Ticari taşıtlar şimdi daha güvenli
Binek otomobillerde denenmiş sistemlerle şimdi kamyonların da güvenliği sağlanıyor.
Artan trafik yoğunluğu, binek otomobillerin ve ticari taşıtların sürücülerini giderek daha fazla zorluyor. Trafikte bir anlık bir dikkat dağınıklığı bile vahim sonuçları olan bir kazaya neden olabiliyor. Günümüzde, Bosch sürücü destek sistemleri kazaların önlenmesine yardımcı olmakla kalmıyor; aynı zamanda kazaların gerçekleşmesi halinde yaralanma riskini ve yaralanmaların ciddiyetini de hafifletiyor. Örneğin, ACC Adaptif Hız Sabitleme Sistemi, arkadan çarpma riskini azaltarak otoyolda daha rahat bir sürüş sağlamanın yanı sıra, sürüş tarzını daha ılımlı kılmak suretiyle yakıt tüketimini azaltıyor.
LDW Şerit Terk Uyarı sistemi, sürücüyü, şeridini istem dışı terk etme, dolayısıyla kendini ve başkalarını riske atma tehlikesinde olduğuna dair uyarıyor. Karanlık bastığında, aktif kızılötesi Gece Görüş sistemi, sürücülerin nesneleri fark etmesine yardımcı oluyor. Sürücüler, nesneleri gözleriyle ve kısa farlarla görebildiklerinden çok daha önce görebiliyor.
AB Komisyonu da, ticari taşıtlarda şerit terk uyarı sistemlerinin olması gerektiğini belirtiyor
Ticari taşımacılıkta yaşanan her hangi bir kaza durumunda sürücünün ve kazadaki diğer kişilerin sağlıkları üzerindeki doğrudan etkilerin dışında ortaya başka istenmeyen sonuçlar da çıkabiliyor. Örneğin, bazı durumlarda taşıtın hizmet dışı kalmasıyla ortaya çıkan ekonomik doğrudan maliyet, ya da, bir kazanın neden olduğu trafik sıkışıklığının genel itibarıyla ekonomiye maliyeti de söz konusu oluyor. Dolayısıyla -AB Komisyonunun 2013 yılında ağır ticari taşıtlarda şerit terk uyarı sisteminin ve prediktif acil fren sisteminin devreye koyulmasına dair önerisi gibi- siyasi talepler, sürücü destek sistemlerinin öneminin gelecekte önemli oranda artacağına işaret ediyor. Uzmanlar, bu sistemlerin Avrupa Birliği ülkelerde yaklaşık 2,500 yaşamı kurtarmanın yanı sıra, daha pek çok insanı ciddi yaralanmalardan koruyacağı tahmininde bulunuyor. Bosch daha şimdiden, farklı güvenlik sistemlerini birbiriyle ilişkilendirmek suretiyle yeni fonksiyonlar oluşturuyor. Bunun sonucunda, ortaya yeni ve gelişmiş destek işlevleri çıkıyor.
Örneğin radar sensörleri, muhtemel çarpışmaları önlemek üzere taşıtın arkasındaki boşluğu kontrol ediyor, “Akıllı Far Kumandası” karşıdan gelen araçları rahatsız etmeksizin, farları yolu mümkün olan en iyi tarzda aydınlatacak şekilde otomatik olarak kumanda ediyor ya da akıllı video teknolojisi, taşıtın şeridindeki yaya ve bisikletlileri ayırt edebiliyor ve trafik levhalarını okuyabiliyor. Bu durum, video sistemlerini, geleceğin sürücü destek sistemleri için önemli sensör elemanları haline getiriyor. Bosch mühendislerinin video kameralarla ACC radarlı sensörlerini birbirine bağlaması sayesinde, sistemler taşıtın önündeki alanı kontrol ederek nesneleri fark ediyor ve acil fren gibi tepkileri otomatik olarak tetikliyor. Bosch Şasi Sistemleri Kontrol Bölümü Başkanı Dr. Werner Struth, “Hedefimiz, uygun bir maliyetle maksimum güvenlik sağlamak” diyor