Tekil Mesaj gösterimi
Alt 11-03-2006, 19:27   #1
disappear
Kıdemli Kartal
 
disappear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Formula 1'de değişiklik

Aylar çabuk geçti, Formula 1 dünyası için tatil kısa sürdü ve beklenen gün geldi çattı.
Click the image to open in full size.
İlk bakışta bundan önceki yıllardan farklı olmadığı düşünülebilir fakat bu yıl, 27 Ağustos'ta ülkemize de uğrayacak olan F1'de çok farklı bir dönem başlıyor.
Öncelikle en büyük değişiklik sıralama turlarında... Daha önce sırlamada pek çok yeni uygulamayla karşılaştık. Lakin bu defa sil baştan bir sistemin getirildiğini görüyoruz. Aşağıda ayrıntısıyla açıkladığımız yeni sıralama turlarında ilk iki turda elenen takımların araçlarına yakıt takviyesi yapabilmesi, buna karşın o hafta sonunun en hızlı 10 takımının son bölümdeki yakıtla yarışa başlayacak olması küçük takımlara önemli bir avantaj sağlayacak. Çok daha çekişmeli yarışlar göreceğimize şüphe yok.
Bir başka önemli değişiklik ise motor hacminin düşürülmesi. Bu da takımların birbirinden ayrılmasında araç kapasitelerinden çok pilotajın ön plana çıkmasını sağlayacak. Pilotların kişisel becerileri daha etkili olacak. Ayrıca lastik kısıtlamasının kaldırılması da çok önemli.


'Schumi' mutlak başarı peşinde
Büyütmek için tıklayınız

Yarışacak isimlere gelince... Ferrari pilotu Michael Schumacher için bu yıl, oldukça önemli. Pistlerin en tecrübeli ve en başarılı isminin gelecek sezon yarışıp yarışmayacağı henüz belli değil. Bunun en büyük nedeni, geçen yıl takımın yaşadığı hayal kırıklığı... Efsanevi pilot, bu sezon tatilini bile kısa tutarak çalışmaya başladı. Eğer yine hayal kırıklığı yaşarsa, pistlere veda edebilir.
Son şampiyon Fernando Alonso ise 2007 için McLaren'la anlaştı. Renault takımı, genç pilotun konsantrasyon problemi yaşayıp yaşamayacağını tartışıyor. McLaren için ise iki hayati sorun var. Birincisi dayanıklılık, ikincisi geçen sezonun en hızlı takımı olmalarını sağlayan Adrian Newey'in Red Bull'a transfer olması. Newey için 'McLaren'ın beyniydi' diyen çok insan var ve bu transfer takımı olumsuz etkileyebilir. Fakat F1'in tartışmasız en iyi pilot ikilisine sahipler. Bu da McLaren'ı daha düşük kapasiteli motorlarla ön plana çıkarıyor.
Fakat dünkü antrenman turlarında Raikkonen'in aracının arızalanması, geçen sezondan bazı sorunları bu yıla taşıyabileceklerini gösteriyor. Zira Raikkonen, motor değiştirecek olursa geçen sezon birçok kez başına geldiği gibi, yarışa sıralama turları derecesinin 10 sıra gerisinden başlayacak. İki antrenman turunun diğer sonuçlarına baktığımızda en hızlı zamanı Honda'nın üçüncü pilotu Anthony Davidson elde ederken, Michael Schumacher dördüncü, Fernando Alonso ise beşinci sırada yer aldı.


Yenileri tanıyalım
Midland: Kanadalı milyarder işadamı Alex Scnaider'e ait Midland Grubu, Jordan'ı satın aldı ve bu yeni takım ortaya çıktı. Teknik ekibin çatısını Jordan oluşturuyor. F1'e iyi bir bütçe ayırdılar. Fakat başarının yolu para kadar tecrübeden geçiyor, önlerinde uzun ve engebeli bir yol var.
Scuderia Toro Rosso: Red Bull'u F1'de bir takıma sahip olmak 'kesmedi', Minardi'yi satın aldılar ve ikinci bir takım kurdular. 'Toro Rosso' da İtalyanca Red Bull demek zaten. Scuderia Toro Rosso'nun ilginç bir şekilde Red Bull'un altyapısı olarak hizmet vermesi düşünülüyor.
Super Aguri: F1'in eski Japon pilotu Aguri Suzuki'nin yeni takımı. Suzuki neşeli kişiliği ve unutulmaz gülümsemesiyle pistlerde fark yaratmıştı ama Super Aguri'nin ilk sezonunda F1'de aynı etkiyi yapabilmesi çok küçük bir ihtimal. Bir de ilk dört yarışta Arrows'un dört yıllık araçlarını kullanmayı planlıyorlar ki, bu işleri daha da kötü bir hale getirebilir. (Spor Servisi)


Yepyeni bir sıralama turu
Formula 1'de hemen her sezona olduğu gibi bu sezona da birtakım değişikliklerle giriliyor. Değişiklik olması kuşkusuz normal ama bu sezon yapılan değişiklikler yarışın seyrini değiştirecek nitelikte. Özellikle de sıralama turları... Bu sezon sıralama turları bir saate yayılmış, aralarında beşer dakika mola olan üç bölümden oluşuyor. Bu turların hiçbirinde tur kısıtlaması yok. Yani verilen süreler dahilinde isteyen takım istediği kadar tur atabilecek. Birinci aşama 15 dakikadan oluşuyor. Bu sürede tüm takımlar piste çıkıyor ve en kötü dereceyi yapan altı pilot burada elenerek son altı sırayı derecelerine göre paylaşıyor. Beş dakikalık aradan sonra başlanacak ikinci 15 dakikalık dilimde, geriye kalan 16 pilot yarışacak ve yine derecelerine göre altı pilot 11 ile 16'ıncı sıraları alacak. 20 dakikalık son dilimdeyse geriye kalan 10 araç, en iyi dereceyi elde ederek bir gün sonra koşulacak yarışa en ön sırada başlamak için mücadele edecek. Yine istenildiği kadar tur atmak serbest. Yalnız yakıt alma noktasında da takımların stratejilerini toptan değiştirebilecek ve daha küçük takımlara fırsat tanıyacak bir uygulamaya geçiliyor. İlk iki bölümde araçlar yakıt miktarında oynama yapabilecek ve hatta bu aşamada elenenler yarış öncesi istedikleri kadar yakıt alabilecek. Fakat son bölüme kalan 10 araç, bu bölüme yarışta kullanmayı planladığı miktarda yakıtla başlamak zorunda kalacak. Ayrıca yeni sezonda motorlar üç litrelik V10'dan 2.4 litrelik V8'e düşürüldü. Bu kısıtlamanın karşılığında ise kullanılacak lastik miktarındaki kısıtlama kaldırıldı.


Favori takımlar
Renault

Fernando Alonso
Doğum tarihi: 29.7.1981
Uyruğu: İspanyol
İlk yarışı: Avustralya 2001
GP zaferi: 8
2005 derecesi: 1.
Önceki takımları: Minardi

Giancarlo Fisichella
Doğum tarihi: 14.1.1973
Uyruğu: İtalyan
İlk yarışı: Avustralya 1996
GP zaferi: 2
2005 derecesi: 5.
Önceki takımları: Minardi, Jordan, Benetton, Sauber

McLaren

Kimi Raikkonen
Doğum tarihi: 17.10.1979
Uyruğu: Finli
İlk yarışı: Avustralya 2001
GP zaferi: 9
2005 derecesi: 2.
Önceki takımları: Sauber

Juan Pablo Montoya
Doğum tarihi: 20.9.1975
Uyruğu: Kolombiyalı
İlk yarışı: Avustralya 2001
GP zaferi: 7
2005 pozisyonu: 4.
Önceki takımları: Williams

Ferrari

Michael Schumacher
Doğum tarihi: 3.1.1969
Uyruğu: Alman
İlk yarışı: Belçika 1991
GP zaferi: 84
2005 pozisyonu: 3.
Önceki takımları: Jordan, Benetton

Felipe Massa
Doğum tarihi: 25.4.1981
Uyruğu: Brezilyalı
İlk yarışı: Avustralya 2002
En iyi derecesi: Dördüncülük
2005 pozisyonu: 13.
Önceki takımları: Sauber
disappear Ofline