|
Ana Sayfa | Kayıt ol | Yardım | Ortak Alan | Ajanda | Bugünkü Mesajlar | XML | RSS | |
17-02-2007, 09:51 | #1 | ||
Guest
Mesajlar: n/a
|
ATATÜRK’ÜN MİLLİYETÇİLİK İLKESİ GİRİŞ MİLLET VE MİLLİYETÇİLİK KAVRAMLARI SON BİRKAÇ YÜZYILDA İNSANLIK TARİHİNİ DERİNDEN ETKİLEMİŞ VE YÖNLENDİRMİŞ ÇOK ÖNEMLİ İKİ KAVRAMDIR. GEÇMİŞTE VE GÜNÜMÜZDE UYGULANIŞ BİÇİMİNE GÖRE YA İNSANLARA REFAH VE MUTLULUK GETİRMİŞ YA DA SAVAŞ, YIKIM VE GÖZYAŞI GETİRMİŞTİR. MAKALEMİZDE MİLLET VE MİLLİYETÇİLİK KAVRAMLARINI TÜM YÖNLERİYLE ELE ALMAYA ÇALIŞACAĞIZ. 1. TÜRK KÜLTÜRÜNÜN TARİHSEL SÜREÇ İÇİNDEKİ GELİŞİM EVRELERİ TÜRK TARİHİNİN TEMELLERİ ÇOK ESKİ ZAMANLARA KADAR GİTSE DE TARİHÇİLER TARAFINDAN KABUL EDİLEN İLK TÜRK DEVLETİ METE TARAFINDAN M.Ö. 209 TARİHİNDE OLUŞTURULAN ASYA HUN DEVLETİ’DİR. ORTA ASYA’DA OLUŞTURULAN BU SİYASİ BİRLİĞİ, TARİHSEL SÜREÇ İÇİNDE AYNI HALK TARAFINDAN KURULMUŞ OLAN PEK ÇOK TÜRK DEVLETİ TAKİP ETMİŞTİR. BU DEVLETLERİN ANA KURUCU UNSURU OLAN TÜRKLER, KÜÇÜKBAŞ HAYVAN YETİŞTİRİCİSİ OLAN BİR TOPLUM OLARAK, BOYLARA BÖLÜMÜŞ BİR ŞEKİLDE YAYLAK VE KIŞLAK ARASINDA GÖÇEBE BİR YAŞANTI SÜREN BİR HALKTIR. ATLI GÖÇEBE YAŞAYIŞ TÜRK KÜLTÜRÜ’NÜN ANA ŞEKİLLENDİRİCİSİ OLMUŞTUR. TÜRKLERİN YAŞANTISI DAİMA SOMUT OLMUŞTUR. BUNUN SEBEBİ YAŞAMLARININ DOĞAL KOŞULLARA GÖRE BELİRLENMESİDİR. DOĞAL KOŞULLAR İYİ OLURSA HAYVANLARDAN ALINAN VERİM YÜKSEK OLUR VE KARNI DOYAR. DOĞAL KOŞULLAR KÖTÜLEŞİRSE AÇ KALIR. DOĞANIN KOYDUĞU BU KESİN KURALLAR YAŞAM KOŞULLARINI BELİRLEDİĞİ GİBİ BU KOŞULLARIN BİR SONUCU OLAN KÜLTÜRÜ DE MEYDANA GETİRİR. | ||
|
17-02-2007, 09:52 | #2 | ||
Guest
Mesajlar: n/a
| KÜLTÜRÜN GÜNÜMÜZE YANSIMASI OLAN SANAT VE EDEBİYATTA BU SOMUT YAŞAMIN SONUÇLARI ÇOK BELİRGİN BİÇİMDE GÖRÜLÜR. AT KOŞUM TAKIMLARINA, SİLAHLARA, KİLİMLERE İŞLENMİŞ MOTİFLER HEP İKİ HAYVANIN BİRBİRLERİYLE MÜCADELELERİNİ YA DA AV SAHNELERİNİ ELE ALIR. BİR EDEBİYAT ÜRÜNÜ OLAN KUTLU DAĞ EFSANESİNDE İSE YILLARCA ÇEKİLEN AÇLIK VE KITLIĞIN SEBEBİ OLARAK KUTSAL BİR KAYA PARÇASININ DÜŞMANLARA TERK EDİLMESİ GÖSTERİLİR. DEVLET YÖNETİMİ YİNE BU SOMUT YAŞANTININ İZLERİNİ TAŞIR. HALK REFAH İÇİNDE YAŞIYORSA TANRI KUT’UNU YANİ KUTSAL YÖNETME YETKİSİNİ HAKANA VERMİŞTİR. AÇLIK VE KITLIK ÇEKİLİYORSA TANRI KUT’UNU GERİ ALMIŞTIR. DOLAYISIYLA O HAKANA İTAAT EDİLMEZ. BOYLAR, O HAKANIN EGEMENLİĞİNDEN AYRILARAK DAHA DİRAYETLİ BİRİNİ HÜKÜMDAR YAPARLAR. TÜRK DEVLETLERİNİN PEK ÇOĞUNUN YIKILMA SEBEBİ BUDUR. BU KÜLTÜRÜN İÇİNDE “KADIN’IN” YERİ ÇOK ÖNEMLİDİR. KADIN HERŞEYDİR. KADIN TOPLUMDAN DIŞLANMAZ, TAM TERSİNE, KADIN YÖNLENDİRİCİDİR. KADIN ANNEDİR., EŞTİR, AİLENİN İHTİYAÇ DUYDUĞU İŞ GÜCÜNÜN ÖNEMLİ BİR KISMINI KADIN YERİNE GETİRİR. KADIN TOPLUM DOKUSUNU OLUŞTURAN DEĞERLERİN MERKEZİNDEDİR. | ||
17-02-2007, 09:52 | #3 | ||
Guest
Mesajlar: n/a
| ESKİ TÜRKLERDE YERLEŞİK KÜLTÜRLERİN ÖZELLİKLERİ YER ALMAZ. ÇOK TANRILI DİN YERİNE TEK TANRILI DİN VARDIR. MİTOLOJİ YOKTUR, ÇÜNKÜ OTURUP TANRILAR ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ DÜŞÜNECEK ZAMANI YOKTUR. KÖLELİK YOKTUR. ÖZGÜR YAŞANTIYA ALIŞMIŞ TOPLUM, KOLELİĞİ ANLAYAMAMIŞ, KABUL EDEMEMİŞTİR. İSLAMİYETİN ORTAYA ÇIKIŞI VE YAYILMASI İLE İLK KEZ TÜRKLERLE ARAPLAR.BUGÜNKÜ TÜRKMENİSTAN TOPRAKLARINDA KARŞILAŞMIŞLARDIR. BAŞLANGIÇTA BAZI PROBLEMLER YAŞANMIŞSA DA DAHA SONRA UZLAŞMA SAĞLANMIŞTIR. İSLAMİYETİ, ARAPLARDAN ÖĞRENEN TÜRKLER, KENDİ DİNLERİYLE BENZERLİKLER TAŞIYAN BU YENİ DİNİ BENİMSEMEYE BAŞLAMIŞLARDIR. ANCAK, ARAPLARIN, İSLAMİYETİN KURALLARIYMIŞ GİBİ KENDİ KÜLTÜRLERİNİ DE EMPOZE ETMEYE ÇALIŞMALARI, KÜLTÜR ÇATIŞMASINI BAŞLATMIŞTIR. BU ÇATIŞMANIN EN GÜZEL ÖRNEĞİNİ HALİFE TARAFINDAN İSLAMİYETİ YENİ BENİMSEMİŞ OLAN TOPLULUKLARI İNCELEMEKLE GÖREVLENDİRİLEN ARAP SEYYAHI İBNİ FADLAN’DAN ÖĞRENİYORUZ. HALİFENİN ELÇİSİ SIFATIYLA TÜRK TOPRAKLARINA GİREN İBNİ FADLAN, BİR GÜN BİR TÜRK OBASINA MİSAFİR OLUR. OBA BEYİ İBNİ FADLAN VE YANINDAKİLER İÇİN KENDİ ÇADIRINDA YEMEK HAZIRLATIR. YEMEĞE OTURULDUĞUNDA İBNİ FADLAN ÇOK ŞAŞIRIR. OBA BEYİNİN KARISI VE KIZLARI DA KENDİLERİYLE YEMEĞE BİRLİKTE OTURMUŞTUR. | ||
17-02-2007, 09:52 | #4 | ||
Guest
Mesajlar: n/a
| YEMEK YENİR, SOFRA KALDIRILIR, SOHBET SIRASINDA İBNİ FADLAN BÜYÜK BİR ÜZÜNTÜYLE OBA BEYİNE ARAPLAR’DA KADINLARIN, ERKEKLERİN YANINA ÇIKMADIĞINI, BİRLİKTE YEMEK YEMEDİĞİNİ ANCAK BURADA KADINLARIN ERKEK GİBİ SOFRAYA OTURDUĞUNU SÖYLER VE YAKINMALARDA BULUNUR. OBA BEYİNİN CEVABI ŞUDUR; “SİZ BİZİM MİSAFİRİMİZSİNİZ. BENİM KARIM VE KIZLARIMIN SİZİNLE BİLİKTE YEMEK YEMESİNİN AMACI; SİZİN GİBİ SAYGIN BİR MİSAFİRİ ONURLANDIRMAKTIR. BİZİM KADINLARIMIZ ANCAK NAMUSSUZ VE İFFETSİZ İNSANLARIN YANINA ÇIKMAZLAR.” BU KÜLTÜR ÇATIŞMASI, İLK ÖRNEKLERDEN BİRİDİR. BU ÇATIŞMA YÜZLERCE YIL DEVAM ETMİŞTİR VE GÜNÜMÜZDE DE DEVAM ETMEKTEDİR. TÜRKLERİN BATIYA GÖÇ ETMEYE BAŞLAMASI İLE TÜRKLER ARAP VE FARS KÜLTÜRÜNÜN ÖĞELERİYLE KARŞILAŞMAYA BAŞLADILAR. YERLEŞİK TOPLUM OLAN ARAP VE FARS KÜLTÜRÜ, TÜRKLERİ BÜYÜK ÖLÇÜDE ETKİLEDİ. YALIN VE SADE TÜRK KÜLTÜRÜ, KAPSAMLI VE BOYUTLU ARAP VE FARS KÜLTÜRÜ KARŞISINDA GERİLEMEYE BAŞLADI. TÜRKLERİN YAVAŞ YAVAŞ YERLEŞİK HAYATA GEÇMESİYLE BU KÜLTÜR BASKISININ ETKİSİ DAHA DA ARTTI. BU ETKİLEME O KADAR İLERİ BOYUTLARA ULAŞMIŞTIR Kİ BÜYÜK SELÇUKLU VE ANADOLU SELÇUKLU DEVLETLERİNİN RESMİ DİLİ FARSÇA OLMUŞTUR. ESKİDEN TÜRK HÜKÜMDARLARI TÜRKÇE İSİMLER KULLANIRKEN ALAADDİN KEYKUBAT, İZZETTİN KEYKAVUS, GIYASETTİN KEYHÜSREV GİBİ BİRİ ARAPÇA BİRİ FARSÇA İKİ İSİM KULLANMAYA BAŞLAMIŞLARDIR. ÜNLÜ TÜRK DÜŞÜNÜRÜ MEVLANA DİVAN’INI FARSÇA YAZMIŞTIR. BU DÖNEMDEKİ YÖNETİCİ ELİT ADETA ATLI-GÖÇEBE TÜRK KÜLTÜRÜNDEN UTANIR HALE GELMİŞTİR. GÖÇEBE YAŞAYAN HALKI YERLEŞİK HAYATA GEÇİRMEK İÇİN YOĞUN BASKILAR UYGULANMIŞ, HALK ADETA KİMLİK DEĞİŞTİRMEYE ZORLANMIŞTIR. ANADOLU SELÇUKLU DEVLETİ DÖNEMİNDE ÇIKAN BABA İSHAK İSYANI, BU KİMLİK DEĞİŞİMİ BASKISI KARŞISINDA GÖÇEBE TÜRK KÜLTÜRÜNÜN KİMLİĞİNİ KORUMA MÜCADELESİ OLARAK NİTELENDİRİLEBİLİR. BU DÖNEMDEKİ YOĞUN BASKIYA DİRENMEYE ÇALIŞAN SİYASİ LİDERLER DE OLMUŞTUR. KARAMANOĞLU MEHMET BEY, 1277 YILINDA YAYINLADIĞI “BUNDAN BÖYLE DİVANDA, DERGAHTA VE BARGAHTA TÜRKÇEDEN BAŞKA DİL KULLANILMAYACAKTIR.” ŞEKLİNDEKİ EMRİYLE TÜRK KÜLTÜRÜNÜN DİLDEN BAŞLAYARAK YOK OLUŞUNUN ÖNÜNE GEÇMEYE ÇALIŞMIŞTIR. | ||
17-02-2007, 09:52 | #5 | ||
Guest
Mesajlar: n/a
| AYNI YABANCILAŞMA, OSMANLI DEVLETİNDE DE SÜRMÜŞTÜR. OSMANLI BEYLİĞİ BAŞLANGIÇTA GÖÇEBE KÜLTÜRÜN SİYASİ GELENEKLERİNE GÖRE YÖNETİLİRKEN, ÖNCE DEVLETLEŞME ARDINDAN DA İMPARATORLAŞMA SÜRECİNE GEÇİLMESİYLE ABBASİ DEVLET TEŞKİLATININ, SELÇUKLULURCA GELİŞTİRİLMİŞ VERSİYONUNU KULLANMAYA BAŞLAMIŞTIR. ÖZELLİKLE YAVUZ SULTAN SELİM’İN 1517 MISIR SEFERİYLE HALİFELİĞİ DE OSMANLI HANEDANINA AİT KILMASI BU SÜRECE BÜYÜK BİR İVME KAZANDIRMIŞTIR. ANADOLU İNSANI BU GELİŞMEYE SON DİRENCİNİ CELALİ İSYANLARINDA GÖSTERMİŞTİR. KANUNİ’NİN ALMAN SEFERİNDE, ALMAN İMPARATORUNUN, ORDUSUNU İMHA ETTİRMEMEK İÇİN OSMANLI ORDUSUNUN KARŞISINA ÇIKMAYA BİLE CESARET EDEMEDİĞİ BİR DÖNEMDE, YANİ DEVLETİN GÜCÜNÜN DORUK NOKTASINDA OLDUĞU BİR DÖNEMDE, CELALİ İSYANLARININ SEBEBİ OLARAK “CELAL ADINDA BOZOKLU BİR EŞKİYA ETRAFINA TOPLADIĞI ÇAPULCULARLA ........” GİBİ AÇIKLAMALAR HAVADA KALMAKTADIR. BU İSYAN, TÜRK İNSANININ KENDİ TOPLUMSAL DOKUSUNUN DEĞİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK SON ÇIRPINIŞIDIR. BU TOPLUMSAL DOKU DEĞİŞİMİNİN TEMEL FELSEFESİ İSLAMIN “ÜMMET” ANLAYIŞIDIR. BÜTÜN MÜSLÜMANLARIN TEK BİR ÇATI ALTINDA TOPLANMASI ANLAMINA GELEN BU İDEALİST DÜŞÜNCE, TARİHİN HİÇBİR DÖNEMİNDE UYGULANAMAMIŞTIR. BU ANLAYIŞA İLK İHANET EDENLER İSE ARAPLAR OLMUŞTUR. EMEVİ HANEDANININ İLK YILLARINDA İRAN VE TÜRKİSTAN’IN BAZI BÖLGELERİNİN ARAP EGEMENLİĞİNE GİRMESİYLE, EMEVİ DEVLETİ İLK KEZ ARAP OLMAYAN TOPLULUKLARI KENDİ EGEMENLİĞİNE ALMIŞTIR. ANCAK TÜRKLERE VE İRANLILARA İKİNCİ SINIF İNSAN MUAMELESİ YAPILMASI İSLAM DİNİNE GİRMİŞ OLMALARINA RAĞMEN TÜRKLERDEN VE İRANLILARDAN GAYRİ MÜSLİMLERİN VERMESİ GEREKEN CİZYE VERGİSİNİN ALINMASI DAHA EN BAŞINDA ARAPLARIN ÜMMET ANLAYIŞINI ORTADAN KALDIRDIĞI ANLAMINA GELMEKTEDİR. | ||
17-02-2007, 09:53 | #6 | ||
Guest
Mesajlar: n/a
| ANCAK ARAPLARIN UYGULAMAKTAN KAÇINDIĞI BU ANLAYIŞI OSMALI DEVLETİ SAHİPLENMİŞ VE UYGULAMAYA ÇALIŞMIŞTIR. OSMANLI DEVLETİ’NİN BÜTÜN ÇABALARINA RAĞMEN ARAP ARAP KALMIŞ, ANCAK TÜRK KENDİ KİMLİĞİNİ YİTİRMİŞTİR. ORTA DOĞU UZMANI ÜNLÜ TARİHÇİ BERNARD LEWİS “TARİHTE HİÇBİR MİLLET KENDİ ÖZ BENLİĞİNİ İSLAM ÜMMETİ ANLAYIŞI İÇİNDE ERİTMEDE TÜRKLERDEN İLERİ GİTMEMİŞTİR. “ İFADESİ İLE BUNU VURGULAMAKTADIR. TARİHSEL BİR OLAYI GÜNÜMÜZÜN KOŞULLARINA GÖRE DEĞERLENDİRMEYE ÇALIŞIRSAK ANAKRONİZM YANİ TARİH İÇİNDE YER DEĞİŞTİRME YAPMIŞ OLURUZ Kİ BU TARİH BİLİMİNİN MET****A AYKIRIDIR. DOLAYISIYLA OSMANLI YÖNETİCİLERİNİN TAMAMEN İNANDIKLARI VE SAMİMİ OLARAK UYGULAMAYA ÇALIŞTIKLARI BU ANLAYIŞ İÇİN BU GÜN ONLARI MAHKUM EDEMEYİZ. ANCAK TARİHSEL OLAYLARIN GÜNÜMÜZE YANSIMA BİÇİMİNİ DEĞERLENDİRMEK VE BUNUN ÜZERİNDE YORUM YAPMAK VE DERSLER ÇIKARMAK TA TARİHİN ANA GÖREVİDİR. BU ÇERÇEVEDE SONUÇLARI İTİBARİYLE OSMANLI YÖNETİCİLERİNİN ÜMMETÇİLİK UĞRUNA TÜRK TOPLUMUNUN KÜLTÜREL DOKUSUNU ZEDELEDİĞİNİ VE BUNUN EN BÜYÜK ZARARLARINI TÜRK UNSURUN GÖRDÜĞÜNÜ SÖYLEYEBİLİRİZ . NİTEKİM BİRİNCİ DÜNYA SAVAŞI VE BU SAVAŞTA ARAPLARIN OSMANLI DEVLETİNE İHANET ETMESİ, YÜZLERCE YIL UYGULANMAYA ÇALIŞILAN ANLAYIŞIN BAŞARISIZLIĞININ DELİLİ OLMUŞTUR. İMPARATORLUK YIKILMIŞ VE ENKAZIN ALTINDA TÜRK UNSUR KALMIŞTIR. | ||
17-02-2007, 09:53 | #7 | ||
Guest
Mesajlar: n/a
| ATATÜRKLE BAŞLAYAN TÜRK MİLLİ MÜCADELESİ YÜZLERCE YIL ÖRSELENMİŞ OLAN TOPLUMUN KENDİ KİMLİĞİNİ BULMA MÜCADELESİ DİR. TÜRK İNSANI RUHUNDA SAKLI OLAN “ÖZGÜRLÜK” ÖZLEMİNİ ATATÜRK’ÜN LİDERLİĞİNDE PARLAK BİR BAŞARIYA DÖNÜŞTÜRMÜŞ. YURDUNU DÜŞMANDAN KURTARIRKEN, BENLİĞİNİ DE, GEÇERLİLİĞİNİ YİTİRMİŞ, KÖHNEMİŞ ZİHNİYETLERDEN KURTARMIŞTIR. TÜRK MİLLİ MÜCADELESİ, TÜRK İNSANININ ÜMMETTEN MİLLETE GEÇİŞ SÜRECİNİDE BAŞLATMIŞTIR. 2.ATATÜRK VE TÜRK MİLLİYETÇİLİĞİ MİLLİ MÜCADELENİN BAŞLANGICI OLAN 1919 YILINDA ÜLKENİN GÖRÜNÜMÜ ŞÖYLEYDİ. OSMANLI İMPARATORLUĞUNDA KENDİNİ BU İMPARATORLUĞUN PARÇASI OLARAK GÖRMEYEN BÜTÜN TOPLULUKLAR AYRILMIŞ DEVLETİN ASLİ UNSURU OLAN TÜRK İNSANI ŞARTLARI ÇOK AĞIR BİR MÜTAREKEYE, KATLANMAK ZORUNDA BIRAKILMIŞTI. ZATEN KÜÇÜLMÜŞ OLAN İMPARATORLUĞUN SON TOPRAKLARI DEĞİŞİK BAHANELERLE İŞGAL EDİLMİŞ YADA İŞGAL EDİLMEYE ÇALIŞILIYORDU. YÜZLERCE YIL BU MİLLETLE BERABER YAŞAMIŞ VE ONLARDAN AYRIMCILIK GÖRMEMİŞ OLAN RUM VE ERMENİ AZINLIK HER TÜRLÜ TAŞKINLIKLA, HALKIN ONURUNU ZEDELİYORDU. ZATEN İLKEL ŞARTLARDA YAŞAYAN,BİR DE SÜREKLİ AŞAĞILANMAYA MARUZ KALAN TÜRK İNSANI BİR ÇIKIŞ NOKTASI ARIYOR, YÜZLERCE YILLIK GELENEĞİN BİR GEREĞİ OLARAK BU ÇIKIŞ NOKTASINI İSTANBUL’DA, PADİŞAHTA GÖRÜYORDU. ANCAK PADİŞAHIN ŞAHSİ ÇIKARLARI İÇİN İŞGAL GÜÇLERİYLE İŞBİRLİĞİ İÇİNDE OLMASI VE BİR SÜRÜ OLARAK NİTELENDİRDİĞİ HALK İÇİN KILINI BİLE KIPIRDATMAMASI HALKI DAHA DA BÜYÜK BİR BEZGİNLİĞE VE YILGINLIĞA İTİYORDU. | ||
17-02-2007, 09:53 | #8 | ||
Guest
Mesajlar: n/a
| HER ŞEYİN ARTIK BİTTİĞİNİN DÜŞÜNÜLDÜĞÜ BİR DÖNEMDE HERŞEYİN BİTMEDİĞİNİ FARKEDEN BİR TEK ATATÜRK VARDIR. ATATÜRK 4 ŞUBAT 1919 TARİHİNDE ALEMDAR GAZETESİNİN YAZARLARINDAN REFİİ CEVAT ULUNAY’A ŞUNLARI SÖYLÜYORDU; “BU GÜN HERHANGİ BİR TEŞKİLATÇI ANADOLUYA GEÇER DE MİLLETİ SİLAHLI BİR MUKAVEMETE HAZIRLARSA BU VATAN KURTULUR.” BU KUPKURU ÇÖLDE HİÇBİR HAYAT EMARESİ GÖRÜLMÜYOR. AMA ÇÖLDEN HAYAT ÇIKARMAK BU ÇÖKÜNTÜDEN BİR VARLIK BİR TEŞEKKÜL YARATMAK LAZIMDIR. SİZ BU BOŞLUĞA BAKMAYINIZ. BOŞ GÖRÜNEN O SAHA DOLUDUR. ÇÖL SANILAN BU ALEMDE SAKLI VE KUVVETLİ HAYAT VARDIR. O, MİLLETTİR, O, TÜRK MİLLETİDİR. EKSİK OLAN ŞEY TEŞKİLATTIR. BU TEŞKİLAT ORGANİZE EDİLEBİLİRSE VATAN DA, MİLLET DE KURTULUR.” ATATÜRK 1937 YILINDA YAPTIĞI BİR KONUŞMADA İSE ŞUNLARI SÖYLÜYORDU;” BEN 1919 SENESİ MAYIS’I İÇİNDE SAMSUN’A ÇIKTIĞIM GÜN ELİMDE MADDİ HİÇBİR KUVVET YOKTU. YALNIZ BÜYÜK TÜRK MİLLETİNİN ASALETİNDEN DOĞAN VE BENİM VİCDANIMI DOLDURAN YÜKSEK VE MANEVİ BİR KUVVET VARDI. İŞTE BEN BU ULUSAL KUVVETE, BU TÜRK MİLLETİNE GÜVENEREK İŞE BAŞLADIM.” | ||
17-02-2007, 09:53 | #9 | ||
Guest
Mesajlar: n/a
| ATATÜRK’ÜN BAŞLADIĞI İŞ, MUTLAK BİR ASKERİ ZAFER VE MUTLAK BİR TOPLUMSAL DÖNÜŞÜMLE NOKTALANDI. TÜRK İNSANI SAVAŞA ÜMMET OLARAK GİRDİ MİLLET OLARAK ÇIKTI VE BU MİLLET ATASININ ÖNDERLİĞİNDE GERİ KALMIŞLIĞI GERİDE BIRAKARAK ÇAĞDAŞ VE MODERN BİR DEVLET OLUŞTURDU. ATATÜRK, MİLLETE MİLLET OLDUĞUNU ÖĞRETTİ. MİLLİ BİR DEVLET, MİLLİ BİR ORDU, MİLLİ BİR EĞİTİM, MİLLİ BİR KÜLTÜR OLUŞTURULDU. MEDRESELERİN KAPATILMASI SONUCU AÇILAN ÇAĞDAŞ EĞİTİM KURUMLARINDA MİLLİ EĞİTİME GEÇİLDİ. HARF İNKILABI VE BAŞLATILAN EĞİTİM SEFERBERLİĞİ İLE MİLLET AYDINLATILDI. AÇILAN TÜRK DİL KURUMU’NUN YAPTIĞI ÇALIŞMA İLE TÜRK DİLİ, YABANCI DİLLERİN BOYUNDURUĞUNDAN KURTARILARAK MİLLİ BİR DİL OLUŞTURULDU. TÜRK TARİH KURUMUNUN ÇALIŞMALARIYLA TÜRK İNSANI TARİHTEKİ SEÇKİN YERİNİ ÖĞRENEREK KENDİSİYLE GURUR DUYDU. TÜRK OCAKLARINDA TÜRK KÜLTÜRÜNÜ İŞLEYEREK GELİŞTİRDİ. YÜZLERCE YIL İTİLİP KAKILMIŞ, ASKER VE VERGİ KAYNAĞI VE SÜRÜ OLARAK GÖRÜLMÜŞ TÜRK İNSANI İTİLİP KAKILMAMAYI ÖĞRENDİ. BİREY, VATANDAŞ VE MİLLET OLMANIN NİTELİKLERİYLE DONATILARAK BİLİNÇLENDİRİLDİ. DÜNYADA ÖRNEĞİ GÖRÜLMEMİŞ BU DÖNÜŞÜMÜ YARATAN MİLLİ HEYECANI ONUNCU YIL MARŞININ ŞU DİZELERİ ÇOK GÜZEL BİR BİÇİMDE YANSITMAKTADIR.” | ||
17-02-2007, 09:53 | #10 | ||
Guest
Mesajlar: n/a
| “BİR HIZLA KÖTÜLÜĞÜ, GERİLİĞİ BOĞARIZ KARANLIĞIN ÜSTÜNE, GÜNEŞ GİBİ DOĞARIZ TÜRK’ÜZ BÜTÜN BAŞLARDAN ÜSTÜN OLAN BAŞLARIZ TARİHTEN ÖNCE VARDIK, TARİHTEN SONRA VARIZ” ATATÜRK’ÜN TÜRK İNSANINI ÜMMETTEN MİLLETE DÖNÜŞTÜRDÜĞÜ DÖNEM AYNI ZAMANDA AVRUPA DA DA MİLLİYETÇİLİĞİN PARLADIĞI BİR DÖNEM OLMUŞTUR. ANCAK ALMANYADA ADOLF HİTLER VE NASYONAL SOSYALİST PARTİ İLE İTALYADA MUSSOLİNİ VE FAŞİST PARTİ İLE IRKÇI MİLLİYETÇİLİĞİN DORUK NOKTASINA ÇIKTIĞI BİR DÖNEMDİR. BU İKİ LİDER IRKÇILIK YAPARAK DÜNYAYI KAN VE GÖZYAŞINA BOĞARKEN, ATATÜRK BAMBAŞKA BİR MİLLİYETÇİLİK ANLAYIŞINI BENİMSEMİŞ VE HALKINA BENİMSETMİŞTİR. ATATÜRKÇÜ MİLLİYETÇİLİK ANLAYIŞI ADINI VERDİĞİMİZ BU ANLAYIŞ, ÇAĞDAŞ VE MODERN TÜRK MİLLETİNİN VE TÜRK MİLLİYETÇİLİĞİNİN YAPISINI BELİRLEMİŞTİR. | ||
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |