Tekil Mesaj gösterimi
Alt 02-02-2007, 08:52   #3
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Dış kaynaklardan yararlanma üretimin düşük maliyetle yapılabilmesine imkan sağlayan ve buna bağlı olarak küresel kaynakların işletme için en verimli olacak şekilde kullanılmasını sağlayan bir uygulamadır. Bir şirket pazarlama konusunda anlaşmalar imzalayarak söz konusu malı uzak doğuda bir fabrikadan elde etme yoluna gidebilir. Mesela, Seagate Technology kişisel bilgisayarlar için düşük maliyette hard-disk sürücüleri satar. Şirketin büyük başarısının arkasında yatan gerçek, pazarladığı ürünleri Asya’dan düşük maliyetle temin etmesindedir. Asya’dan bu şekilde temin edilen ürünlerin satışa hazır hale getirilmesi ve satılması ile ilgili diğer tüm işlemler ise ABD’ de gerçekleştirilir.Dünyada dış kaynak kullanımı (outsourcing) her geçen gün artıyor. Global olarak, finansal hizmetlerde önümüzdeki yıl için yaklaşık 20 milyar dolarlık bir artıştan bahsediliyor. Türk sigorta sektörü de dış kaynak kullanımını etkin bir şekilde yapıyor. Kasım ayında sektörde yaptığımız araştırmaya göre, sektörün yaklaşık olarak yüzde 70’i outsource hizmetlerinden yararlanıyor. Finansal hizmetler sektöründe, iş süreçlerinde outsourcing pazarının 2005 yılı sonuna kadar yıllık bileşik yüzde 10 oranında büyümesi ve yaklaşık 20 milyar dolarlık bir artış kaydetmesi bekleniyor. Önümüzdeki yıllarda, özellikle global finansal hizmetlerin iş süreçlerinde dış kaynak kullanımına olan talebin diğer sektörlerin taleplerinden daha fazla olması bekleniyor. 2001 yılında global finans hizmetlerinde 37 milyar dolar civarında olan outsourcing kullanımının 2004 yılı sonunda yaklaşık 52 milyar dolar, 2005 yılında da yaklaşık 57 milyar dolar olacağı tahmin ediliyor. Bireysel emeklilik ve sigorta şirketlerinden eğitimi outsource edenlerin, genelde kendi bünyelerinde veremeyecekleri kişisel gelişim eğitimlerini (iletişim, ekip çalışması, liderlik, vb.), finansal eğitimleri, CRM vb. uygulamaları ve İK gibi uzmanlık eğitimlerini şirket dışı firmalardan aldıklarını görüyoruz. Buna göre, şirketlerin yüzde 83’ü eğitimi kısmi olarak outsource ediyor, geriye kalan yüzde 17’si de kendi bünyesinde eğitim veriyor.[1]
Bireysel emeklilik ve sigorta şirketlerinin büyük çoğunluğu kampanya yönetimi, temel grafik gibi pek çok projeyi kendi kaynaklarıyla yürüterek, reklam tasarım ve uygulaması ile medya planlaması için genelde reklam ajanslarıyla çalışıyorlar. Örneğin, Below The Line işleri (broşür, matbu evrak gibi basılı malzemelerin tasarımı) ve medya satın almaları hizmetlerini ajanslara outsource ediyorlar.[2]
  Alıntı ile Cevapla