Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Taraftar > Gündem Dışı > Otomobil - F1

Otomobil - F1 Bu Bölümde Formula 1 ve Otomabil Dünyası hakkında aradiginiz bir çok seyi bulabilirsiniz.

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 08-05-2010, 11:54   #91
 
safa1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Alonso, Red Bull'a Yetişmenin Zor Olduğunu Söylüyor

Click the image to open in full size.
Fernando Alonso, bu hafta sonu İspanya GP'sinde hiçbir takımın Red Bull'u yakalayabilmesini beklemiyor.

Red Bull'a yetişilmesinin imkansız olup olmadığı sorulduğunda İspanyol pilot, "Bugün ikinci seansta sergiledikleri performansa bakarsak evet (imkansız)" diye cevap verdi.
"Çok çok hızlılardı ve hepimiz için onların derecelerini hedeflemek oldukça zor. Ama bazen birilerinin iyi cuma günleri geçirdiğini ve ardından cumartesi günü biraz sorun yaşadığını görebiliyoruz."
"Bu yüzden onlara yaklaşmak için araçta elde edebileceklerimiz konusunda şans arıyoruz. Umarım ayarlarda ya da başka bir yerlerde hata yaparlar da biz de farkı kapatabiliriz. Normal şartlarda bu hafta sonu onları yenmenin çok zor olacağının farkındayız."
Alonso, bu haftaki yarış için çeşitli güncellemelerle gelen Ferrari için henüz tam anlamıyla değerlendirme yapmanın zor olduğunu söylüyor.
"Değerlendirme yapmak zor. Henüz sadece araçtaki her şeyin nasıl olduğunu görmek için kontrol yapabildik. Ama sonuç olarak ben güncellemelerden memnunum. Yarın bunların ne kadar işe yarayacağını ve Red Bull'a ne kadar yakın olabileceğimizi göreceğiz."
Ayrııca Alonso, Ferrari’nin sıralamalarda daha iyi bir performans sergilemek için Cuma günlerine olan yaklaşımını değiştirdiğinden bahsetti.
“Yarışlar için olan yaklaşımımızda bazı değişiklikler yaptık. İlk yarışlarda sıralamalarda otomobilin performansını maksimumda kullanamadığımızı gördük. Bu yüzden antrenman programının yarısını yarış simülasyonu ve diğer yarısını da sıralama performansı üzerinde çalışmak için ayırdık.”

Trf1
__________________
Önemli olan ; Hayatta en çok şeye sahip olmak değil, en az şeye ihtiyaç duymaktır..
.Click the image to open in full size.
safa1903 Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 12-05-2010, 07:44   #92
 
safa1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

İspanya GP'deki Teknik Yenilikler

Click the image to open in full size.

Sezonun Avrupa'daki ilk yarışı, yani Avrupa sezonunun açılışı İspanya GP için takımlar, farklı gelişimler üretti. Öndeki takımlar arayı korumak ve hatta açmak, arkadakiler ise yetişmek çin fabrikalarındaki çalışmaların, pistte sonuç vermesini umdu. Şimdi onların bazılarına göz atalım.

Ferrari F10 - F-Kanal Sistemi
Barselona'da Ferrari, F-Kanal sisteminin tam halini kullandı. Prensipte McLaren'inki ile aynı ama sistemin pilot tarafından kontrolü farklı. Hava, motor kapağında kenarlardaki yeni kanallardan birinden giriyor, daha sonra elektronik kablo deliği(beyaz ok) aracılığı ile kokpite devam ediyor. Pilot, ihtiyaç duyduğunda direksiyonun solunda bulunan deliği elinin tersi ile kapatarak sistemin aktif hale gelmesiniş sağlayabiliyor. Araç üstü görüntülerden de gördüğümüz gibi düzlüğe girerken pilot, sol eliyle deliği kapatarak direksiyonu tek eliyle kontrol etmek zorunda kalıyor ve düzlük sonunda fren dengesini ayarlamak amacıyla kolu hareket ettirmek için de elini delikten çekerken bir bocalamaya neden olabiliyor.
Click the image to open in full size.
Mercedes GP MGP W01 - Yenilenmiş Hava Girişi ve Takla Yapısı
MGP W01'in sezon öncesi tanıtımında anlaşılmıştı ki takım patronu Ross Brawn, aracın hava girişinin, taklada koruma amaçlı yapının bir parçası olmasını engellemiş (alt sol küçük resim, mavi ok) ve böylelikle şasi değişikliklerini kısıtlayan FIA kurallarından etkilenmmeyi amaçlamıştı. Sezonun açılış yarışı Bahren öncesinde bile takım bu alanda bir düzenlemeye gitmişti (üst sol küçük resim, mavi ok). İspanya'da ise hava girişinin şekli (büyük resim) çarpıcı bir şekilde değiştirildi. Hava girişleri daha alta ve arkaya taşındı. Takla yapısı artık daha ince bir hale geldi. Bu şekilde motor kapağı etrafından akan hava, arka kanadın etkisizleştirilmesi çalışmalarına yardım edecek şekilde düzenlenmesi hedefleniyor.
Click the image to open in full size.

Mercedes GP MGP W01 - Uzatılmış Dingil Mesafesi
Mercedes, MGP W01'in dingil mesafesini yaklaşık olarak 50 mm. kadar uzattı. Takım bunu, süspansiyonların ön çatallarını farklı şekilde açılandırarak yaptı. Mercedes ayrıca ön kanadını biraz ileri taşıdı, böylelikle kuralların söylediği kanatla lastik arasındaki boşlık sağlanmış oldu. Bu düzenleme, aracın ağırlık dağılımını değiştirdi, bu şekilde özellikle Schumacher'in yaşadığı önden kayma sorununun giderilmesi amaçlandı.


Click the image to open in full size.
McLaren MP4-25 - Yeni Ön Kanat
McLaren'in İspanya için getirdiği yeni aero pakette, Renault'tan esinlenerek yapılan daha geniş bir arka difüzör ve bu yeni ön kanat bulunuyor. Yeni kanatta, iki bölüme ayrılmış farklı uç kanatçıklar var. Bu düzenlemeye rağmen kanat, yine 4 elemanlı profilini koruyor

TRF1
__________________
Önemli olan ; Hayatta en çok şeye sahip olmak değil, en az şeye ihtiyaç duymaktır..
.Click the image to open in full size.
safa1903 Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 12-05-2010, 07:45   #93
 
safa1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
McLaren Hamilton'ın Lastiğindeki Sorunu Açıkladı

Click the image to open in full size.
McLaren takımı, Barselona'da Lewis Hamilton'ın lastiğinin patlama nedenini 'lastik jantındaki sorun' olarak açıkladı.

Yarışı ikinci sırada bitirmeye hazırlanan Hamilton lastiğinin patlaması nedeniyle Renault virajında pist dışına sürüklenmişti. Takım tarafından yapılan açıklamada jantın lastiğe hasar vererek patlamasına yol açtığı belirtildi.
Takım patronu Martin Whitmarsh jant konusundaki araştırmanın devam ettiğini belirtti.
"Parçanın analizleri dün geldi. Bridgestone ile birlikte çalışıyoruz. Daha önce de söylediğimiz gibi tüm kanıtlar bu patlağa jantın neden olduğunu ortaya çıkarıyordu."
"Janttaki hata incelenmeye devam edecek. Pist üzerindeki yabancı bir maddeden ya da tekerlek somununun fazla sıkı olması fazla esnemeye yol açmış olabilir. Şu anda bildiğimiz buna jantın neden olduğu, muhtemelen üretim sürecinde yapılan bir insan hatası."

TRF1
__________________
Önemli olan ; Hayatta en çok şeye sahip olmak değil, en az şeye ihtiyaç duymaktır..
.Click the image to open in full size.
safa1903 Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 12-05-2010, 07:46   #94
 
safa1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Ferrari: "Red Bull'u Yakalamak İçin Yere Basma Kuvveti Gerek"

Click the image to open in full size.
Ferrari, Red Bull Racing ile şampiyonluk mücadelesi verebilmeleri için bir an önce yere basma kuvveti seviyeleini arttırmaları gerektiğine inanıyor.

Fernando Alonso'nun şu anda ikinci sırada her iki Red Bull pilotunun önünde olmasına rağmen Stefano Domenicali, İspanya'da RB6'nın temposunun, aerodinamik avantajı açısından bir uyarı niteliğinde olduğunu söyledi.

Şimdi de yarışlar yere basma kuvvetinin önemli olduğu yerlere kayarken Domenicali, Red Bull ile mücadele edebilmek için daha fazla aerodinamik performans bulmaları gerektiğini düşünüyor.

İspanya'daki RB6 için Domenicali: "Red Bull, kendi performanslarında bir adım ileri gitti. Bu Cumartesi de gördük, Cuma da. Ama dürüst olmak gerekirse bunu, Mark Webber'in yarıştaki performansında gördük. Bizim için referans oydu"

"Aşırı tepki vermek zorunda değiliz ama üzerine çok dikkatli bir şekilde bakmalıyız. (Red Bull) aracının verimliliğini geliştirmiş, bu yüzden çok iyi iş çıkarıyorlar"

"Şampiyonaya bakın. En hızlı araca sahipler, sezonun başından beri sıralamada birinciler ama sıralamada üçüncüler. Bu yüzden dayanıklılığı ve aracın pakedindeki diğer önemli şeyleri unutmayın"

"Bu durum çok sıkı çalışmamız, esasen araçta daha fazla yere basma kuvveti bulma adına aerodinamik yönde çalışmak için bizi teşvik ediyor.Bu alanda ilerlememiz gerek. Çünkü bunun temel olduğu pistler var ve pek verimli olmayan araca sahip olma riskini göze alamayız."

Domenicali ayrıca Red Bull'un sert lastiklerde büyük avantaja sahip olmasa da neden yumuşak lastiklerde bu kadar iyi olduğunu anlamaları gerektiğini de söyledi.

Domenicali: "Nedeni şu anda net değil. Mühendislerimiz bunu anlamalı. Ayrıca anlamamız gereken bir diğer husus da pilotlarımızın davranışlarının, kullandığımız lastik veya hamurlara bağlı farklılığı"

"Bunun, pakedimize etkisi büyük, çok dikkatli bakmalıyız"

TRF1
__________________
Önemli olan ; Hayatta en çok şeye sahip olmak değil, en az şeye ihtiyaç duymaktır..
.Click the image to open in full size.
safa1903 Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 12-05-2010, 07:47   #95
 
safa1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Red Bull: "Monako'da Zayıf Olmayacağız"

Click the image to open in full size.
Red Bull Racing, cadde pistlerinde o kadar güçlü olmamasına rağmen Monako GP'de rakiplerinin daha kolay bir hafta sonu beklememesi gerektiğini düşünüyor.

İspanya'da sıralamalardaki egemenliğinin ardından yarışın sonunda podyuma çıkardığı iki pilotu ile Red Bull, rakiplerine göz dağı verdi.

Cadde pistinde farkın azalacağı ve hatta rakip olunabileceğinin beklenmesine rağmen Horner, RB6'nın, RB5 gibi Monako'da zayıf kalmasını beklemiyor.

Geçen sene Vettel sıralamayı sadece 4.olarak tamamlamış, lastik bozulması nedeniyle yaşadığı sıkıntı ardından kaza yapmıştı.

Horner: "Orada iyi iş çıkarmaya kararlı olduğumuz bir yarış. Geçen sene orada güçlü değildik ama geçen seneye kıyasla bir çok alanda aracı geliştirdiğimizi hissediyoruz. Monako'da güçlü olacağımıza inanıyoruz"

Sezonun başlarında RB6'nın temposu, yüksek hızlı virajlarda önceki araca göre gelişim kaydetmiş göründü. Bununla birlikte Horner, Adrian Newey'in tasarım takımının düşük hızlardaki performansında da gelişim sağladığını düşünüyor.
Horner: "Görmekten gerçekten memnun olduğum şey, geçen sene en zayıf noktamızın daha yavaş virajlar olmasıdır."

"Geçen sezon sonunda ve RB6'nın ilk gelişiminde çocukların yaptığı çalışmaların bazıları, yüksek hızlardaki performansımızın korunması ve düşük hızlardaki performansımızın da gerçekten geliştirlmesi üzerineydi."

"İspanya GP'de pilotların son sektördeki performansından çok memnun kaldık. RB4 ve RB5'in en güçlü alanları değildi."

TRF1
__________________
Önemli olan ; Hayatta en çok şeye sahip olmak değil, en az şeye ihtiyaç duymaktır..
.Click the image to open in full size.
safa1903 Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 12-05-2010, 07:48   #96
 
safa1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
"Hamilton Sakin Olmalı"

Click the image to open in full size.
Gelecek sezon için gridde kendine yer bulmaya çalışan Epsilon Euskadi takımının İspanyol patronu Joan Villadelprat, eğer bir şampiyonluk daha kazanmak istiyorsa Lewis Hamilton'ın agresifliğini kontrol etmesi gerektiğini düşünüyor.

Villadelprat, "Lewis Hamilton potansiyelini tamamıyla ortaya çıkarmak için biraz daha sakin olmalı. Bana göre Formula 1'deki en iyi üç pilot arasında., Sebastien Vettel ve Fernando Alonso ile aynı seviyede."
"Pazar günü yaşadığı sorundan bahsetmiyorum. Ama geçmişte gösterdi ki, agresif sürüşüyle lastiklerini en fazla harcayan pilotlardan biri. Şimdiki düzenlemelere göre de lastikleri 50 tura kadar dayanması gerekiyor, çok daha fazla probleme yol açabilir." diye konuştu.

TRF1
__________________
Önemli olan ; Hayatta en çok şeye sahip olmak değil, en az şeye ihtiyaç duymaktır..
.Click the image to open in full size.
safa1903 Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 12-05-2010, 07:50   #97
 
safa1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Mercedes: Yenilgiyi Kabullenmek için Çok Erken


Click the image to open in full size.
Mercedes GP CEO'su Nick Fry bu sezon yavaş bir başlangıç yapmış olmalarına rağmen şampiyonada yenilgiyi şimdiden kabul etmek için çok erken olduğunu söylüyor.

Geçen sezonu şampiyonlukla tamamlayan ekip bu sezon henüz bir zafere ulaşamadı ve beş yarışta iki kez podyuma çıkabildi sadece.
Fry, McLaren geçen sezon içindeki geri dönüşünün hatırlatarak, yeterli kaynağı olan takımların geri dönüş yapabileceğini belirtti ve Mercedes'in havlu atmaya niyeti olmadığını ekledi.
"Şimdiden sezon sonunda nerede olacağınızdan konuşmak için çok erken. Bunu Christian'a (Horner) da sorsanız aynısını söylerdi, 25 puan farka rağmen daha önümüzde çok yarış var."
"McLaren'in geçen sezonun başındaki acınası performanstan harika performansa çıkışı, elinizde bunu yapacak kaynaklar olduğunda neler olabileceğini gösteriyor."
"Bizim de içinde bulunduğumuz, Red Bull'dan biraz daha yavaş olan takımların hiçbirinin yenilgiyi kabul etmesi ya da Red Bull'un başarıyı kesin görmesi için çok erken."
Fry ayrıca takımının bu hafta sonu Monako'da daha iyi olacağını belirtti. Monako'da dingil mesafesi daha kısa olan otomobilin kullanılacağı konusunda da koşan Fry, "Monako için özel bir ön süspansiyon olacak, yani yine fark olacak aslında. Her zaman yaptığımız gibi Monako için değişiklikler yapıyoruz çünkü otomobiller Barselona gibi pistler için tasarlanıyor."

TRF1
__________________
Önemli olan ; Hayatta en çok şeye sahip olmak değil, en az şeye ihtiyaç duymaktır..
.Click the image to open in full size.
safa1903 Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 16-05-2010, 16:53   #98
TEK AŞK BEŞİKTAŞK
 
Cagla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

MONAKO GRAND PRİX

Mark Webber, İspanya’nın ardından yine pole pozisyonundan başladığı Monako’da bir hafta içinde ikinci zaferini kazanarak klasman liderliğine yükseldi.

Sebastian Vettel ise, üçüncü cepten başladığı yarışta Red Bull Racing’e dubleyi getirdi. İlk sıradan start alan Robert Kubica ise Red Bull’un hızına karşılık veremeyince üçüncü sırada kaldı.

Yarış öncesinde şampiyona liderliğini elinde bulunduran Jenson Button’ın yarışdışı kalması önemli puanlar kaybetmesine neden olurken, pit alanından başlayan Fernando Alonso mücadeleden kopmayarak yedinci oldu.


Alonso, yarış öncesinde yaptığı açıklamada, 2006’da yarışa son sıradan başlayan Michael Schumacher’in mücadeleyi 6’ncı bitirmesini örnek göstererek, geçişin neredeyse imkansız olduğu Monte Carlo’da Alman pilotun performansını tekrarlamaya çalışacağını söylemişti.


Yarışın başlamasıyla birlikte startta pistin kirli tarafında kalan Robert Kubica’yı geride bırakan Vettel’in takım arkadaşını da geride bırakarak liderliğe yerleşeceği düşüncesi Webber’in en hızlı tur derecelerini kaydetmesiyle kısa sürdü.


Yarışta dört kez güvenlik aracı periyodu yaşandı. Bunlardan sonuncusunda araç üç tur pistte kaldı. Webber her güvenlik aracı periyodu sonrasında rakipleriyle arasında fark açmayı başardı.


Felipe Massa ve Lewis Hamilton yarışı, start aldıkları şekilde, yani dört ve beşinci sıralarda tamamladılar. Startta 11. sıraya kadar gerileyen McLaren’ın diğer pilotu Jenson Button içinse gün tam bir kabusa döndü. Button aracından, güvenlik aracının arkasında giderken dumanlar yükseldi. Ve İngiliz pilot çaresiz yarışa veda etmek zorunda kaldı. Takımın sidepod üzerinde kapama plakasını unutmuş olmasından dolayı soğutmanın yetersiz kalmasıyla motorda aşırı ısınma yaşandığı tahmin ediliyor.


İlk güvenlik aracı periyodu antrenmanlardaki kazanın ardından yarışa pit alanından başlayan Alonso için şans oldu. Yarışın açılış turunda Williams pilotu Nico Hulkenberg debriyaj probleminden dolayı geri düşerek tünelde kaza yaptı. Kazanın ardından tüm pilotlar güvenlik aracının arkasında sıralandı. Alonso serbest pitstop avantajını kullanarak yarışın geri kalanı için medium lastiklere geçme imkanı

buldu.

Yer yer Virgin pilotu Lucas di Grassi’nin güçlü direnişine rağmen rakiplerini geride bırakmayı başaran Alonso altıncı sıraya yerleşmeyi başardı. Yarışı bu pozisyonla bitirmesi beklenen Alonso, güvenlik aracının girişi sırasında yanlışlıkla Michael Schumacher geçişine izin verdi.


Startta takım arkadaşını geride bırakan Schumacher böylece yarışı Nico Rosberg’in iki sıra önünde tamamladı.


Dokuz ve 10’ncu sıraları ise Force India pilotları kapattı. Böylece Adrian Sutil ve Tonio Liuzzi bu sezon ilk kez takıma duble puanlar kazandırmış oldular.


Rubens Barrichello ise yarışı 10’ncu sırada götürürken 31. turda Massenet’de aracın sol arkasındaki bir problemden dolayı kaza yaptı. Güvenlik aracı periyodunun üçüncüsü ise 12 tur sonra, yine aynı noktada, asfalttaki yabancı madde nedeniyle yaşandı.


Lotus pilotu Jarno Trulli, Rascasse’de HRT’den Karun Chandhok’la çarpışında dördüncü güvenlik aracı periyodu oldu.


Yeni takımlar içinde en iyi pilot olarak yarışın en iyi dereceyle götüren Heikki Kovalainen de vites kutusunda problem yaşayarak yarışa veda edenler arasında yer aldı.

Konu Cagla tarafından (16-05-2010 Saat 16:55 ) değiştirilmiştir..
Cagla Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 28-05-2010, 15:05   #99
 
safa1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Türkiye GP 2. Ant. - Günün Lideri Mclaren ve Button!

Click the image to open in full size.
2010 Formula 1 Şampiyonası'nın Türkiye'de yapılacak olan 7. yarışı öncesinde yapılan 2. antrenman seansında da Mclaren takımı en hızlı olmayı başardı.

İlk antrenman seansında 2. hızlı zamanı kaydeden Jenson Button, 2. antrenmanlarda elde ettiği 1.28.280'lık derecesiyle en hızlı isim olmayı başarırken onu Red Bull'dan Mark Webber ve Sebastian Vettel takip ettiler.
Sabah seansının lideri Lewis Hamilton, öğleden sonra derecesini geliştiremedi ve 4. sırada kaldı. Onu Ferrari'den Fernando Alonso takip etti.
Mercede sürücüleri Nico Rosberg ve Michael Schumacher 6 ve 7. sıraları elde ederken onları Renault sürücüleri Kubica ve Petrov takip ettiler.
8. viraj bugün bir çok sürücüye korku dolu anlar yaşattı ve İstanbul'da 3 defa kazanan Felipe Massa da bu isimlerden birisiydi. Massa seansı 10. sırada tamamladı.

Poz Pilot Takım Süre Tur
1. Button McLaren-Mercedes 1:28.280 30
2. Webber Red Bull-Renault 1:28.378 + 0.098 24
3. Vettel Red Bull-Renault 1:28.590 + 0.310 26
4. Hamilton McLaren-Mercedes 1:28.672 + 0.392 32
5. Alonso Ferrari 1:28.725 + 0.445 30
6. Rosberg Mercedes 1:28.914 + 0.634 22
7. Schumacher Mercedes 1:28.974 + 0.694 22
8. Kubica Renault 1:29.225 + 0.945 34
9. Petrov Renault 1:29.501 + 1.221 36
10. Massa Ferrari 1:29.620 + 1.340 26
11. Sutil Force India-Mercedes 1:29.629 + 1.349 16
12. Hulkenberg Williams-Cosworth 1:29.987 + 1.707 17
13. Kobayashi Sauber-Ferrari 1:30.053 + 1.773 34
14. de la Rosa Sauber-Ferrari 1:30.176 + 1.896 34
15. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:30.386 + 2.106 32
16. Liuzzi Force India-Mercedes 1:30.627 + 2.347 28
17. Barrichello Williams-Cosworth 1:30.766 + 2.486 32
18. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:30.933 + 2.653 37
19. Kovalainen Lotus-Cosworth 1:31.610 + 3.330 37
20. di Grassi Virgin-Cosworth 1:33.013 + 4.733 28
21. Trulli Lotus-Cosworth 1:33.081 + 4.801 11
22. Glock Virgin-Cosworth 1:33.312 + 5.032 29
23. Senna HRT-Cosworth 1:33.420 + 5.140 35
24. Chandhok HRT-Cosworth 1:33.740 + 5.460 25
__________________
Önemli olan ; Hayatta en çok şeye sahip olmak değil, en az şeye ihtiyaç duymaktır..
.Click the image to open in full size.
safa1903 Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 28-05-2010, 15:06   #100
 
safa1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Button nasıl oldu en yii dereceyi yaptı bilmiyorum ama vettel'in performansı kötü olduğundandır ilk 3 çekişmesi müthiş anlaşılan hafta sonu müthiş heyecanlı bir sıralama turu izlicez.
__________________
Önemli olan ; Hayatta en çok şeye sahip olmak değil, en az şeye ihtiyaç duymaktır..
.Click the image to open in full size.
safa1903 Ofline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 3 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 3 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 10:11 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580