|
Ana Sayfa | Kayıt ol | Yardım | Ortak Alan | Ajanda | Bugünkü Mesajlar | XML | RSS | |
|
28-05-2010, 16:12 | #103 | ||
Üyelik tarihi: Aug 2008
Mesajlar: 966
Tecrübe Puanı: 17 |
Lewis Hamilton, bugünkü antrenman seanslarında Mclarne Mercedes'in en hızlı tur zamanlarını kaydetmesine rağmen, Red Bull'un gücünü sakladığını ve Türkiye GP için en büyük favori olduğunu söyledi. 2. seansı 4. sırada tamamlayan Hamilton "Burası garika bir pist ve yol tutuşu o kadar da kötü değildi. Öndekiler de birbirlerine çok yakın görünüyorlar. Zamanlar çok yakın. Aracımız çok da kötü performans göstermiyor bu yüzden bugünkü sürüşlerden memnunum." "8. viraj her zamanki gibi çok tümsekli, bugün bazılarının orada sorun yaşadıklarını gördük. Ancak bizim için sorun çıkarmadı." "Yarınki sıralamalarda Red Bull'un, her zaman olduğu gibi ekstra zaman bulacaklarına şüphem yok. Bu yarış için çok fazla değişiklik yapmadık ancak yine de bu hafta sonu iyi bir şansa sahibiz. Onlarla mücadele edebileceğimizi düşünüyorum." dedi. Trf1 | ||
28-05-2010, 16:13 | #104 | ||
Üyelik tarihi: Aug 2008
Mesajlar: 966
Tecrübe Puanı: 17 |
Lotus sürücüsü Heikki Kovalainen, yeni takımların sürücüleri içerisinde en hızlı olduğu Türkiye GP antrenman turlarının ardından yaptığı açıklamada, kendileri için çok iyi bir gün olduğunu söyledi. Kovalainen "Bir kez daha çok iy ibir cumaydı. Sabah çok iyi bir seans geçirdim, aracımda sorun yoktu ve ayarları geliştirmeyi başardık." "Pist başlangıçta biraz tozlu olsa da tüm gün boyunca iyiydi ve hemen temizlendi. Öğleden sonra her iki lastiği de deneyebildik ve başarılı bir şekilde planladıklarımızı yaptık. Bu yüzden, bugün için daha fazlasını isteyemezdim." dedi. Jarno Trulli "Bugün ben biraz şanssızdım öğleden sonra 3. vitesim bozulduğu için tam çalışamadık. 2. seansta daha fazla şey planlamıştık ve hepsini yapmayı başaramadık. Buna rağmen zaman tablosuna bakıp araçtaki genel gelişimi görebilirsiniz." "Diğer yeni takımlardan uzaklaşıyoruz ve öndekilere yaklaşıyoruz. Daha yapmamız gereken çok şey var ancak her şeyin doğru bir şekilde ilerlediğini görmek memnun ediyor." dedi. Trf1 | ||
02-06-2010, 10:04 | #107 | ||
Üyelik tarihi: Aug 2008
Mesajlar: 966
Tecrübe Puanı: 17 |
2010 Formula 1 Şampiyonası'nın 7. yarışı olan Türkiye Grand Prix'ine Mclaren Mercedes sürücüsü Lewis Hamilton damgasını vurdu. Yarışa 2. sıradan başlayan Hamilton, geçmeyi başarana kadar yakından takip ettiği Red Bull sürücülerinin arasında yaşanan dramatik kazayı en iyi şekilde değerlendirerek Türkiye'de damalı bayrağı ilk sırada görmeyi başardı. Hamilton, hem Türkiye'deki ilk galibiyetini kazandı, hem de bu sezon ilk kez damalı bayrağı ilk sırada görerek galibiyet hasretine son verdi. Yarışa 4. sıradan başlayan Jenson Button, öndeki pilotlarla farkı korumayı başardıktan sonra damalı bayrağı ikinci sırada gördü ve Mclaren takımı Türkiye'den maksimum puanları kazandı. Mclaren, Çin yarışının ardından bu sene 2. kez duble zaferini kazanmış oldu. Red Bull Racing ise belki de duble zaferi kazanabileceği Türkiye'den ancak Mark Webber'in 3.lüğü ile yetinmek zorunda kaldı. Webber, pole pozisyonundan başladığı yarışın ilk bölümünde Hamilton tarafından baskı altına alındı ancak geçişe izin vermedi. Pit stopların ardından Webber'i takım arkadaşı Vettel takip etmeye başladı. Bir süre farkın korunmasının ardından Vettel, 12. viraja gelirken takım arkadaşına atağa kalktı ancak o anda temas yaşandı ve Vettel yarış dışı kaldı. Webber ise ön kanat değişikliği için pite girmesiyle 3. sırada kaldı. Mercedes GP sürücüsü Michael Schumacher, 5. sıradan başladığı Türkiye yarışında startta Button'ı geçmeyi başardı ancak yerini koruyamadı. Vettel'in yarış dışı kalmasıyla Schumacher dördüncülüğe yükseldi ve yarışı bu şekilde tamamladı. Mercedes GP'nin diğer sürücüsü Nico Rosberg, yarışı sıralamalardaki gibi takım arkadaşının hemen arkasında 5. sırada tamamlarken Mercedes sürücülerini Renault'tan Robert Kubica takip etti. İstanbul'da 3 kere kazanan Ferrari sürücüsü Felipe Massa, pek etkili bir yarış çıkaramadı ve yarışı takım arkadaşı Fernando Alonso'nun bir sıra önünde 6. sırada tamamladı. Force India'dan Adrian Sutil'in 9. olduğu yarışta, Sauber'den Kamui Kobayashi 10. olarak son puanın sahibi oldu. Renault ile iyi bir yarış çıkaran çaylak sürücü Vitaly Petrov, Fernando Alonso ile verdiği mücadele sırasında yaşanan temasta sağ ön lastiğini patlattı ve oldukça iyi götürdüğü Türkiye yarışından puansız ayrıldı. Türkiye yarışının ardından pilotlar klasmanında liderlik Mark Webber'de kalırken Mclaren sürücüleri Button ve Hamilton 2 ve 3. sıraya yükseldiler. Ferrari'den Alonso 4. sıraya yükselirken kaza ile sarsılan Vettel 5. sıraya geriledi. Mclaren Mercedes ise takımlar şampiyonasında Red Bull'un 1 puan önünde liderliği ele geçirdi. Poz Pilot Takım Süre 1. Hamilton McLaren-Mercedes 1h28:47.620 2. Button McLaren-Mercedes + 2.645 3. Webber Red Bull-Renault + 24.285 4. Schumacher Mercedes + 31.110 5. Rosberg Mercedes + 32.266 6. Kubica Renault + 32.824 7. Massa Ferrari + 36.635 8. Alonso Ferrari + 46.544 9. Sutil Force India-Mercedes + 49.029 10. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:05.650 11. De la Rosa Sauber-Ferrari + 1:05.944 12. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1:07.800 13. Liuzzi Force India-Mercedes + 1 lap 14. Barrichello Williams-Cosworth + 1 lap 15. Petrov Renault + 1 lap 16. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 17. Hulkenberg Williams-Cosworth + 1 lap 18. Glock Virgin-Cosworth + 2 laps 19. Di Grassi Virgin-Cosworth + 3 laps Hızlı Tur: Petrov, 1:29.165 Yarış dışı: Chandhok HRT-Cosworth 53 Senna HRT-Cosworth 47 Vettel Red Bull-Renault 40 Kovalainen Lotus-Cosworth 34 Trulli Lotus-Cosworth 33 Türkiye Yarışının Ardından Puan Durumu: Pilotlar: Takımlar: 1. Webber 93 1. McLaren-Mercedes 172 2. Button 88 2. Red Bull-Renault 171 3. Hamilton 84 3. Ferrari 146 4. Alonso 79 4. Mercedes 100 5. Vettel 78 5. Renault 73 6. Massa 67 6. Force India-Mercedes 32 7. Kubica 67 7. Williams-Cosworth 8 8. Rosberg 66 8. Toro Rosso-Ferrari 4 9. Schumacher 34 9. Sauber-Ferrari 1 10. Sutil 22 11. Liuzzi 10 12. Barrichello 7 13. Petrov 6 14. Alguersuari 3 15. Hulkenberg 1 16. Buemi 1 17. Kobayashi 1 Trf1 | ||
04-06-2010, 07:21 | #108 | ||
Üyelik tarihi: Aug 2008
Mesajlar: 966
Tecrübe Puanı: 17 |
Dünya Supersport Şampiyonası'nda mücadele eden ve geçtiğimiz pazar günü Amerika yarışında galibiyet kazanan Kenan Sofuoğlu, buradan kazandığı parayı Filistin'e bağışladı. Başarılı sporcumuz, ABD'li gazetecilerin de bulunduğu basın toplantısında zaferini Filistin halkına armağan etti. Gazze'ye giden insani yardım gemilerine saldıran İsrail'i de kınayan Sofuoğlu, elde ettiği 20 bin Euro'luk geliri Filistin'e bağışlayacağını açıkladı. Miller Motorsport Park'ta tüm rakiplerini geride bırakan Sofuoğlu'nun annesi Nuray Sofuoğlu, oğluyla yarıştan önce gerçekleştirdiği son telefon görüşmesini anlattı. Kenan'ın piste çıkmadan önce İsrail saldırısını duyduğunu ve bu sebeple çok hırslandığını dile getiren anne Sofuoğlu, "Kazandıktan sonra yeniden konuştuk. Bana 'Yarışta Filistin halkı için galip geldim. Buradaki gelirlerimin hepsini Filistin'e bağışlayacağım.' dedi. Oğlumun bunu ABD'li basın mensuplarıyla yaptığı röportajlarda özellikle vurgulaması gurur verici bir olay. Çok mutlu oldum." ifadelerini kullandı. Dün İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'na inen Kenan Sofuoğlu ise, "Birinciliğimi Filistin halkına armağan ediyorum. İskenderun'da şehit düşen askerlerimiz ile İsrail'in kanlı eyleminde hayatını kaybeden kardeşlerimize Allah'tan rahmet, yakınlarına sabır diliyorum." şeklinde konuştu. trf1 | ||
04-06-2010, 07:22 | #109 | ||
Üyelik tarihi: Aug 2008
Mesajlar: 966
Tecrübe Puanı: 17 |
Red Bull Racing patronu Christian Horner, Türkiye GP'de Mark Webber'in, kaza yapmadan önce Vettel'den geri çekilmesini istediğini açıkladı. Vettel, İstanbul Park'taki yarışın 41. turunda temas yaşamadan önce Webber'e yaklaşıyordu. Daha sonra Alman pilot geçiş hamlesinde bulundu ama oluşan kaza sonrasında McLaren ikilisi 1-2 yaptı, Vettel yarış dışı kaldı, Webber ise piste dönebilmesine rağmen podyumun son basamadığı ile yetindi. Christian Horner, Webber'in telsizden takıma seslenerek Vettel'in yavaşlamasını istediğini, ama Red Bull'un bunu kabul edecek durumda olmadığını çünkü McLaren ikilisinin baskı uyguladığını açıkladı. Horner: "McLaren'in düzlükteki hız avantajları nedeniyle onların arkasına düşemeyeceğimiz açıktı." "Mark, bir tur öncesinde Sebastian'ın biraz geri çekilmesini istedi. Bunu yapabileceğimiz durum yoktu. Çünkü McLarenler hemen ordaydı" Horner, kaza öncesinde Vettel'in daha hızlı olduğunu da belirtti. Horner: "Mark, arka lastiklerde biraz dha fazla sıkıntı yaşıyor gibiydi. Pit duvarından görünen buydu. Ve Sebastian, 38.-39. turlar arasında Mark ile farkı gerçekten hızlıca kapattı, açıkçası 40. turda atak yaptı ve istemedikleri bir duruma düştüler" Red Bull patronu, bu kazanın takım içinde tamiri mümkün olmayan bir hasar bırakmayacağına inanıyor. Horner: "Şanslıyız ki her iki adamımız da olgun, dengeli bireyler. Açıkçası duygular Pazar günü çok yükseklerdeydi ama her ikisi de profesyonel." "Birlikte belki de bir şeyler içmek için bara gitmeyecekler ama önceden olduğu gibi profesyonel çalışmalarını sürdüreceklerdir. Sonuç olarak takım için çalışıyorlar ve kuralların ne olduğunu biliyorlar" Trf1 | ||
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın |
Konuyu Toplam 2 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 2 Misafir) | |
| |