.::F1 DENİLİNCE SCHUMI - SCHUMI DENİLİNCE F1::.
Michael Schumacher (3 Ocak 1969’de Hürth doğumlu) Alman pilotun memleketi Kerpen / Rheinland. 7 dünya şampiyonluğu ünvanı bulunan Schumacher, Formula 1 tarihinin gelmiş geçmiş en başarılı sürücüdür. Michael’in kardeşi Ralf Schumacher de kendisi gibi pistlerde yarışıyor.
.::Formula 1'e başlama tarihi 1991::.
Kerpen’de; 1961 yılında bir Formula 1 yarışında hayatını kaybeden Wolfgang Graf Berghe anısına yaptırılan bir yarış pistinde (Kart pisti) bekçilik yapan bir babanın oğlu olması, Michael Schumacher’in motorsporlarıyla erken tanışmasına vesile oldu. Genç yaşında yarış hayatına Kart pistlerinde başlayan Michael, daha o yıllarda, sonradan Formula 1 pistlerinde fırtına gibi esecek olan Heinz-Harald Frentzen, Nick Heidfeld, Mika Häkkinen ve Mika Salo gibi isimlerle tanışma fırsatı buldu.
Schumacher’in babası maddi olarak yeterince güçlü olmadığı için, Michael bir süre daha az masraflı olan ve yüksek teminat rakamları istenmeyen Lüxemburg Yarıs Lisansı'yla yarıştı.
Michael Schumacher’in ilk sponsoru oyun/eğlence makinaları üreten Jürgen Dilk oldu. Bu sponsorluk sayesinde genç Kerpenli, 1984 ve 1985 yılında Alman Junior yarışlarını kazandı. İki yıl sonra Junior kategorisinde Dünya ikincisi oldu. Aynı yıl Almanya ve Avrupa Kart şampiyonluğunu elde etti.
Schumacher’in profesyonel anlamdaki başarıları ve yükselişe geçmesi 1987’de Formula Kral kategorisinde yarışmaya başladıktan sonra geldi.
1988’de Formula Ford’da dünya ikincisi oldu. Bu başarısı sayesinde Formula 3’e terfi etti. Menajer Willi Weber, Joachim Winkelhock adlı yarışçısının Formula 1’e transfer olmasından sonra kendine yeni bir yetenek aramaktadır. 1989 yılında Formula 3’de Schumacher Heinz-Harald Frentzen ile aynı puanı alır ve onunla, şampiyonluğu elde eden Avusturyalı Karl Wendlinger’in ardından ikinciliği paylaştı.
Schumacher 1990 yılında Mercedes-Junior-Team’den bir teklif aldı ve bunu kabul etti. Juniorları çalıştıran Jochen Neerpasch ve Formula 1 Veteranı Jochen Mass idi. Bu iki usat pilot gelecek vaad eden yarışçıları bulup parlatan kişilerdi. O dönemlerde Michael ve arkadaşları adı "Spor prototipler" olan 920 beygir gücündeki araçlara biniyorlardı. Bu o dönemlerdeki Formula 1 araçlarıyla hemen aynı güçte yarışmak demekti. O yüzden Schumacher, Frentzen ve Wendlinger gibi çaylaklar gerçi alt kategoride yarışıyordu ama Formula 1 motor gücü ve hız tecrübesine çoktan sahiptiler bile. Schumacher 1990 yılında Formula 3’te de Almanya şampiyonu olur. Aynı yıl uluslararası Macao yarışını da kazanır. Günden güne performansını ve başarılarını arttıran Schumacher Mercedes’de kısa sürede sevilen biri haline geldi ve bunun karşılığını da Silverstone’daki bir test sürüşünde ilk kez bir Formula 1 heyecanı yaşayarak fazlasıyla aldı. Yetkililer ona bir şans ayarlamak için gereken fırsatı yakalamışlardı. Jordan takımının esas pilotu Bertrand Gachot İngiliz bir taksiciye biber gazı sıkınca hapse atılmış ve onun yerine yarışacak biri gerekiyordu.
1991’de Schumacher, Gachot’un yerine piste çıktı. Daha önce hayatında hiç Formula 1 kategorisinde yarışmamış hatta antrenmanlara bile girmemiş olan Schumacher’e kefil olan menajeri Willi Weber, takım şefi Eddie Jordan’ı ikna etmeyi başardı. Jordan 2005 yılında verdiği bir röportajda, o dönem ilk tercihinin Schumacher olmadığını itiraf edecekti. Onun kafasındaki isim o dönem Stefan Johansson’dı. Schumacher sıralama turlarında yedinci olur ve herkesi şaşırtır. Ancak yarış günü starttan 500 metre sonra vites sorunu yaşayarak yarışa erken veda etti.
__________________ Gönlümle baş başa düşündüm demin;
Artık bir sihirsiz nefes gibisin.
Şimdi tâ içinde bomboş kalbimin
Akisleri sönen bir ses gibisin.
Mâziye karışıp sevda yeminim,
Bir anda unuttum seni, eminim .
Kalbimde kalbine yok bile kinim .
Bence artık sen de herkes gibisin.
Eylül 2008 |