|
Ana Sayfa | Kayıt ol | Yardım | Ortak Alan | Ajanda | Bugünkü Mesajlar | XML | RSS | |
17-06-2008, 21:51 | #1 | ||
Savaşçı Kartal Üyelik tarihi: Jul 2007 Yaş: 43
Mesajlar: 9.555
Tecrübe Puanı: 46 |
MİSYON-VİZYON Dokuz Eylül Üniversitesi’nin misyonu kuşku yok ki en iyi biçimde üniversitemizin önüne koyduğu hedeflerle açıklanabilir. Dokuz Eylül Üniversitesi nasıl bir eğitim, nasıl bir öğrenci, nasıl bir toplum ve nasıl bir dünya hedeflemektedir? Nasıl Bir Eğitim, Nasıl Bir İnsan, Nasıl Bir Toplum, Nasıl Bir Dünya Görüşü sorularının yanıtları bize Üniversitemizin misyonunu da tanımlayacaktır. Nasıl Bir Eğitim ? Bilgiyi dikte ettiren değil bilgiye ulaşma yollarını öğreten, takım çalışmasını ön plana çıkaran, öğrenci öğretim elemanı etkileşimini üst düzeyde tutmaya özen gösteren, araştırıcı ve yaratıcı öğrenci odaklı bir eğitim. Nasıl Bir Öğrenci? Aklını kullanan, soru sormaktan çekinmeyen, düşleyen ve düşünen, çalışkan, üretken ve yaratıcı, toplumsal sorunlara duyarlı, özdeğerlerine saygılı, iletişim becerileri gelişmiş ve aydın bireyler. Nasıl Bir Toplum? Aklın ve bilimin ışığı altında sahip olduğu değerlerin bilincinde olan ve bu değerleri üretime yönelik olarak kullanabilen, üniversite-sanayi-toplum ilişkisinin son derece sağlam ve işler olduğu, ülkenin bağımsızlığı ve devamlılığı için ortak çıkar birliği içinde olabilen, laik ve sosyal hukuk devletinden yana Cumhuriyetine sahip çıkan bireylerden oluşan güçlü bir toplum. Nasıl Bir Dünya? Bilginin sınır tanımadiği, bu anlamda ülkeler arası sınırların yok olduğu bir ortamda evrensel barış ve evrensel çıkarlar doğrultusunda ekolojik dengenin de korunmasını ön planda tutan bilimsel ve teknolojik üretim için uluslar arası işbirliğinden yana bir dünya. Yukarıda sorduğumuz soruların yanıtları bize Dokuz Eylül Üniversitesi'nin nasıl bir birey, toplum ve dünya hayali için kendini görevli kıldığını da açıklamaktadır. Üniversitemizin misyonu yukarıda tanımladığımız toplum, ülke ve dünya hedefine nasıl bir eğitim ve nasıl bireylerle ulaşılabileceğinin araştırılması ve gerçekleştirilmesi çabası olarak da özetlenebilir. Dokuz Eylül Üniversitesi'ni oluşturan tüm kadrolar bu hedeflerin oluşturduğu misyonun bilincindedirler. Bilginin hızla çoğaldığı,yayıldığı ve tüketildiği yüzyılımızda bilgiye ulaşma ve değerlendirme önem kazanmıştır. Alvin Toffler'in da söylediği gibi cehalet artık "okuma yazma bilmemek" yerine "bilgiye nasıl ulaşılacağını bilmemek" olarak tanımlanıyor. Bu noktadan hareketle Dokuz Eylül Üniversitesi öğrencisine gerekli bilgiye ulaşmanın yollarını ve böylelikle ömür boyu öğrenmeyi öğreten bir eğitim sistemine ulaşmak için, "bilgi okur yazarlığı" adı altında yeni bir proje uygulamaya başlamıştır. Bu proje kapsamında öğrencilerimizin gereksiz bilgi yükünden kurtularak her konuda bilgiye ulaşma ve ulaştıkları bilgileri analiz etme becerilerini geliştirebilmeleri hedeflenmektedir. "Bilgi okur yazarlığı", Dokuz Eylül Üniversitesi'nin öncülüğünü yaptığı "Aktif Eğitim" sisteminin önemli bir parçasıdır. Ülkemizde üniversitelerin yanı sıra pek çok eğitim kurumuna "Aktif Eğitim" sisteminin yerleştirilmesi ve yaygınlaştırılması konusunda öncü bir misyon üstlenen Dokuz Eylül Üniversitesi, kendini sürekli yenileyen öğretim elemanı kadrosunun çabası ile tüm araştırma, laboratuar ve kütüphane olanaklarını günün koşullarına göre yenilemeye özen göstermektedir. Ayrıca öğretim elemanlarını ve öğrencileri daha fazla araştırma ve buluş için özendirmek amacıyla ülkemizin ilk ve tek, dünyanın ikinci Öğrenme Kaynakları Merkezi üniversitemiz bünyesinde hizmete sunulmuştur. Önümüzdeki günlerde de öğrenci ve öğretim elemanlarımızın projelerini hayata geçirebilecekleri Teknoloji araştırma ve Geliştirme Merkezimiz hizmete açılacaktır. "Bana söylersen unutabilirim, gösterirsen anımsayabilirim, ama beni de katarsan anlarım" sözünde vurgulanan anlayıştan yola çıkarak katılımcı, araştırmacı ve tartışmacı bir eğitim uygulanan üniversitemizde Atatürk İlke ve Devrimleri'nin rehberliğinde akılcı,aydınlanmacı ve demokrat bireylerin yetiştirilmesi hedeflenmiştir. Bunun sadece öğretimle olamayacağı bilincindeyiz. Bundan ötürü öğrencilerin geniş bir yelpazede faaliyetlerini sürdürdükleri öğrenci kulüpleri ile öğrencilerimizin kendilerini geliştirme süreçlerine katkı sağlayabilmek de bizim en önemli hedeflerimizden biridir. İletişim ve bilgi teknolojilerindeki son gelişmeler sonucu ülkeler arası sınırların kalktığı bir dünyada yaşıyoruz. Eğitimde de evrenselliğin giderek önem kazandığı bu ortamda pek çok yabancı eğitim kurumu ile ortak proje, öğretim elemanı ve öğrenci değişimi konusunda işbirliği çalışmalarını sürdüren üniversitemizde , Avrupa Birliği 'ne eğitim alanında entegrasyon kapsamında Socrates gibi global eğitim programlarıyla ilgili çalışmalar hızlı bir şekilde yürütülmektedir. Güzel bir gelecek ve güçlü bir Türkiye için "Cumhuriyetçi" "Laik" "Ulusalcı" "Demokrat" "Akılcı" "Bilimsel" "Aydınlanmacı" "Özgürlükçü" "Toplumcu" olmayı kendisine ilke edinen Dokuz Eylül Üniversitesi'nde siz gençlerimizle birlikte olmak ve yarınlar için el ele vermek dileğiyle sevgilerimi sunuyorum. Prof. Dr. Emin ALICI REKTÖR AKTİF EĞİTİM HAKKINDA Aktif Eğitim, öğrenci merkezli eğitimdir. Sistemin temelini “probleme dayalı öğretim” (PDÖ) uygulamaları oluşturmaktadır. Probleme dayalı öğretimde amaç, öğrenciyi problemi görmeye, tartışmaya ve çözmeye yönlendirmek, bilgiyi hazır vermekten çok araştırmacı ve sorgulayıcı zihniyeti özendirmektir. Öğrenci başarı değerlendirmesinin tüm yıl içinde elde edilen değerlendirme puanları üzerinden yapıldığı ve Klasik Eğitim’de esas olan “ders geçme” sistemine değil de “sınıf geçme” esasına dayalı olan Aktif Eğitim, öğrenim konularına göre ayrılmış ve başlıklandırılmış 14 modülden oluşmaktadır. Her yılın ilk ve son modülleri 3’er hafta olup, diğerleri 2’şer haftalık süreçler halinde işlemektedir. Her modül, ilgili bilim alanına özgü konu, durum ve olgulara odaklı belirli öğrenme hedeflerinden oluşur. PDÖ uygulamaları olarak öğrenciyi öğrenme hedeflerine yönlendirecek bir senaryo metni çerçevesinde tartışma ve araştırma ortamı yaratılır. Alan Çalışması, Mesleksel Beceriler, Mesleksel İngilizce, Mesleksel Değerler ve Etik, İletişim Becerileri ve ilgili Alan Sunumları altında toplanan modül etkinlikleri, içerik yönünden öğrenme hedeflerini destekleyici nitelikte uygulamalardır. Öğrenciler her modül bitiminde PDÖ uygulamaları ve etkinlik birimlerini yürüten öğretim elemanlarının katılımıyla hazırlanan sorulardan oluşan Modül Sonu Değerlendirmesine (MSD) girerler. Bir öğretim yılı içinde 14 MSD yapılır. Öğrencinin toplam başarı değerlendirmesinde MSD’lerin oranı %50’dir. Öğrenci Başarı Değerlendirmesi (ÖBD) her yarıyıl sonunda yapılan ölçme ve değerlendirme uygulamasıdır. Bir öğretim yılı içinde 2 ÖBD yapılır. 1. Yarıyıl Sonu ÖBD %20, 2. Yarıyıl Sonu ÖBD %30 ağırlıktadır. ÖBD’ler, bir yarıyıl içinde işlenen 7 modülün toplamına yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamalarıdır. Öğrenci Etkinlik Değerlendirmeleri (ÖED) ise öğrencinin PDÖ uygulamaları sırasında gösterdiği performansın ilgili Eğitim Yönlendiricisi tarafından puanlanması sonucu ortaya çıkan değerlendirmedir. Bu değerlendirme, 14 MSD ve 2 ÖBD’den alınan toplam puana %20 oranında yansır ve öğrencinin “yıl içi başarı puanı” elde edilir. Yıl içi başarı puanı (80) ve üzeri olan öğrenciler Yıl Sonu ÖBD’den muaf olurlar. Bu sınırın altında kalan öğrenciler ise yıl içi toplam başarı puanlarına %50 oranında etki edecek olan Yıl Sonu ÖBD’ye girerler. Fakültemizde Aktif Eğitim sistemine göre öğretim yapılan bölümlerde sınıf geçme puanı (60) olarak belirlenmiştir. UFAK BİR AYRINTI Eğitim, öğretim, araştırma ve uygulamada sürekli iyileşme ve gelişmeyi amaçlayan Üniversitemiz, pek çok biriminde uyguladığı "Toplam Kalite Yönetim Sistemi" ile hedeflediği başarıya ulaşmıştır. Birimlerinde gerçekleştirilen sürekli iyileştirme çalışmaları kapsamında 2001 yılında Sosyal Bilimler Enstitüsü ve Deniz İşletmeciliği ve Yönetimi Yüksekokulu, 2003 yılında Rektörlük, 2004 yılında Tıp Fakültesi ve Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2005 yılında da Mühendislik Fakültesi uyguladığı sürekli iyileştirme programı çerçevesinde ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi Belgesini almıştır
__________________ Beşiktaşlı olmayanlara sesleniyorum. Birgün bu takımı sevmeyeceksiniz ona tapıcaksınız. profeminizm hareketi engellenemez !!! milliyet blog yazıları sayfam... | ||
|
17-06-2008, 21:55 | #2 | ||
Adanalı Melike Üyelik tarihi: Oct 2007 Yaş: 33
Mesajlar: 4.486
Tecrübe Puanı: 25 | vay be burda okumak isterimm
__________________ | ||
17-06-2008, 21:58 | #4 | ||
Savaşçı Kartal Üyelik tarihi: Jul 2007 Yaş: 43
Mesajlar: 9.555
Tecrübe Puanı: 46 | bence türkiyede yer olarak söylüyorum sadece İzmirden daha yi bir kent yok.. Ve dokuz eylül üni. de buranın göz bebeği...
__________________ Beşiktaşlı olmayanlara sesleniyorum. Birgün bu takımı sevmeyeceksiniz ona tapıcaksınız. profeminizm hareketi engellenemez !!! milliyet blog yazıları sayfam... | ||
17-06-2008, 21:58 | #5 | ||
Kü... Üyelik tarihi: Jan 2008
Mesajlar: 2.376
Tecrübe Puanı: 27 | ben tawsiye etmiyorum sebeplerim cok ama burda acıklamak sakıncaLı olur.. ama paşa gönLünüz bilir
__________________ "Her Görevin Adamı" Biz Haykırırken Tribünde Sevdamız BEŞİKTAŞ Diye,Siz Manita Kollarında Bağırdınız Boş Sevdalara Aşk Diye ''Kalemimizi kırsalar kanımızla yazarız BEŞİKTAŞı'' | ||
17-06-2008, 22:01 | #7 | ||
Kü... Üyelik tarihi: Jan 2008
Mesajlar: 2.376
Tecrübe Puanı: 27 | seni hangi okul kabuL etcek bilmiyorum
__________________ "Her Görevin Adamı" Biz Haykırırken Tribünde Sevdamız BEŞİKTAŞ Diye,Siz Manita Kollarında Bağırdınız Boş Sevdalara Aşk Diye ''Kalemimizi kırsalar kanımızla yazarız BEŞİKTAŞı'' | ||
17-06-2008, 22:03 | #8 | ||
Savaşçı Kartal Üyelik tarihi: Jul 2007 Yaş: 43
Mesajlar: 9.555
Tecrübe Puanı: 46 | valla ben okul konusunda o kadar karamsar değilim ama merak ettim senin sebeplerini ...
__________________ Beşiktaşlı olmayanlara sesleniyorum. Birgün bu takımı sevmeyeceksiniz ona tapıcaksınız. profeminizm hareketi engellenemez !!! milliyet blog yazıları sayfam... | ||
18-04-2009, 02:38 | #10 | ||
Üyelik tarihi: Apr 2009
Mesajlar: 12
Tecrübe Puanı: 16 | Tüm bölümler sırayla Buca Tınaztepe yerleşkesine taşınıyor. Yakın gelecekte kampüs düzeni daha iyi olacaktır. Şu an için bu anlamda eksiklikleri var. Ama bir kaç yıl öncesine göre özellikle ulaşım açısından avantajları arttı. Sosyal tesislerinde banka ve postane hizmetlerinin açılmış olması ve öğrencilere ücrtsiz ulaşım hizmeti artıları. Halen inşa halinde binalar ve tamamlanmamış çevre düzenlemesi, makine mühendisliği gibi bölümlerin kampüse taşınamamış olması, iktisat ve eğitim fakültelerinin daha içe dönük olmaları ve her dönem ödenen burs miktarları eksileri. İzmir'i sevenlere tavsiye edebilirim
__________________ Ç(A)RŞI interneti yavaşlatan imzalara karşı | ||
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |