, bu hafta sonu İspanya GP'sinde hiçbir takımın Red Bull'u yakalayabilmesini beklemiyor. Red Bull'a yetişilmesinin imkansız olup olmadığı sorulduğunda İspanyol pilot, "Bugün ikinci seansta sergiledikleri performansa bakarsak evet (imkansız)" diye cevap verdi. "Çok çok hızlılardı ve hepimiz için onların derecelerini hedeflemek oldukça zor. Ama bazen birilerinin iyi cuma günleri geçirdiğini ve ardından cumartesi günü biraz sorun yaşadığını görebiliyoruz." "Bu yüzden onlara yaklaşmak için araçta elde edebileceklerimiz konusunda şans arıyoruz. Umarım ayarlarda ya da başka bir yerlerde hata yaparlar da biz de farkı kapatabiliriz. Normal şartlarda bu hafta sonu onları yenmenin çok zor olacağının farkındayız." Alonso, bu haftaki yarış için çeşitli güncellemelerle gelen Ferrari için henüz tam anlamıyla değerlendirme yapmanın zor olduğunu söylüyor. "Değerlendirme yapmak zor. Henüz sadece araçtaki her şeyin nasıl olduğunu görmek için kontrol yapabildik. Ama sonuç olarak ben güncellemelerden memnunum. Yarın bunların ne kadar işe yarayacağını ve Red Bull'a ne kadar yakın olabileceğimizi göreceğiz." Ayrııca Alonso, Ferrari’nin sıralamalarda daha iyi bir performans sergilemek için Cuma günlerine olan yaklaşımını değiştirdiğinden bahsetti. “Yarışlar için olan yaklaşımımızda bazı değişiklikler yaptık. İlk yarışlarda sıralamalarda otomobilin performansını maksimumda kullanamadığımızı gördük. Bu yüzden antrenman programının yarısını yarış simülasyonu ve diğer yarısını da sıralama performansı üzerinde çalışmak için ayırdık.” Trf1 | ||
|
12-05-2010, 07:44 | #92 | ||
Üyelik tarihi: Aug 2008
Mesajlar: 966
Tecrübe Puanı: 17 | İspanya GP'deki Teknik Yenilikler Sezonun Avrupa'daki ilk yarışı, yani Avrupa sezonunun açılışı İspanya GP için takımlar, farklı gelişimler üretti. Öndeki takımlar arayı korumak ve hatta açmak, arkadakiler ise yetişmek çin fabrikalarındaki çalışmaların, pistte sonuç vermesini umdu. Şimdi onların bazılarına göz atalım. Ferrari F10 - F-Kanal Sistemi Barselona'da Ferrari, F-Kanal sisteminin tam halini kullandı. Prensipte McLaren'inki ile aynı ama sistemin pilot tarafından kontrolü farklı. Hava, motor kapağında kenarlardaki yeni kanallardan birinden giriyor, daha sonra elektronik kablo deliği(beyaz ok) aracılığı ile kokpite devam ediyor. Pilot, ihtiyaç duyduğunda direksiyonun solunda bulunan deliği elinin tersi ile kapatarak sistemin aktif hale gelmesiniş sağlayabiliyor. Araç üstü görüntülerden de gördüğümüz gibi düzlüğe girerken pilot, sol eliyle deliği kapatarak direksiyonu tek eliyle kontrol etmek zorunda kalıyor ve düzlük sonunda fren dengesini ayarlamak amacıyla kolu hareket ettirmek için de elini delikten çekerken bir bocalamaya neden olabiliyor. Mercedes GP MGP W01 - Yenilenmiş Hava Girişi ve Takla Yapısı MGP W01'in sezon öncesi tanıtımında anlaşılmıştı ki takım patronu Ross Brawn, aracın hava girişinin, taklada koruma amaçlı yapının bir parçası olmasını engellemiş (alt sol küçük resim, mavi ok) ve böylelikle şasi değişikliklerini kısıtlayan FIA kurallarından etkilenmmeyi amaçlamıştı. Sezonun açılış yarışı Bahren öncesinde bile takım bu alanda bir düzenlemeye gitmişti (üst sol küçük resim, mavi ok). İspanya'da ise hava girişinin şekli (büyük resim) çarpıcı bir şekilde değiştirildi. Hava girişleri daha alta ve arkaya taşındı. Takla yapısı artık daha ince bir hale geldi. Bu şekilde motor kapağı etrafından akan hava, arka kanadın etkisizleştirilmesi çalışmalarına yardım edecek şekilde düzenlenmesi hedefleniyor. Mercedes GP MGP W01 - Uzatılmış Dingil Mesafesi Mercedes, MGP W01'in dingil mesafesini yaklaşık olarak 50 mm. kadar uzattı. Takım bunu, süspansiyonların ön çatallarını farklı şekilde açılandırarak yaptı. Mercedes ayrıca ön kanadını biraz ileri taşıdı, böylelikle kuralların söylediği kanatla lastik arasındaki boşlık sağlanmış oldu. Bu düzenleme, aracın ağırlık dağılımını değiştirdi, bu şekilde özellikle Schumacher'in yaşadığı önden kayma sorununun giderilmesi amaçlandı. McLaren MP4-25 - Yeni Ön Kanat McLaren'in İspanya için getirdiği yeni aero pakette, Renault'tan esinlenerek yapılan daha geniş bir arka difüzör ve bu yeni ön kanat bulunuyor. Yeni kanatta, iki bölüme ayrılmış farklı uç kanatçıklar var. Bu düzenlemeye rağmen kanat, yine 4 elemanlı profilini koruyor TRF1 | ||
12-05-2010, 07:45 | #93 | ||
Üyelik tarihi: Aug 2008
Mesajlar: 966
Tecrübe Puanı: 17 |
McLaren takımı, Barselona'da Lewis Hamilton'ın lastiğinin patlama nedenini 'lastik jantındaki sorun' olarak açıkladı. Yarışı ikinci sırada bitirmeye hazırlanan Hamilton lastiğinin patlaması nedeniyle Renault virajında pist dışına sürüklenmişti. Takım tarafından yapılan açıklamada jantın lastiğe hasar vererek patlamasına yol açtığı belirtildi. Takım patronu Martin Whitmarsh jant konusundaki araştırmanın devam ettiğini belirtti. "Parçanın analizleri dün geldi. Bridgestone ile birlikte çalışıyoruz. Daha önce de söylediğimiz gibi tüm kanıtlar bu patlağa jantın neden olduğunu ortaya çıkarıyordu." "Janttaki hata incelenmeye devam edecek. Pist üzerindeki yabancı bir maddeden ya da tekerlek somununun fazla sıkı olması fazla esnemeye yol açmış olabilir. Şu anda bildiğimiz buna jantın neden olduğu, muhtemelen üretim sürecinde yapılan bir insan hatası." TRF1 | ||
12-05-2010, 07:46 | #94 | ||
Üyelik tarihi: Aug 2008
Mesajlar: 966
Tecrübe Puanı: 17 |
Ferrari, Red Bull Racing ile şampiyonluk mücadelesi verebilmeleri için bir an önce yere basma kuvveti seviyeleini arttırmaları gerektiğine inanıyor. Fernando Alonso'nun şu anda ikinci sırada her iki Red Bull pilotunun önünde olmasına rağmen Stefano Domenicali, İspanya'da RB6'nın temposunun, aerodinamik avantajı açısından bir uyarı niteliğinde olduğunu söyledi. Şimdi de yarışlar yere basma kuvvetinin önemli olduğu yerlere kayarken Domenicali, Red Bull ile mücadele edebilmek için daha fazla aerodinamik performans bulmaları gerektiğini düşünüyor. İspanya'daki RB6 için Domenicali: "Red Bull, kendi performanslarında bir adım ileri gitti. Bu Cumartesi de gördük, Cuma da. Ama dürüst olmak gerekirse bunu, Mark Webber'in yarıştaki performansında gördük. Bizim için referans oydu" "Aşırı tepki vermek zorunda değiliz ama üzerine çok dikkatli bir şekilde bakmalıyız. (Red Bull) aracının verimliliğini geliştirmiş, bu yüzden çok iyi iş çıkarıyorlar" "Şampiyonaya bakın. En hızlı araca sahipler, sezonun başından beri sıralamada birinciler ama sıralamada üçüncüler. Bu yüzden dayanıklılığı ve aracın pakedindeki diğer önemli şeyleri unutmayın" "Bu durum çok sıkı çalışmamız, esasen araçta daha fazla yere basma kuvveti bulma adına aerodinamik yönde çalışmak için bizi teşvik ediyor.Bu alanda ilerlememiz gerek. Çünkü bunun temel olduğu pistler var ve pek verimli olmayan araca sahip olma riskini göze alamayız." Domenicali ayrıca Red Bull'un sert lastiklerde büyük avantaja sahip olmasa da neden yumuşak lastiklerde bu kadar iyi olduğunu anlamaları gerektiğini de söyledi. Domenicali: "Nedeni şu anda net değil. Mühendislerimiz bunu anlamalı. Ayrıca anlamamız gereken bir diğer husus da pilotlarımızın davranışlarının, kullandığımız lastik veya hamurlara bağlı farklılığı" "Bunun, pakedimize etkisi büyük, çok dikkatli bakmalıyız" TRF1 | ||
12-05-2010, 07:47 | #95 | ||
Üyelik tarihi: Aug 2008
Mesajlar: 966
Tecrübe Puanı: 17 |
Red Bull Racing, cadde pistlerinde o kadar güçlü olmamasına rağmen Monako GP'de rakiplerinin daha kolay bir hafta sonu beklememesi gerektiğini düşünüyor. İspanya'da sıralamalardaki egemenliğinin ardından yarışın sonunda podyuma çıkardığı iki pilotu ile Red Bull, rakiplerine göz dağı verdi. Cadde pistinde farkın azalacağı ve hatta rakip olunabileceğinin beklenmesine rağmen Horner, RB6'nın, RB5 gibi Monako'da zayıf kalmasını beklemiyor. Geçen sene Vettel sıralamayı sadece 4.olarak tamamlamış, lastik bozulması nedeniyle yaşadığı sıkıntı ardından kaza yapmıştı. Horner: "Orada iyi iş çıkarmaya kararlı olduğumuz bir yarış. Geçen sene orada güçlü değildik ama geçen seneye kıyasla bir çok alanda aracı geliştirdiğimizi hissediyoruz. Monako'da güçlü olacağımıza inanıyoruz" Sezonun başlarında RB6'nın temposu, yüksek hızlı virajlarda önceki araca göre gelişim kaydetmiş göründü. Bununla birlikte Horner, Adrian Newey'in tasarım takımının düşük hızlardaki performansında da gelişim sağladığını düşünüyor. Horner: "Görmekten gerçekten memnun olduğum şey, geçen sene en zayıf noktamızın daha yavaş virajlar olmasıdır." "Geçen sezon sonunda ve RB6'nın ilk gelişiminde çocukların yaptığı çalışmaların bazıları, yüksek hızlardaki performansımızın korunması ve düşük hızlardaki performansımızın da gerçekten geliştirlmesi üzerineydi." "İspanya GP'de pilotların son sektördeki performansından çok memnun kaldık. RB4 ve RB5'in en güçlü alanları değildi." TRF1 | ||
12-05-2010, 07:48 | #96 | ||
Üyelik tarihi: Aug 2008
Mesajlar: 966
Tecrübe Puanı: 17 |
Gelecek sezon için gridde kendine yer bulmaya çalışan Epsilon Euskadi takımının İspanyol patronu Joan Villadelprat, eğer bir şampiyonluk daha kazanmak istiyorsa Lewis Hamilton'ın agresifliğini kontrol etmesi gerektiğini düşünüyor. Villadelprat, "Lewis Hamilton potansiyelini tamamıyla ortaya çıkarmak için biraz daha sakin olmalı. Bana göre Formula 1'deki en iyi üç pilot arasında., Sebastien Vettel ve Fernando Alonso ile aynı seviyede." "Pazar günü yaşadığı sorundan bahsetmiyorum. Ama geçmişte gösterdi ki, agresif sürüşüyle lastiklerini en fazla harcayan pilotlardan biri. Şimdiki düzenlemelere göre de lastikleri 50 tura kadar dayanması gerekiyor, çok daha fazla probleme yol açabilir." diye konuştu. TRF1 | ||
12-05-2010, 07:50 | #97 | ||
Üyelik tarihi: Aug 2008
Mesajlar: 966
Tecrübe Puanı: 17 | Mercedes: Yenilgiyi Kabullenmek için Çok Erken Mercedes GP CEO'su Nick Fry bu sezon yavaş bir başlangıç yapmış olmalarına rağmen şampiyonada yenilgiyi şimdiden kabul etmek için çok erken olduğunu söylüyor. Geçen sezonu şampiyonlukla tamamlayan ekip bu sezon henüz bir zafere ulaşamadı ve beş yarışta iki kez podyuma çıkabildi sadece. Fry, McLaren geçen sezon içindeki geri dönüşünün hatırlatarak, yeterli kaynağı olan takımların geri dönüş yapabileceğini belirtti ve Mercedes'in havlu atmaya niyeti olmadığını ekledi. "Şimdiden sezon sonunda nerede olacağınızdan konuşmak için çok erken. Bunu Christian'a (Horner) da sorsanız aynısını söylerdi, 25 puan farka rağmen daha önümüzde çok yarış var." "McLaren'in geçen sezonun başındaki acınası performanstan harika performansa çıkışı, elinizde bunu yapacak kaynaklar olduğunda neler olabileceğini gösteriyor." "Bizim de içinde bulunduğumuz, Red Bull'dan biraz daha yavaş olan takımların hiçbirinin yenilgiyi kabul etmesi ya da Red Bull'un başarıyı kesin görmesi için çok erken." Fry ayrıca takımının bu hafta sonu Monako'da daha iyi olacağını belirtti. Monako'da dingil mesafesi daha kısa olan otomobilin kullanılacağı konusunda da koşan Fry, "Monako için özel bir ön süspansiyon olacak, yani yine fark olacak aslında. Her zaman yaptığımız gibi Monako için değişiklikler yapıyoruz çünkü otomobiller Barselona gibi pistler için tasarlanıyor." TRF1 | ||
16-05-2010, 16:53 | #98 | ||
TEK AŞK BEŞİKTAŞK Üyelik tarihi: Jan 2009
Mesajlar: 5.172
Tecrübe Puanı: 32 | MONAKO GRAND PRİX Mark Webber, İspanya’nın ardından yine pole pozisyonundan başladığı Monako’da bir hafta içinde ikinci zaferini kazanarak klasman liderliğine yükseldi. Sebastian Vettel ise, üçüncü cepten başladığı yarışta Red Bull Racing’e dubleyi getirdi. İlk sıradan start alan Robert Kubica ise Red Bull’un hızına karşılık veremeyince üçüncü sırada kaldı. Yarış öncesinde şampiyona liderliğini elinde bulunduran Jenson Button’ın yarışdışı kalması önemli puanlar kaybetmesine neden olurken, pit alanından başlayan Fernando Alonso mücadeleden kopmayarak yedinci oldu. Alonso, yarış öncesinde yaptığı açıklamada, 2006’da yarışa son sıradan başlayan Michael Schumacher’in mücadeleyi 6’ncı bitirmesini örnek göstererek, geçişin neredeyse imkansız olduğu Monte Carlo’da Alman pilotun performansını tekrarlamaya çalışacağını söylemişti. Yarışın başlamasıyla birlikte startta pistin kirli tarafında kalan Robert Kubica’yı geride bırakan Vettel’in takım arkadaşını da geride bırakarak liderliğe yerleşeceği düşüncesi Webber’in en hızlı tur derecelerini kaydetmesiyle kısa sürdü. Yarışta dört kez güvenlik aracı periyodu yaşandı. Bunlardan sonuncusunda araç üç tur pistte kaldı. Webber her güvenlik aracı periyodu sonrasında rakipleriyle arasında fark açmayı başardı. Felipe Massa ve Lewis Hamilton yarışı, start aldıkları şekilde, yani dört ve beşinci sıralarda tamamladılar. Startta 11. sıraya kadar gerileyen McLaren’ın diğer pilotu Jenson Button içinse gün tam bir kabusa döndü. Button aracından, güvenlik aracının arkasında giderken dumanlar yükseldi. Ve İngiliz pilot çaresiz yarışa veda etmek zorunda kaldı. Takımın sidepod üzerinde kapama plakasını unutmuş olmasından dolayı soğutmanın yetersiz kalmasıyla motorda aşırı ısınma yaşandığı tahmin ediliyor. İlk güvenlik aracı periyodu antrenmanlardaki kazanın ardından yarışa pit alanından başlayan Alonso için şans oldu. Yarışın açılış turunda Williams pilotu Nico Hulkenberg debriyaj probleminden dolayı geri düşerek tünelde kaza yaptı. Kazanın ardından tüm pilotlar güvenlik aracının arkasında sıralandı. Alonso serbest pitstop avantajını kullanarak yarışın geri kalanı için medium lastiklere geçme imkanı buldu. Yer yer Virgin pilotu Lucas di Grassi’nin güçlü direnişine rağmen rakiplerini geride bırakmayı başaran Alonso altıncı sıraya yerleşmeyi başardı. Yarışı bu pozisyonla bitirmesi beklenen Alonso, güvenlik aracının girişi sırasında yanlışlıkla Michael Schumacher geçişine izin verdi. Startta takım arkadaşını geride bırakan Schumacher böylece yarışı Nico Rosberg’in iki sıra önünde tamamladı. Dokuz ve 10’ncu sıraları ise Force India pilotları kapattı. Böylece Adrian Sutil ve Tonio Liuzzi bu sezon ilk kez takıma duble puanlar kazandırmış oldular. Rubens Barrichello ise yarışı 10’ncu sırada götürürken 31. turda Massenet’de aracın sol arkasındaki bir problemden dolayı kaza yaptı. Güvenlik aracı periyodunun üçüncüsü ise 12 tur sonra, yine aynı noktada, asfalttaki yabancı madde nedeniyle yaşandı. Lotus pilotu Jarno Trulli, Rascasse’de HRT’den Karun Chandhok’la çarpışında dördüncü güvenlik aracı periyodu oldu. Yeni takımlar içinde en iyi pilot olarak yarışın en iyi dereceyle götüren Heikki Kovalainen de vites kutusunda problem yaşayarak yarışa veda edenler arasında yer aldı. Konu Cagla tarafından (16-05-2010 Saat 16:55 ) değiştirilmiştir.. | ||
28-05-2010, 15:05 | #99 | ||
Üyelik tarihi: Aug 2008
Mesajlar: 966
Tecrübe Puanı: 17 |
2010 Formula 1 Şampiyonası'nın Türkiye'de yapılacak olan 7. yarışı öncesinde yapılan 2. antrenman seansında da Mclaren takımı en hızlı olmayı başardı. İlk antrenman seansında 2. hızlı zamanı kaydeden Jenson Button, 2. antrenmanlarda elde ettiği 1.28.280'lık derecesiyle en hızlı isim olmayı başarırken onu Red Bull'dan Mark Webber ve Sebastian Vettel takip ettiler. Sabah seansının lideri Lewis Hamilton, öğleden sonra derecesini geliştiremedi ve 4. sırada kaldı. Onu Ferrari'den Fernando Alonso takip etti. Mercede sürücüleri Nico Rosberg ve Michael Schumacher 6 ve 7. sıraları elde ederken onları Renault sürücüleri Kubica ve Petrov takip ettiler. 8. viraj bugün bir çok sürücüye korku dolu anlar yaşattı ve İstanbul'da 3 defa kazanan Felipe Massa da bu isimlerden birisiydi. Massa seansı 10. sırada tamamladı. Poz Pilot Takım Süre Tur 1. Button McLaren-Mercedes 1:28.280 30 2. Webber Red Bull-Renault 1:28.378 + 0.098 24 3. Vettel Red Bull-Renault 1:28.590 + 0.310 26 4. Hamilton McLaren-Mercedes 1:28.672 + 0.392 32 5. Alonso Ferrari 1:28.725 + 0.445 30 6. Rosberg Mercedes 1:28.914 + 0.634 22 7. Schumacher Mercedes 1:28.974 + 0.694 22 8. Kubica Renault 1:29.225 + 0.945 34 9. Petrov Renault 1:29.501 + 1.221 36 10. Massa Ferrari 1:29.620 + 1.340 26 11. Sutil Force India-Mercedes 1:29.629 + 1.349 16 12. Hulkenberg Williams-Cosworth 1:29.987 + 1.707 17 13. Kobayashi Sauber-Ferrari 1:30.053 + 1.773 34 14. de la Rosa Sauber-Ferrari 1:30.176 + 1.896 34 15. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:30.386 + 2.106 32 16. Liuzzi Force India-Mercedes 1:30.627 + 2.347 28 17. Barrichello Williams-Cosworth 1:30.766 + 2.486 32 18. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:30.933 + 2.653 37 19. Kovalainen Lotus-Cosworth 1:31.610 + 3.330 37 20. di Grassi Virgin-Cosworth 1:33.013 + 4.733 28 21. Trulli Lotus-Cosworth 1:33.081 + 4.801 11 22. Glock Virgin-Cosworth 1:33.312 + 5.032 29 23. Senna HRT-Cosworth 1:33.420 + 5.140 35 24. Chandhok HRT-Cosworth 1:33.740 + 5.460 25 | ||
28-05-2010, 15:06 | #100 | ||
Üyelik tarihi: Aug 2008
Mesajlar: 966
Tecrübe Puanı: 17 | Button nasıl oldu en yii dereceyi yaptı bilmiyorum ama vettel'in performansı kötü olduğundandır ilk 3 çekişmesi müthiş anlaşılan hafta sonu müthiş heyecanlı bir sıralama turu izlicez. | ||
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın |
Konuyu Toplam 3 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 3 Misafir) | |
| |