Tekil Mesaj gösterimi
Alt 31-01-2007, 09:19   #4
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

(10)
Röleve projelerinde yapının taşıyıcı sistem ile yük durumu hakkında bir mühendislik raporu verilmelidir.


(11)
Hesap Esasları:


(a)
Döşemeler:


(1)
Döşeme yükleri her değişik mehal için gerekirse ayrı ayrı hesaplanacaktır.


(2)
Betonarme döşeme kalınlığının narinliğine göre tayini için, gerekli hesap yapılacaktır.


(3)
Minimum plak kalınlığı ile ilgili hususlarda TS 500 ve deprem yönetmeliğine uyulması tavsiye edilir.




(4)
Mütemadi döşemelerdeki çapı 8,t=15... daha az techizat bulunmayacaktır. Bu husus hurdi döşemelerin uzun istikametine paralel masnet techizatı için de gözönünde tutulacaktır.

(5)
Mütemadi döşemelerde açıklıktaki pozitif moment ankastre plağın momentinden küçük alınmayacaktır.


(6)
Mütemadi döşemelerdeki mesnet momentlerinde, döşemenin istinat şekline göre gerekli azaltma yapılacaktır


(7)
Mütemadi döşemelerde, mesnetteki negatif moment eşit yüklerde QW2/12'den küçük alınmayacaktır. (W serbest açıklıktır.)


(8)
Döşemelerde pas payı 1,5 cm alınacaktır.


(9)
Döşeme techizat hesabında her iki istikamette alınmış olan faydalı yükseklikler belirtilecektir

(10)
Döşemelerde demir aralığı çalışan istikamette 1,5d, öteki istikamette 2 d'den büyük olamaz. Bu aralık her halukarda 20 cm'i geçemez.

(11)
Döşeme hesapları TS 500' deki esaslara göre yapılabilir.

(b)
Asmolen dolgulu dişli döşemeler:

(1)
Minimum döşeme kalınlığı için TS 500 ve Deprem Yönetmeliğindeki şartlara uyulması tavsiye edilir.

(2)
Dişler arasındaki plağa konacak teçhizat ve enine dişler hususunda TS 500' e uyulması tavsiye edilir.

(3)
Dişlerde hiç bir surette çift teçhizat kullanılmayacaktır.

(4)
1/2 tuğla duvarın bir dişin üzerine oturması halinde, duvar yükünün 1/2' si üzerine oturduğu dişe 1/4 ise ,
bu dişe yakın 2 dişe tesir ettiği kabul edilecektir.

(5)
1/2 tuğla duvarın dişlere dik istikamette bulunması halinde, duvar yükü dişe münferit kuvvet halinde intikal ettirilir.

(6)
Dişlerin oturduğu kirişler mimari bakımından mümkün olduğu taktirde, sarkacak şekilde tertip edilecektir.

(7)
Asmolen döşeme yüksekliğinde ve geniş olarak tertiplenen taşıyıcı kirişlerde genişliğin, kolon genişliği ile kiriş yüksekliği toplamından fazla olmamasına mümkün mertebe dikkat edilecek, bu tip kirişlerde zımbalama tahkiki yapılacaktır.


(c)
Kirişler :

(1)
Kirişlere gelen yüklerin hesabı , bu yüklerin nereden geldiği redörler, dağıtma kat sayıları ve ankastraman momentleri hesabı her kirişin çözümünde ayrıntılı olarak gösterilecektir

(2)
Kiriş tesirlerinin bulunmasında (Kritik hallerde) en gayri müsait yüklemeler göz önünde tutulmalıdır.


(3)
Kirişlerin düşey yüke göre hesabında, kolonları alttan ve üsten ankastre bir kat çerçevesinin çözümü yapılabilir ancak hususiyet gösteren çerçevelerde bütün olarak hesaplanacaktır.

(4)
Çerçeve çözümü kiriş açıklıklarının 7 metreden büyük olması halinde yapılır. Ancak kiriş redörünün kolon redörüne göre çok büyük olması halinde çerçeve çözümü uygulanmayabilir ve kirişler de mütemadi kiriş gibi hesaplanır.


(5)
Mütemadi kirişlerde , yan yana iki açıklıktan minimum olanının maksimum nisbeti % 60 ve daha fazla olması halinde kiriş mometlerinin bulunması için basitleştirilmiş Cross metodu kullanılabilir . Ancak ,münferit yük bulunan kirişler ile, açıklık momenti negatif çıkması ihtimali olan kirişlerde, kesme kuvvetlerinden hareket edilerek maxsimum ve minimum açıklık momentleri ayrıca bulunacaktır.


(6)
Gerek şekil , gerekse yük durumu bakımından yatay deplasman yapabilen çerçevelerde bu duruma göre hesap yapılacaktır. Ancak, çerçevenin yatay deplasman yapıp yapmayacağına bütün kat göz önünde tutularak karar verilecektir.


(7)
Kirişlerde boyuna techizatın toplamı ( çekme techizatı , montaj ve gövde demiri) mimimum %0,3 olmalıdır.


(8)
Kirişlerdeki çekme demiri iki sıradan fazla olmıyacaktır. Kiriş yüksekliği 70 cm den fazla olan kirişlere yeteri kadar gövde demiri konacaktır .


(9)
Kiriş mesnet techizatının hesaplanmasında, mesnette mevcut olan montaj demiri göz önünde tutulacaktır.


(10)
Kirişlerdeki pliye adedi fazla olduğu takdirde, pliyeler birkaç yerden kırılacaktır. ( istisnai bir durum olmadıkca ) Kolona yakın ilk pliye kolon dibinden kırılacaktır . Bu durumda mesnette mevcut olan pliye demirlerinden bir tarafdan gelen ilk pliye hesapta nazara alınmayacaktır .

(11)
Yüksek kirişlerde 60 derece eğik pliyeler kullanılabilir.


(12)
Kirişlerden kolonlara gelen reaksiyonların bulunmasında, maxsimum kesme kuvvetlerini veren yüklemeler yapılacaktır. Aksi halde , emniyet tarafında kalmak için , kiriş mesnet momentlerinin kesme kuvvetlerini azaltıcı tesiri alınmayıp, bu durumda basıt kiriş reaksiyonu alınacaktır.


(13)
Kayma techizatının hesapla bulunması icap ettiğinden , bu husus tafsilatlı olarak gösterilecektir. Pliyelerin St III , etriyelerin St I olması halinde kayma techizatı hesabında bu durum gözönünde tutulacaktır.


(14)
Deprem ve rüzgar tesirleri düşey yük tesirlerine ilave edildiğinde malzeme emniyet gerilemelerinde şartnamelerin cevaz verdiği artışlar gözönünde tutulacaktır. Deprem ve rüzgar tesirleri 4 Kattan sonra nazarı itibara alınacaktır.


(15)
Hesaplarda , deprem tesirlerinden meydana gelen kesme kuvvetleri nazarı dıkkate alınacaktır.


(d)
Kolonlar.


(a)
Yalnız düşey yük


(b)
Düşey yük ve 2 istikametteki düşey yük momentleri,


(c)
Düşey yük 2 istikametteki düşey yük momentlerı ve 1 istikametteki yatay yük momentleri ,tesiri altında ayrı ayrı hesaplanır. Bunlardan en gayrı müsait olan duruma göre techizat bulunur. (b) ve (c) şıkları 4 Kattan yüksek yapılar için söz konusudur.
  Alıntı ile Cevapla