Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Taraftar > Gündem Dışı > Teknoloji

Teknoloji Bu Bölümde Uydu vb. teknolojik gelişimler izlenir.

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 28-12-2009, 18:36   #1
 
Mehmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Çinlilerin "Uçan Tren'i"

Click the image to open in full size.
Çin’de saatte 394 kilometre hız yapabilen tren hizmete girdi. Tren, yolcularını, Wuhan’dan bin kilometre uzaklıktaki Kansu’ya üç saatte taşıyor. Hızlı tren projesi Çinli mühendisler tarafından geliştirildi.

Çin yönetiminin ekonomik krizi önlemek için hazırladığı konjonktür paketindeki paranın büyük bölümlü, başta tren yolları olmak üzere büyük inşaat projelerine aktı. Çin’in demiryolu şebekesine önümüzdeki on yılda 16 bin kilometre uzunluğunda hızlı tren hattı eklenecek. Saatte 350 km. sürat yapabilen modern hızlı trenler artık uçakla rekabet edecek. Bu ülkede çalışan Alman işadamları, Çin’in en kısa zamanda modern hızlı trenleri kendi teknolojisiyle üretebilecek duruma geleceğini belirtiyorlar.
21. yüzyılın hızlı tren teknolojisi Çin'de
Çin demiryolu ve modern tren teknolojisindeki yarışta atağa kalktı. Aralık sonunda Wuhan ile Guangzu arasındaki tren yolculuğu on saatten üç saate inecek. Bin km. uzunluğundaki hatta işleyen trenler saatte ortalama 350 km. süratle yol alacak. Dünyanın başka hiçbir ülkesinde aynı mesafeyi daha hızlı kat edebilen tren yok. Süper hızlı trenler Çin teknolojisi sayesinde yakın zamanda uçakla da rekabet edebilecek. Şanghay Tongyi Üniversitesi’nden ulaştırma uzmanı Sun Zang bu vizyonun gerçekdışı olmadığını söylüyor ve, 'Çin hep bunun hayalini kurdu. Hükümet ülkeye yenilikçilik altyapısı kazandırmaktan söz ediyor. Şimdiye kadar geri kalmış olan, ithal eden hep bizdik. Amacımız yabancı teknolojiyi Çin’e çekmek, ortaklıklar kurmak ve Çin markaları yaratmak. Teknoloji sınır tanımaz. Çin dünyanın en büyük demiryolu pazarıdır. Çin ile işbirliği yapması, Almanya’nın da geleceğini kurtarır',diyor.
Siemens Çin'de tutunmaya çalışıyor
Ama Wuhan – Guangzu hızlı tren hattının inşasında Alman şirketlerine küçük bir pay düştü. Hızlı trenlerin bazı parçalarını Siemens yaptı. Pekin – Şanghay hattında çalışacak olan 100 hızlı trenin motor aksamı ve şasi düzeneği ihalesini de bu Alman şirketi kazandı. Bu hat dört yıla kadar tamamlanmış olacak. Çin’deki hızlı trenlerin tamamen Almanya’da imal edildiği günler ise geçmişte kaldı. Siemens yönetim kurulu başkanı Peter Löscher bu ileri teknoloji branşında Çin’in çoktan rekabet başlattığını ve Siemens'in bu önemli pazarda küçümsenemeyecek bir paya sahip olduğunu, söylüyor.
Tundrada hızlı tren hattı
Ama Çin rakiplerini geride bırakmakta azimli. Las Vegas hızlı tren projesini Çin devlet tröstü ile Kanada şirketi Bombardier’in ortaklaşa yüklenmeleri mümkün. Çin şirketleri İngiltere’den de büyük ihale almayı umuyor. Profesör Sun Zang, Alman ve Japon rakiplerinden %20 oranında düşük bedel verdiklerini söylüyor. Profesör Zang'a göre dünyanın en geniş yüzölçümüne sahip olan Rusya da Çin hızlı trenlerine ilgi duyuyor. Bunun bir nedeni de tundra toprağında buzun on iki ay boyunca çözülmemesi. Tibet demiryolu hattını inşa ederken buzlu zemine uygun teknolojiler uygulayan Çin malı hızlı trenin avantajı, en iyi yabancı tekniklerin bir karışımı olması. Çin bütün teknik çözümleri kıyaslayıp kendi teknolojisini üretiyor.
Teknolojik şirket sırlarını gizlemek yok
Çin’de faaliyet gösteren Alman şirketleri bu ülkedeki şartnamelerden şikâyetçi. Öncelikle demiryolu projelerinde iş ortakları ve Çin resmi makamları bütün teknolojik sırların en ince ayrıntısına kadar açıklanmasını istiyor. Şanghay’daki Alman ticaret odasının yönetim kurulu üyesi Thomas Dorn Çin’deki ortaklık anlayışının farklı olduğunu söylüyor ve ekliyor: 'Çin usulü yaklaşım göstermek lâzım. ‘Bütün sırlarınızı bize açın’, dediklerinde bir yolunu bulup, ‘bizde üretip kendi ülkenize götürün’, formülüyle uzlaşma ararsınız. Ortak, bana yaradığı müddetçe, ortaktır. En küçük sırlarını açık etmen için sistematik zorlamla yapıldığını, söyleyemem.'
Çin'de iş yapmanın bedeli 'teknolojik açılım'
Vagonlar arasındaki koridorları üreten Kassel’deki Hübner şirketi, yerli bir ortak bulmadan Çin’de imalat yapamıyor. Şirketin Şanghay temsilcisi Marcus Malatitsch, bu durumda Alman teknolojisinin Çin’in eline geçmesinin önlenemeyeceği görüşünde. Malatitsch, hızlı tren branşında Çin'in sadece Batı’yı taklit etmekle kalmayıp saatte 380 km. hız yapacak yeni nesil hızlı trenlerin de Çin’de geliştirildiğini ve bu projeye yabancı teknolojiyle tedarikçi yabancı şirketlerin de katıldığını ancak Siemens gibi şirketlerle artık eskisi gibi resmen işbirliği yapılmadığını söylüyor.
__________________
Besiktasforum.NET

KayıpKentinYakışıklısı.
Mehmet Ofline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 22:42 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580