Tekil Mesaj gösterimi
Alt 03-02-2007, 14:35   #3
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Tablo 1
Dağıtım Kanallarının Farklı Seviyelerde Görünümü

1
İHRACATÇI

2
ACENTA

3
İTHALATÇI TOPTANCI

SATIN ALIM BİRLİKLERİ

4
BÖLGESEL TOPTANCI

KAMU ALICILARI

5
GELENEKSEL PERAKENDECİ

MEKTUPLA SİPARİŞ

UZMAN
TOPTANCILAR

OUTLETLER

6
TÜKETİCİLER
Kurumsal Hanehalkları Endüstriyel


Seviye 1 Üretici-İhracatçı/İhracatçı
Seviye 6 Seviye (6) tüketici türüne bakmaksızın ürünü talep eden nihai alıcıları ifade etmektedir. Tüketici bir ürünün son kullanıcısı olabileceği gibi bir sanayi kuruluşu, hastane, kamu kurumu, belediye gibi kurumsal bir birim de olabilmektedir.
Seviye 5 Perakende ticaretidir. Mektupla sipariş usulü çalışan firmalar, büyük mağazalar, zincir mağazalar, outletler gibi.
Seviye 3-4 İhracatçı ve perakendeciler arasındaki önemli bağlantılardır.
3. Dağıtım Kanallarının Seçimi
Bu seçim için kullanılacak kriterler;

Ekonomik Olma: Kanal alternatiflerinin “karlılığının” karşılaştırılmasıdır. Bu, her bir kanalın yapabileceği satışların ve bunların maliyetlerinin karşılaştırılması anlamına gelmektedir.
Kontrol Derecesi: Aracı kullanmak ürünlerin satışı ve promosyonu üzerindeki kontrolün bir kısmını aracıya devretmek anlamına gelmektedir. Ancak bazı aracılar daha fazla kontrole sahiptir. Kontrolün mümkün olduğunca firmada kalması idealdir. Ancak ürün ve ülke koşulları da bazen kontrolün devredilmesini gerektirebilmektedir.
  Alıntı ile Cevapla