Tekil Mesaj gösterimi
Alt 02-02-2007, 08:52   #4
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Poliçe basımı, hasar değerlendirmesi ve provizyon hizmetleri gibi bazı teknik uzmanlık gerektiren alanlarda da outsource hizmetinden faydalanan şirketler var. Baskı, zarflama ve kurye gibi satın alma konularında da profesyonel hizmet alanlar var. Bireysel emeklilik ve sigorta şirketleri, genelde insan kaynaklarını outsource ederken, personel seçimi ve SSK, KDV girişleri gibi rutin dışı işler için İK firmalarından yararlanıyorlar. Buna göre, şirketlerin yüzde 33’ü İK’yi kısmen, yüzde 6’sı tamamen outsource ediyor. Geriye kalan yüzde 61’i ise, bu hizmeti hiç outsource etmemeyi yeğliyor.
Bazı şirketler müşteri hizmetlerinde kendi bünyelerinde kurdukları departmanı, bazıları da bu hizmeti outsource ederek 444’lü numaraları kullanıyorlar.[1]
Bununla birlikte daha önce de belirtildiği gibi, işletmelerin dış kaynaklardan yararlanma uygulamasına gitmelerini sadece maliyet endişelerine bağlamamak gerekmektedir. Şüphesiz maliyet önemli olmakla beraber, dış kaynaklardan yararlanmanın önemli nedenleri arasında kendi temel yeteneklerini daha etkin olarak kullanabilecekleri yeni teknolojiler sağlama, yeni bilgilere ulaşma olarak ele almak gerekir. Yeni ürün geliştirme, tasarım, imalat, dağıtım, pazarlama, tanıtım gibi fonksiyonların dış kaynaklardan yararlanmaya tabi tutulmasıyla, bu konularda işletme yeni teknolojilere ulaşma imkanına kavuşacaktır. Bir inşaat işletmesini ele alırsak; bu işletmenin temel yeteneği tasarım olan başka bir işletmeden bu tasarım hizmetini alması, yani dış kaynaktan yararlanma uygulaması başlatması, bu inşaat işletmesine tasarım ile ilgili yeni teknolojilere, bilgiye ve çağdaş gelişmelere ulaşma imkanı verecektir. Tasarım işinde uzmanlaşmış bu firma, söz konusu inşaat işletmesinin tasarı sorunlarının çözümünde yeni yaklaşımlar getirmek, yeni teknikler uygulamak suretiyle inşaat işletmesinin daha başarılı olmasına yardım edecektir. Benzer şekilde bu tasarım işletmesi de, bilgisayar uygulamalarını dış kaynaklardan yararlanmaya tabi tutmuş olabilir. Böylece ortaya bir ilişkiler şebekesi çıkacaktır. Bu tür örnekleri pek çok endüstri dalında görmek mümkündür.[2]
Bugün birçok işletme dış kaynaklardan yararlanmanın yüksek üretim, düşük maliyet ve değişen piyasa şartlarına hızla ayak uydurabilmek için gerekli esnekliği sağladığını keşfetmiştir.
Dünyada dış kaynak kullanımı (outsourcing) her geçen gün artıyor. Global olarak, finansal hizmetlerde önümüzdeki yıl için yaklaşık 20 milyar dolarlık bir artıştan bahsediliyor. Türk sigorta sektörü de dış kaynak kullanımını etkin bir şekilde yapıyor. Kasım ayında sektörde yaptığımız araştırmaya göre, sektörün yaklaşık olarak yüzde 70’i outsource hizmetlerinden yararlanıyor.[3]
  Alıntı ile Cevapla