Geçtiğimiz sezon giydiği mor formayla armasındaki Sarı ve Kırmızı  renklerin dışına çıkan Galatasaray bu yıl da devrim niteliğinde bir renk  seçiminde bulundu.  
Mor gibi radikal bir renkle geride bırakılan  bir sezonun ardından herkes yeni forma rengini merakla beklerken,  Galatasaray Kulübü, 2010-11 sezonunda formasını somon rengi yapma kararı  aldı.
 Bir önceki yıl asaletin rengi olduğunu savunarak seçtiği mor renkten  epeyce başı ağrıyan Galatasaray, anlaşılan bunlara kulağını kapamış  olacak ki bu sezon da somon renkle yeşil sahaya çıkma cesaretini  gösterdi.
 Camia içinde bu seçim bazı çevreler tarafından olumlu karşılansa da kimileri tarafından da büyük tepki çekti.
 Biz de sizler için önce somon rengi Sarı-Kırmızılı camianın ileri  gelen isimlerine bıraktık. Ayrıca Haberturk GAzetesi Moda Yazarı Esra  Çoruh'un konuyla ilgili görüşüne başvurduk. 
CEMİL İPEKÇİ MOR FORMA İÇİN NE DEMİŞTİ!
Geçen  sezon forma rengi tercihiyle tartışmalara neden olan  Sarı-kırmızılıların mor renkli formasıyla ilgili ünlü modacı Camil  İpekçi'nin açıklamaları ses getirmişti.
 "
DAHA DA BİR ASLAN OLACAKLAR"
“Çok ama çok  beğendim. Mor en sevdiğim renktir, yüzyıllardan beri asaletin rengidir.  Aynı zamanda muazzam pozitif bir enerjisi vardır. Bir Galatasaraylı  olarak, mor gibi bir rengin de ancak Galatasaray’ın taşıyabileceğini  düşünüyorum. Morla sahadaki yeşilin yakıştığı kadar da başka hiçbir renk  yakışmaz, mor formalarla sahada daha da bir aslan olacaklar.”  
HTSPOR.COM'A DEĞERLENDİRDİLER... 
"FORMAYA DEĞİL İÇİNDEKİLERE BAKIYORUM"[/b][/color]
ALP YALMAN – GALATASARAY ESKİ BAŞKANI
Ben  değişik bakıyorum. Ben aslında formaya değil, içindekilere bakıyorum.  Formanın üstündeki renk değil, içindekilerin becerisi benim için  önemlidir. Eskiden Galatasaray forması bilinen bir formaydı. Şimdi  ticari, çağdaş, ne derseniz deyin, formayı taşıyanlar sanki formadan  daha ağırlık taşıyormuş gibi geliyor. Benim içi morda somonda aynı.  Galatasaray forması sarı kırmızı olmadıktan sonra ha mor olmuş ha somon  rengi olmuş çok fark etmiyor.   
"SOMON OLMUŞ, MOR OLMUŞ FARKETMİYOR" MEHMET CANSUN – GALATASARAY ESKİ BAŞKANI
Artık  futbol bizim zamanımızda olduğu gibi değil. Farklı şeyler yapmak  gerekiyor. Bunu herkes yapıyor, Fenerbahçe’de yapıyor. Geçen sene ben  Fenerbahçe’nin farklı renk formalarla sahaya çıktığını gördüm. Avrupa’da  da yapılıyor. Artık forma satmak için farklı şeyler yapmak gerekiyor.  Sarı kırmızı çubuklu, yarı parçalı yaparsanız satamazsınız.  
Yoksa  somon olmuş, pembe olmuş, yeşil olmuş, hiç kimsenin umurunda değil.  Umurunda olan tek şey var oda sonuçta getirebileceği para, eğer  getirirse. Getirmezse başarısızsın, getiriyorsa başarılı. Yani bu artık  ticaret oldu. Benim sarı kırmızı dışındaki hiçbir renk ilgilendirmiyor.  Bir Galatasaraylı olarak benim rengim sarı kırmızı. Onun dışında eper  bir renk seçilecekse yeşilde olur, somonda olur, morda olur. Bu beni hiç  ilgilendirmiyor. Ana renk sarı kırmızı olduğu geri kalan hani göze hoş  gelen bir şeyse.  
Mor formalardan çok sattıklarını biliyorum. Mor  forma olur mu olmaz mı şeklinde yapılan tartışmalar yaradı, çok  satıldı. Baktım ilk defa değişik renkli bir forma Galatasaray tarihinde  ilk defa bu kadar çok satmış. Mor formadan 238 bin tane satmışlar. Bu  çok ciddi bir rakam. Buda ciddi bir para eder. Türkiye’nin ekonomisine  baktığında, insanların gelirlerine giderlerine baktığın vakit, bunlar  hakikaten çok ciddi paralar.  
"HOŞUMA GİTİ" ABDURRAHİM ALBAYRAK – GALATASARAY ESKİ YÖNETİCİSİ
Bunların  hepsi ticaretle bağlantılı. Bu forma renklerini değiştirmediğiniz  taktirde kulüp gelirleri azalıyor. Barcelona bile zaman zaman çok  değişik formalarla sahaya çıkıyor. Galatasaray’ın ana rengi sarı kırmızı  olmasına rağmen bu renkleri değiştirmesi gayet normaldir çünkü forma  satacak. Herkes yeni forma diyecek ve alacak. Bu bir ticarettir, bu tip  uygulamaları takip edeceksin. Etmediğin taktirde yerinde sayarsın,  rakiplerin seni gelir geçer, sen yılda 50 bin forma satarken, rakibin 50  bin forma satar.   
Sabah ilk gözüme çarptı hemen okudum, benimde  hoşuma gitti. Güzel bir renk. Morda güzeldi. Bunları yapmak  durumundayız. Yapmazsak olmaz. Ticaret bu. Bir futbolcunun bonservisine 6  milyon, kendisine 4 milyon dolar veriyorsun. Bu paralar bir yerlerden  çıkacak. Formsa satacaksın, ürün satacaksın. Bence çok güzel olmuş.  Bende alacağım, hem de çok. Haber içinde tebrik ediyorum, çok güzel  olmuş.   
"BİZİM DÖNEMİMİZDE CAMİA AYAĞA KALKARDI" CÜNEYT TANMAN – GALATASARAY ESKİ KAPTANI
Çok  şey değişti. Bizim dönemdeki ve bizden önceki oyunculara sorsan “ya  böyle şey olur mu?” der ama dünya değişiyor futbol değişti. Pazarlama  çok önemli hale geldi. Rakamlar çok büyüdü. Onun içinde pazarlama  stratejisi olarak oyuncuların yorum yapması söz konusu değil. Oyuncu  giyer çıkar. Artık oyuncular çok daha profesyonel olduğu için onların ne  hissetiği çok önemli değil. Onların paralarını zamanında alıp almıyor  olmaları daha önemli. Onun için ne renk forma yapsanız artık takımlar  giyer. Almanya’da, Polonya’da, Amerika’da yabancı oyuncular oynuyor. Ne  milli takımların eski milli takımlarla alakası kaldı, ne futbolun bizim  dönemlerdeki düşünce yapısı kaldı. Her şey değişti. Mesela ben mor forma  konusunda ilk başlangıçta daha tutucuydum. ‘Böyle şey olur mu?  Galatasaray’ın ananelerine yakışır mı’ diyordum ama en çok satan en çok  tercih edilen forma oldu ve kulüp bundan ciddi para kazandı. Bu bir  pazarlama stratejisi. Artık bende öyle bakmaya başladım.  
İlk  başta ‘mor mu somon mu?’ deselerdi kırmızıya daha yakın olduğu için  somon diyebilirdim ama şimdi mordan sonra somon benim için çok fark  etmiyor açıkcası. Ha mor olmuş, ha somon olmuş. Ben Galatasaray’ı  sarı-kırmızı klasik formalarıyla tanıyorum. Öyle olması daha güzeldi.  Daha keyifli olurdu ama değişen dünya, değişen ekonomik şartlar, bunun  böyle olmasını gerektiriyor. Bunu taraftar belirleyecek bence.  
Böyle  bir şey olması mümkün değildi. Yönetim izin vermezdi, izin verse Divan  Kurulu ayağa kalkardı. Kulübün klasik formaları vardı. Değişmez gibi  görülürdü. Bunun aksi düşünülemezdi bile. Ama artık çok şey değiştiği  için, ‘A somon mu, olsun’ diyoruz. Görüyorsunuz, oyuncularda pembe araba  alıyorlar. Bugünkü oyuncunun somona hayır deme şansı yok. Hata ‘Ne  güzel, bak somon’ diyordur, bugünkü oyuncu. Bizim dönemde ‘bu formayı  giymem’ diyebilirdik yani. Bizden önce zaten kulübün üyeleri ayağa  kalkardı.  
İlk olduğu için mor çok vurucu oldu. Somonun ne kadar  etkili olacağını bilemiyorum. Aynı başarıyı yakalar mı, bilmiyorum. İlk  değişimi zor bir renkle yaptılar ama bu aynı etkiyi yakalar mı  bilemiyorum. Ama bu transferler, transfer edilen oyuncuların  popülaritesiyle de alakalı. Yeni ve çok şöhretli oyuncular gelseydi  somon rengi forma onlarla beraber patlardı. Hani sadece renk değiştirmek  değil, yıldız transferlerle forma satışları etkili olabiliyor. 
"MODERN VE GÜNCEL"
ESRA ÇORUH- HABERTÜRK GAZETESİ MODA YAZARI
Bir  Galatasaray taraftarı olarak geçtiğimiz sezon mor formayı ilk başta çok  yadırgadım. Bunun nedeni de belki de eski kafalı olarak Galatasarayı  sarı kırmızıyla bağdaştırmam. Bu sezon heyecanla beklediğimiz ve ilk  başta 'pembe' diye kulaktan kulağa dolaşan yeni formanın gerçekte  'somon' rengi olduğunu gördük. Bana kalırsa bu forma hem rengi hem siyah  kombinasyonuyla çok modern ve güncel bir havası var. Sezonun pudra  rengi ve tonları modasına Galatasaray da modayı takip ettiğini kanıtlar  gibi somon rengiyle ayak uydurmuş, hiç itirazımız yok. Evet belki  alışmak yine bir süre alacak ama umarım somon-siyah kombinasyonlu  Galatasaray forması yeni sezona uğurlu getirir.