∂υмαη ѕα∂є¢є ∂υмαη
Üyelik tarihi: Jun 2009 Yaş: 47
Mesajlar: 1.883
| 
Fotoğraf: Vahit Adnan Çittagong, Bangladeş
Avukatlıktan fotoğrafçılığa geçen ve Nazir Hat’a zor yoldan seyahat eden kadınları gören 28 yaşındaki Vahit Adnan, “Çevre köylerden yoksul insanlar kompartımanların arasındaki bölümlere veya tepelerine biniyor,” diyor. “Demiryolu polisinin onları engelleme çabalarına rağmen, bu tip yolcular yaygın.” 
Fotoğraf: Arif Avize, Kahramanmaraş
Arif Avize, incecik bir yaprağın üzerinde ilerleyen bu küçük tırtılı, Amanos Dağları’nda, 1700 metre yükseklikteki Başkonuş Yaylası’nda görüntülemiş. Sağlık memuru olarak çalışan Arif Avize aynı zamanda yüksek irtifa dağcısı ve zaman buldukça makro çekim yapıyor. Amanos Dağları’nda çekim yaparken karşısına çıkan tırtılın, objektifine adeta poz verdiğini söylüyor. “Gün batmak üzereydi. Tırtılın tüm hareketlerini yaklaşık bir dakika boyunca çektim.
Ters ışığın tırtılla buluşması bana bu kareyi armağan etti.” Daha çok makro fotoğraflar çekmeyi tercih eden Avize “Makro, hayatla göz göze gelme sanatıdır” diyor. 
Fotoğraf: Zafer Tekin Afyonkarahisar
Zafer Tekin, Afyonkarahisar yakınlarında yol kenarındaki tarlada gördüğü karaltının önce şahin olduğunu düşünmüş. "Yaklaştığımda bir yılan kartalı olduğunu fark ettim" diyor. Yılan kartalı avını midesine indirmek üzereyken Tekin de deklanşöre basmış. 
Fotoğraf: Metin Örnek Amsterdam, Hollanda
Metin Örnek, Amsterdam'da bir pazar yerinde çektiği sığırcık fotoğrafı için, "Genellikle kanat hareketlerini çekerken kullandığımız, düşük enstantane ile çekim tekniğini uygulayınca bu girdap efektini elde ettim" diyor. 
Fotoğraf: Bonnie Marsh Chanhassen, Minnesota (ABD)
Bonnie Marsh, Hawaii'de tatildeyken bu geko tatlı için ona misafir olmuş. Restoranın duvarından koşturarak gelmiş, tabağı yalamış, sonra da acele ile kaçmış. Henüz 12 yaşındayken bir Brownie fotoğraf makinesi almasından bu yana fotoğraf çeken 66 yaşındaki Marsh, dijital fotoğrafçılığa üç yıl önce başlamış. 
Gölgeler Altında
Fotoğraf: Graham De Lacy, Johannesburg, Güney Afrika
Graham De Lacy serbest çalışan bir sanat yönetmeni. Soğuk bir sabahta Johannesburg dışındaki Krugersdorp tren istasyonunda bir televizyon çekimi için çalışırken, işe giden bu adamı kendi yapım ekibinin duman makinelerinin saldığı yapay sislerin içinden çıkarken yakaladı. 
Fotoğraf: İsmail Büyükay Tanrı Dağları, Kazakistan
Eğitimci İsmail Büyükay, Tanrı Dağı eteklerinde görüntülediği o anı, “Bir baba, oğluna atalarından kalma bir gelenek olan kartalla avlanmayı öğretiyordu. Fotoğraf karesinde olmayan oğlu ise babasından alacağı eğitimi sabırsızlıkla bekliyordu” diye anlatıyor. Büyükay, gün doğumunda bu kareyi yakalamak için geceden yola çıkıp, 180 kilometre yol almış. 1996’dan bu yana Kazakistan’da yaşayan Büyükay, yedi yıldır fotoğraf çekiyor ve çektiği görüntülerle Orta Asya kültürünü tanıtmak istiyor. 
Başka Bir Gün, Başka Bir Avrupa
Fotoğraf: Luis Zilhão, Figueira da Foz, Portekiz
Luis Zilhão bu işten dönüş sahnesini Portekiz’in Vilarinho Seco köyünde yakalamış. “Tarlada geçirilen bir günün ardından herkes evinin yolunu tuttuğunda, hayvanları önüne katan ve akşam yemeğinin eski kazanlarda pişirileceği ocak için sebze ya da odun taşıyan insanları görüyorsunuz.” 
Açıktaki Hamam
Fotoğraf: Kostadin Luchansky, Luanda, Angola
Angola?nın başkenti Luanda?da bir su borusunun patlamasıyla işlek bir caddenin ortasında oluşan su çukurunda üç çocuk yıkanıyor. Bu kareyi yakındaki apartman dairesinin penceresinden görüntüleyen fotoğrafçı Kostadin Luchansky, "Araçlar hemen yanlarından geçip gidiyordu," diyor. Luanda?nın su şebekesi kısıtlı olduğundan, bu delik ile bir diğer "su birikintisi" daha günlerce kalabalıkları buraya çekmiş. "Çocuklar yıkanıyor, oynuyor ve arabaları yıkamak için su taşıyordu. Delikler her geçen gün daha da genişledi, ama kimsenin buna aldırdığı yok gibiydi. Bu olay bazıları için mutluluğa, diğerleri için de ciddi bir kentsel soruna dönüştü." 
Bir İçim Su
Fotoğraf: Bryan Johnson, Tucson, Arizona, ABD
Bryan Johnson yüzme havuzundan su içen eşekarısının bu kusursuz karesini elde etmeye yönelik uzun süreli ve tehlikeli çabalarını anlatırken, “Karım pahalı dijital kameramızı suya düşürmemden korkuyordu, “ diyor. Tucson’daki (Arizona) evinin yakınındaki bir yuvadan gelen bazı eşekarıları susuzluklarını gidermeye çalışırken, Johnson da saniyelerle ölçülecek bir sahneyi yakalamak üzere, bel hizasına gelen havuzun içinde hantal adımlarla dolaşıp durmuş -ta ki sonunda istediği şeyi çekinceye kadar. 
Sınıf
Fotoğraf: Miguel W. Herrera, Sidney, Avustralya
Gbongay'da (Sierra Leone) bir inşaat projesinin belgeselini çeken Kolombiya asıllı yönetmen Miguel Herrera bir köy okuluna uğradığında küçük bir öğrencinin "kendiliğinden kara tahtanın önüne fırladığı"nı hatırlıyor. 
Fotoğraf: MStephen Kelly, Bristol (İngiltere)
Malmö'de (İsveç) tatildeyken gördüğü bu figürler, 38 yaşındaki fotoğrafçı Stephen Kelly için sadece yaya yolunu gösteren işaretler değildi. "Yetişkin ve çocuk yolda değil de, güneş ve yıldızlar gibi saçılmış sonbahar yaprakları arasında uzayda yürüyormuş gibiydiler." 
Fotoğraf: Jerzy Grzesiak¸ Lódz, Polonya
Bu kareyi Tuchola Ormanları'nda (Polonya), bir şafak vakti yakalayan 19 yaşındaki Jerzy Grzesiak, "Yaban tavşanı sadece bir dakika oradaydı ama bana saatler gibi geldi," diyor. Ekonomi öğrencisi Grzesiak, zaman bulabildiği her an yaban hayatı fotoğrafı çekiyor. 
Derinlemesine Çalışma
Fotoğraf: Jason Eskenazi
SJason Eskenazi, Kudüs'e, bas-çek olarak tanımlanan 25 fotoğraf makinesi, 250 film ve büyük bir kararlılıkla gitti: Bölgede yaşayan Müslüman ve Yahudi toplulukların çocuklarına fotoğraf çekmeyi öğretecekti. Fotoğraf çekmeyi birbirlerinden tümüyle ayrı gruplar halinde öğrenseler de Eskenazi?nin amacı bu çocukların paylaştıkları kenti birbirlerinin gözüyle görmelerini sağlamaktı. "Fotoğraf Makineli Çocuklar" atölyesinden bir kare olan bu fotoğraf, kentin Müslüman kesiminde evinin önünde Kuran-ı Kerim okuyan bir kız çocuğunu gösteriyor. Fotoğraf, kızın şimdi 13 yaşında olan kız kardeşi tarafından çekildi. Eskenazi, öğrencilerine soyadlarını hiç sormadı. "Bu onları korumanın bir yolu," diyor. "Burası tehlikeli bir bölge." 
Galata Köprüsü'nde Balık Avı
Fotoğraf: Togay Çınlarses
Togay Çınlarses, sık sık fotoğraf çekmek üzere gittiği Galata Köprüsü'nde bu enstantaneyi yakaladığında güneş batmak üzereydi. ?Bazen akşam yemeği, bazen de zaman öldürmek için köprü üstüne çıkan balıkçı henüz kovasını dolduramamıştı" diyor. Çınlarses, 10 yıldır amatör olarak fotoğraf çekiyor. Kendi olanaklarıyla öğrendiği fotoğrafçılık onun için hobiden öte bir "tutku". Özel bir bankada iş analisti olarak çalışıyor ve daha çok sokaktaki yaşamı görüntülüyor. Sık sık gittiği Galata Köprüsü'nde gün boyu balıkçıları gözleyip, onlarla sohbet ediyor, günlerini paylaşıyor ve günbatımının tadını çıkarıyor.
__________________  Hayat Bu İşte! Kanatlanıp Gitmek Dururken..
Dört Duvar İçinde Hapsolursun..
Yaşamak İçin Bir Neden Ararken..
Ölmek İçin Bulursun.. ..derin.. üf..
|