Sirketler icin musterilerin sirkulasyonundan daha degerli bir deger sadakattir. Bir sirket e-ise gecis sirasinda sadakati artirmak icin elinden gelen herseyi yapmalidir. Ve buna ek olarak sagladigi sadakati devam ettirmek ve uzun vadeye yaymak icin elinden gelmeyeni de yapmalidir. Sirketin kapisindan girenin cikanin belli olmadigi, surekli hareke olan sirketler sadakati saglamadan rahat hissetmemeli ve belli bir kitleleri olduguna asla inanmamalidirlar cunku beklentilerin ve arzularin birbirine uymadigi en ufak bir nokta gelip gidenlerin baska bir sirkete gelip gitmelerine neden olabilecegi unutulmamalidir. Sirketler sadakat saglama araci olarak markalamaya guveniyorlar. Bu internet cagindan once siklikla kullanilan ve basariya ulasan bir model di fakat internet caginda marka yapiskanligi sanildigindan daha azdir. Bunun baslica sebebi sunlardir. 1. Sirketlerin bircok rakibi, musterilerin bircok secenegi vardir 2. Sirketlerin alternatifleri musterilerinn birkac tik uzakligindadir 3. Özel olarak musteriyle ilgilenmedikce, musteri kendisiyle ilgilenecek bir sirket bulacaktir 4. Musteri taninmak ister 5. Eski alis-veris aliskanligi global bir tarza donus yapmistir 6. Musterinin farkli seyler deneme egilimi ortaya cikabilir |