Tekil Mesaj gösterimi
Alt 08-02-2007, 12:29   #1
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Medyanın Ekonomik Açıdan Planlanması

MEDYANIN EKONOMİK AÇIDAN PLANLANMASI
1. Genel
Medya planlamasını, medya sanayiinin ekonomik yaşamını önceden saptanan bir plana göre düzenlemek olarak tanımlayabiliriz. Medyaların planlanması, medya sanayiini bir bütün olarak geliştirmek ve bunalımlara engel olmak amacını taşır.
Planlama ile medya ekonomisinde yapısal değişikliğin yanısıra, personel politika­sında, üretim biçimi ve hacminde, kuruluş yerinin seçiminde, dağıtımda, pazarlama tek­niklerinde ekonomik rasyonalitenin gerçekleştirilmesi hedeflenir. Medya sanayiinin, plan­lanan hedeflere varabilmesi için de para-kredi, kurumsal yapı değişmeleri, malî, idarî. bazen de fiyat politikaları araç olarak kullanılır.

2. Yazılı Medyanın Planlanması
Genel olarak yazılı medyanın planlanması; gerek proje safhasını, gerekse yöne­tim safhasını kapsar. Medya planlaması, doğal olarak çeşitli gider kalemlerini de ihtiva eder. Bir yazılı iletişim aracını üretirken gözönünde tutulması zorunluluk arzeden husus; ürünün hazırlandığı yer, yani yazı işleridir. Yazıişleri kadrosu nicel olarak maliyetler açı­sından anlam ifade ederken, izlenen yayın politikası gereği uzmanlaşmış emek istihdamı sözkonusu ise yazıişleri nitel açıdan da önem arzeder ve maliyetleri yükseltir.
Günlük yazılı medyanın yazıişleri kadrosu toplam çalışanların % 20'si civarındadır. Yazıişlerinin maliyeti de toplam maliyetin % 16 - % 20'si(53) civarında oluşur.
  Alıntı ile Cevapla