Tekil Mesaj gösterimi
Alt 02-02-2007, 15:40   #28
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Feribot taşımacılığı ise vergisiz satış imkanının kaldırılmasından olumsuz etkilenmiştir. Bunun sonucu gemi satışı ve istihdam sorunuyla karşılaşılmıştır
Yılın ikinci yarısında ise dünya konjonktürünün düzelmekte olduğu görülmüştür. Dünya deniz taşımacılığı açısından önemli olan Asya Pasifik bölgesinde gerginlik azalmıştır. Aynı şekilde, Latin Amerika ve Doğu Avrupa ülkelerinde de büyüme beklenmektedir. Batı Avrupa konjonktürü de nötr maliye politikasının etkisiyle ihracata dayandırılacaktır. Yükleme ve boşaltma sonrası taşımadaki dengesizlikler azalmıştır. Gemilerin kapasite kullanımı düzelmiş, navlun hadleri yükselmiştir. Umutlar, bu eğilimin süreceği yönündedir.
1.3.2. DÜNYA HAT (LINER) PİYASALARI


Asya para ve ekonomi krizinin etkileri 1999 yılında da sürmüştür. Buna rağmen geçen yıla göre daha fazla konteyner taşınmıştır. Artışın büyük kısmı Asya ülkeleri arasındaki taşımadan kaynaklanmaktadır. Ayrıca Asya’dan Avrupa ve Kuzey Amerika’ya ihracat taşımaları da yükselmiştir. Boşaltma, nakliye, pazarlama ve idare masraflarındaki artış, taşıma miktarındaki artış altında kalmıştır.
1.3.2.1. 1.3.2.1 Avrupa/Kuzey Amerika Hattı

1999 yılında Avrupa ve Kuzey Amerika arasında yük hareketi Avrupa'dan Kuzey Amerika'ya yüzde 5 artmıştır. Kuzey Amerika'nın Avrupa'ya ihracatıysa yüzde 5 düşmüştür. 2000 yılında bir yükselme beklenmektedir. Bu hatta navlun hadleri düşmüş, dönüşlerde. yük bulunamaması nedeniyle ve boş konteyner taşımanın maliyetiyle Kuzey Atlantik hattı kâr bakımından tatminkar olmamıştır. Bu durumun 2000 yılnda da sürmesi beklenmektedir.
1.3.2.2. 1.3.2.2 Avrupa - Karayipler Hattı

Kolombiya ve Venezuela dahil, Karayipler ile Avrupa arasındaki taşımalar 1999 yılında olumsuz seyretmiştir. Kolombiya Ekonomisi yüksek faizlerin etkisindedir, Venezuela ise petrol fiyatlarındaki düşüşten zarar görmüştür. Burada bir düzelme ancak yılın ikinci yarısında beklenmektedir.
1.3.2.3. 1.3.2.3 Avrupa - Güney Amerika - Batı Sahili Hattı

Bu hattaki ülkelerin ekonomik gelişimi zayıftır. Şili ekonomisi hammadde fiyatlarındaki düşüşten etkilenmiştir. Ancak 1999’un son çeyreğinde bir düzelme görülmüştür. Sadece Peru ekonomisi istikrarlı bir gelişme göstermiş ve “El Niño” doğal afetinin etkisinden kurtulmuştur. Fakat bu durum dahi güney hattındaki navlun ortalamalarındaki düşüşü önleyememiş, navlunlardaki düzelme ancak yılın ikinci yarısında görülmüştür.
  Alıntı ile Cevapla